Suurmielenilmaus, ristiriitaista

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Meilläkin mummon kanssa oli suurmielenosoitus, mummo osoitti mieltään ja mä myötäilin. Silmä kovana telkkarista seurattiin ja oltiin hengessä mukana.
Ristiriitainen juttu nämä taisteltujen etujen poisleikkaukset.
Jopa minäkin olen ollut mukana vaatimassa tätä 40 tunnin työviikkoa.50-60 lukujen vaihteessa työaika oli 48 tuntia, siitä se parilla tunnilla putosi, kun lauantaisin tehtiin vain 6 tuntia. Sitten se 1966-1970 putosi 40 tuntiin.
Nyt haluttaisiin 20 min päivälle lisää,… aluksi...
Aho aikanaan yritti, oliko nimi työreformi, tarkoitus pudottaa palkkoja. Taisi pitkä-Mattikin hiihtolenkillään keksiä omia ideoitaan työläisen elintason pudottamiseksi. Ja jälleen Sipilä on laittanut
SSS ryhmänsä  kurittamaan työläistä. Tälläkertaa kohteena pienituloiset, vuorotyötä tekevät naiset, kaupan myyjät, poliisit ym.

En hyväksy. Pitää leikkaukset tehdä neuvotellen ja työläistenkin ehdoilla.
Jotain mätää on jos hyväosainen johtaja saa yli tonnin korotuksen kuukausipalkkaansa, duunari 20 ja eläkeläinen 2 euroa.
En ymmärrä. Olen siis tyhmä...

Kommentit (7)

Liepuska

Kohta en enää uskalla lukea viimeisimpiä uutisia. Minunkin esikoiseni kuulemma siellä Rautatientorilla marssinut kaatosateessa, toivottavasti ei saa taas köhää ja nuhaa (kun juuri edellisestä parantunut).

- On todellakin ne (tai siis HEIDÄT) elätettävä, juu. Ja ihan ennätys-potti tuli kirkkokonsertistakin kolehtina. Ei meikäläisten vähäosaisten hyväksi menneet nuo keräysrahat, tietenkään. 

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tähän asti on päättäjät olleet toivottamassa maahanmuuttajat tervetulleiksi. Hurjin luku oli aikanaan Kataisella, "tarvitaan 1.800 000 maahanmuuttajaa".

Hieman on Sipilälläkin järjen valo alkanut loistaa. Toteaa tänään " Pakolaistilanne jo pahempi ongelma kuin talous".

Olisikohan kannattanut jättää antamatta tervetuloa viestiä ja jättää antamatta taloaan pakolaisille???

Vierailija

Olin valtiolla töissä yhdessä virastossa niin monta vuotta, että vuosilomaa oli 38 päivää ja sen lisäksi oli vielä mahdollista muuttaa lomarahoja lomapäiviksi. Tämän vuoksi oli aina joku lomalla pitkin vuotta ja muut tekivät lomalla olevan työt. Mielestäni näistä ylettömän pitkistä lomista voisi kyllä leikata. Ainakin minulla oli ongelma saada lomat pidetyiksi ja ne kun oli pakko pitää eikä voinut palkkana ottaa !

anja koivistoinen

Suomaiset alkavat herätä huomaamaan, mitä peliä hallitukset ovat harrastaneen jo yli 20-vuotta.

Eläkeläisetkin lähtevät barrikadeille torstaina 8.10. 2015 klo 12.30 Helsingin Kansalaistorille vastustamaan eläkkeensaajien asumistuen leikkausta ja muita heikennyksiä.

Pieneläkeläiset ovat kauhuissaan leikkauksista ja ihan aiheesta. Alle 1000 euron eläkkeellä ja 590 euron vuokran maksaja on tosi tiukoilla.

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Näyttää vahvasti siltä, että SAK pelaa aikaa, ei ole samassa rintamassa kahden muun AY liiton kanssa. Eli se tietää sitä, että Sipilän leikkaukset tulevat voimaan. Eli naiset ja matalapalkka-alat ovat maksajia.

Tuolla systeemillä syntyy isoja riitoja, viimeistään vuoden päästa. Parempi olisi laiha sopu kuin lihava riita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat