Mikä intohimo saa liikkeelle?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Vuosien saatossa sitä on ollut kaikenlaisia harrastuksia mutta mikään niistä ei enää ole ylitse muiden.
Olisi hienoa löytää jokin uusi mieliteko, mikä pistäisi arkeen säpinää, saisi punan poskille ja aivot positiiviseen työskentelyyn. Ehkä bonuksena löytyisi vielä uusia, samasta asiasta kiinnostuneita seuralaisia.
Kerro mitä sinä harrastat, mikä saa sinut innostumaan, anna vinkki uuteen, ajan parempaan hyötykäyttöön! On ehkä käsittämätöntä, että kyselen muilta lukijoilta, että mitä nyt tekisin, kuten lapset kyselevät, mutta joskus sitä ei vaan huomaa eikä havaitse asioita, vaikka ne olisivat aivan "käden ulottuvilla".

Kommentit (11)

Vierailija

Olet epätarkka kysymyksessäsi. Tarkoitatko mitä intohimo saa aikaan vai mikä saa aikaan intohimon!
Mielestäni kaksi eri asiaa. Minä henk.koht. käsitän intohimon joksikin muuksi kuin askarteluksi tai sukan neulomiseksi :) anteeksi vaan! Se on jotain muuta kuin tekstissäsi tuot esille.

Vierailija

Minä ainakin tulkitsin tuon aloituksen erittäin hyvin naamioiduksi kaksimieliseksi viestiksi.
Johtuneeko vilkkaasta mielikuvituksestani vai mistä, mutta en ihan askartelua, puutöitä tai muuta sellaista tekemistä heti ajatellut ollenkaan?

Räplätään jotain ihan muuta vaikka peiton alla!

Vierailija

Lainaus:

Minä ainakin tulkitsin tuon aloituksen erittäin hyvin naamioiduksi kaksimieliseksi viestiksi.
Johtuneeko vilkkaasta mielikuvituksestani vai mistä, mutta en ihan askartelua, puutöitä tai muuta sellaista tekemistä heti ajatellut ollenkaan?

Positiivinen elämä on paljon muuta kun peiton alla olemista, moni ei sinne edes mene jonkun turnun kans.

Vierailija

Lainaus:

Olipa aihetta lukea uudestaan! Huonoa selkokieltä ja sitä mitä sanoit.

Vierailija

Kyllä minulla ainakin harrastukseni kirjeenvaihto, askartelu ja käsityöt yltävät välillä ihan intohimon tasolle!! Seksistä tietysti nyt puhumattakaan!! ;DDD

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ehkä olen tyhmä, mutta en huomannut aloitusviestissä mitään seksiin viittaavaa enkä muuhunkaan tiettyyn aiheeseen. Vastaankin oman ymmärrykseni mukaan.

Minulle luonto on tärkeä virikkeiden antaja. Kävelyretkiin luonnossa yhdistän valokuvaamisen. Aikaisemmin otin valokuvia vain ihmisistä ja joskus maisemista tai rakennuksista. Nykyisin kuvaan paljon maisemien lisäksi eläimiä ja kasveja. Viime kesänä erityisesti tuli perhosten tarkkailu ja kuvaaminen mukaan. Jotkut ovat perhos- tai lintuharrastajia, minä en varsinaisesti kumpaakaan koska kaikki luonnossa kiinnostaa.
Se on intohimo, vaikka en ole taitava eikä minulla ole varaa hienoihin laitteisiin. Luonnossa, varsinkin metsässä liikkuessa saa aina uusia elämyksiä ja sitten on se tervehdyttävä liikuntapuolikin.

Puutarhanhoitoa voin sanoa myös intohimokseni. Ei mitään näyttelypuutarhaa ole, sellainen vain minkä itse pystyn hoitamaan ja pitämään sellaisessa kunnossa, että se itselleni kelpaa.

Tässä nyt alkua.

Vierailija

Aikalailla turhanaikainen aihe, samaa kun kysyisi mitä harrastat. Vastauksia voi löytyä useita jokaiselta. Monilla himona on esim. golffaus, shoppailu, ym,ym....

Vierailija

Toivottavasti KUKAAN ei enää jatka tätä asiatonta keskustelua! En todellakaan ajatellut, että aihe kirvottaisi tälläisiin vastauksiin ja mielipiteisiin. Anteeksi oli siellä muutama ihan asiallinenkin juttu, kiitos niistä.
Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa, onko ihanaa olla ilkeä vai olitko omasta mielestäsi jotenkin välkky?
Toivotan kaikille Hyvää Uutta Vuotta 2012! THE END.

Vierailija
yokyopeli

Vuosien saatossa sitä on ollut kaikenlaisia harrastuksia mutta mikään niistä ei enää ole ylitse muiden.
Olisi hienoa löytää jokin uusi mieliteko, mikä pistäisi arkeen säpinää, saisi punan poskille ja aivot positiiviseen työskentelyyn. Ehkä bonuksena löytyisi vielä uusia, samasta asiasta kiinnostuneita seuralaisia.
Kerro mitä sinä harrastat, mikä saa sinut innostumaan, anna vinkki uuteen, ajan parempaan hyötykäyttöön! On ehkä käsittämätöntä, että kyselen muilta lukijoilta, että mitä nyt tekisin, kuten lapset kyselevät, mutta joskus sitä ei vaan huomaa eikä havaitse asioita, vaikka ne olisivat aivan "käden ulottuvilla".

Minä ajattelin opetella uutena harrastuksena skräppäämään. Ajatuksena tehdä vanhoista valokuvista uudenlaiset muistoalbumit. Uskoisin, että kun alkuun pääsen, niin se vie mennessään ja pitää poissa iltaisin telkkarin äärestä! Ostin sitä varten alennusmyynneistä syksyllä kirjan.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niinhän se on, että ne omat päänsisäiset asiat värittävät ajatteluamme. Ja sitten tulee luettua enemmän kuin on kirjoitettu.
Itse suhtaudun moniin asioihin intohimoisesti. Olen tunteellinen ihminen.
Tammikuussa meinaan aloittaa kansalaisopistossa ( tai mikä se nykyään onkin) luu- ja sarvikurssin. Tehdään erilaisia juttuja sarvesta ja luusta.
Monet muutkin kädentaidot ovat minun intohimoni. Myös luonto antaa voimakkaita hyvänolontunteita.
Mikään keskusteluaihe ei minun mielestäni ole turhanaikainen, jos joku on sen kerran aloittanut. On mielenkiintoista lukea toisten vastauksia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat