Oletko ennakkoluuloinen?

Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Onko sinulla ennakkoluuloja jotakin maata tai paikkaa kohtaan, estääkö se sinua matkustamasta ko. maahan/paikkaan? Mä olen aina ajatellut ettei koskaan Rhodokselle. Olen mieltänyt sen nuorten biletyspaikaksi joka minun puolestani saisi olla. Syynä tähän lienee se että kun tyttäreni oli nuori niin hän matkusti aina kaksi kertaa vuodessa Rhodokselle pitämään hauskaa. Takasin palasi aina huonossa hapessa oleva, kalpea ja hiljainen tyttö.

Nyt joku saattaa sanoa että ravaathan sinä Hersonissoksessakin tämän tästä, nuorten lomakaupungissa. Tottahan tuo mutta siellä tukikohtani on ylhäällä "vuoristossa" missä paikallinen väki elää ja minne näkyy vain Hersonissoksen kaupungin valot.

Kommentit (10)

Vierailija

Sinulla on taipumus levitellä matkailukokemuksiasi millä otsikolla tahansa. Ikäihmisenä tiedät, että maailma on lavea ja kaikilla meillä on tukikohtamme. Bilettäminen on koominen syy ennakkoluuloille. Jos muita ennakkoluuloja ei ole, piipahdapa Sttrian Alepossa. Tutustu maatalousyliopiston älykköihin ja heidän ennakkoluuloihinsa, jotka koskevat hengissäpysymistä. Kerro sitten, häiritseekö bilettäminen vielä.

Vierailija

Arvaan, että aloittaja on rouva Parempaaväkeä tuosta pääradan varresta, aika läheltä Helsinki-Vantaata. Ei ne tiedä maanpakolaisuudesta mitään. Niille ennakkoluulot on perheasia. Tytär ei saa mennä naimisiin "neekerin"kanssa, ettei lapsenlapsista tule mulatteja..

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

En nyt oikein ymmärrä mitä pakolaisasialla on tekemistä matkailupalstalla. Hauskaa jotta joku mieltää minut joskus paremmaksi väeksikin, minua kun on yleensä tituleerattu tyhmäksi muoripahaksi joka ei tiedä mistään mitään.

Olen mieltänyt jotta tämä matkailupalsta on sitä varten että täällä juurikin  levitellään matkailukokemuksia, vai olenko väärässä? Mitä tulee ennakkoluuloihin niin usein  niiden takana onkin joku koominen ja naurettava syy,

Onko kahdella edellisellä kommentoijalla ennakkoluuloja jotakin maata/paikkaa kohtaan?

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Itselläni on ennakkoluuloja tsetsekärpäsistä yms. Ennakkoluuloja on myös sen suhteen että saako pätevää hoivaa jos matkalla sairastuu. Ja myös puhtaus (sen mahdollinen puute) eri maissa huolettaa. Eli ennakkoluuloja on. Tosin nykyään en antaisi niiden estää matkustamista, vaan ottaisin asioista mahdollisimmsn hyvin etukäteen selvää.

pitulo1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mielenkiintoinen aihe. Olen monasti sanonut, etten menisi Intiaan vaikka saisin ilmaisen matkan. Kyseinen maa vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta nähtävyyksien suhteen mutta kun olen nähnyt useita dokumentteja kyseisestä maasta niin tunnen vastenmielisyyttä. Eniten häiritsee mielikuva saastaisuudesta, lehmiä pitkin ja poikin hortoilemassa kaduilla, ihmiset peseytymässä likaisessa Ganges-virrassa, jossa poltetaan ruumiita ja se mahdotan ihmismäärä ja hälinä. Ja sitten tämä tietoisuus intialaisten naisten huonosta kohtelusta, että heitetään happoa kasvoille, jos vaimo ei miellytä tai että naisia raiskataan miesjoukolla linja-autossa jne. Ja usein mies pääsee tekosistaan kuin koira veräjästä.

Olen aina ihmetellyt varsinkin reppureissaajien mielenkiintoa Intiaa kohtaan. Vaikka siellä on länsimaalaisille halpaa olla ja asua niin minua ei sinne saisi suin surminkaan. Minut saa leimata ennakkoluuloiseksi Intian suhteen mutta itse tiedän, että ennakkoluuloni perustuvat suurelta osin tosiasiohin.

Vierailija

Aina matkoja harkitessa   tulee noita eri näkökohtia   vuntsattua.   Mutta varsinaisesti ennakkoluuloja  ei esiinny.    Toki hylkään  mellakkapaikat,  johan ne kieltää  viranomaiset.

Mutta mellakat laantuu, sitten  taas Egyptiin,   Tunisiaan,  Marokkoon.   Paljon on vielä kohteita.   Olisko edes   kolmasosa  vilkastu.   Tosin määrä ei ole mikään tavoite.   Kreikkaan on uhrattu monta reissua.   Sopuhintaisia  niin ilkiää  4 reissua vuodessa käydä.

Vierailija

Viimeaikaiset  mellakat  on sulkenut eräät kohteet ajatuksista.   En halua tavarataloon jonkin hullun  paukkuryhmän kera.   Eikä   Venäjän lentokoneen ampuminen  Turkkia  nosta.

Junat on noussut  matkavälineenä  hyvin esille.   Mutta ei niitä  220 km / h   Pienemmällä   vaudilla ehtii ja on  levollisempaa.

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minulla on ennakkoluulo Egyptin bakteerikantaa kohtaan. Johtuu siitä, että melkein jokainen siellä käynyt on kertonut saaneensa turistiripulin. Tuosta syystä jätin kerran Eilatista  matkatoimiston Egyptiin järjestämän kahden päivän retkenkin tekemättä. Jordanian Petrassa kyllä kävin. En silti ole mikään bakteerikammoinen noin muuten.

Nykyiset levottomuudet joissakin maissa eivät mielestäni liity niinkään ennakkoluuloihin vaan vain omaan turvallisuuteen.

Vierailija

Ennakkoluulot  kohdistuu  lähinnä suomen hallintoon.   Olen ihmetellyt  miten euroopan ykkönen  muutamassa  vuodessa ajetaan  pohjaliejuun.   Nykyhetkellä  muut nousee ja kehittyy, suomi  lasehtii yhä  eikä  tulevaisuus lupaa yhtään parenpaa.

Vierailija

Ei ehkä ennakkoluulo  mutta   ennakoivaa huolellisuutta  kyllä.   Matkoilla on omat riskinsä  joten ei enää tahallaan lisää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat