Saako valittaa

Vierailija

Olemme yli kuuskymppinen pari. Meillä on vain vähän yhteisiä asioita. Mies ei lähde kanssani lomalle, ei hotellilomalle eikä muuallekaan. Olen tympääntynyt ajoittain tähän elämään. Hän näkee kaiken pessimistisesti, se ärsyttää. Hä ei ole kiinostunut pukeutumisesta, nuokkuu sohvalla illat pitkät, pieree, mässyttää ja röyhtäilee.Kyllä hän liikkkuukin, mutta yksin. On hänessä hyviäkin puolia jonka vuoksi olemme kuitenkin yhdessä.

Kommentit (10)

Vierailija

Ainahan valittaa saa, jos se helpottaa.
Etsi/löydä itsellesi uusia harrastusmenoja, mukavia yhdistyksiä,
jotka tekevät esim. pieniä matkoja, teatteriretkiä tai vast.
Sillävälin mies voi ihan rauhassa torkkua siellä sohvalla :-)

Tällaisista pienistä asioista minä olen löytänyt itselleni virkistystä,
eikä maksakaan kovin paljoa...

Vierailija

Ajatuksesi oli hyvä, mutta miten saisin aikaiseksi kun olen jo niin erakoitunut enkä ole sosiaalisesti kovin lahjakas. Arastelen joukkoon menemistä.

Vierailija

Minunkin mielestäni voisit aloittaa itsesi "rohkaisemisen" juuri tuollaisilla harrastus-toiminnoilla aluksi, esim. joistakin käsityö- tai muista kädentaidot-piireistä voisi löytyä jokin sopiva Sinua kiinnostava tekeminen.
Sellaisiahan järjestävät ainakin työväen- ja kansanopistot. Myös seurakunnalla voi olla jotain vastaavaa toimintaa. Noissa sitten samalla tutustuisi ihmisiin ja voisi saada ystäviäkin. Ainakin siinä tottuisi olemaan isomman porukan joukossa!
Tsemppiä yritykseen!! :) T: Anneli

Vierailija

Lainaus:

Minunkin mielestäni voisit aloittaa itsesi "rohkaisemisen" juuri tuollaisilla harrastus-toiminnoilla aluksi, esim. joistakin käsityö- tai muista kädentaidot-piireistä voisi löytyä jokin sopiva Sinua kiinnostava tekeminen.
Sellaisiahan järjestävät ainakin työväen- ja kansanopistot. Myös seurakunnalla voi olla jotain vastaavaa toimintaa. Noissa sitten samalla tutustuisi ihmisiin ja voisi saada ystäviäkin. Ainakin siinä tottuisi olemaan isomman porukan joukossa!
Tsemppiä yritykseen!! :) T: Anneli

Kyllä kangaspuut on kaikkein parasta... ja nypläys... tanhuamista unohtamatta,

Vierailija

Minä veisin mieheni ensin lääkärii! Testattaisi muisti, onko masetunut ja mistä se johtuisi, katsottaisi mikä on vikana. Ei tuon ikäinen mies vielä voi terveenä olla tuossa kunnossa.
On ikävä jäädä odottelemaan kuolemaa, kun iäkkäälle ihmiselle on elämässä vielä paljon josta voi iloita ja nauttia.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Minä veisin mieheni ensin lääkärii! Testattaisi muisti, onko masetunut ja mistä se johtuisi, katsottaisi mikä on vikana. Ei tuon ikäinen mies vielä voi terveenä olla tuossa kunnossa.
On ikävä jäädä odottelemaan kuolemaa, kun iäkkäälle ihmiselle on elämässä vielä paljon josta voi iloita ja nauttia.

En ole keskustelun aloittaja, mutta puutun tähän koska kokemusta on. Kaikkia ihmisiä ei niin vain viedä vaikka se kuinka tuntuisi olevan aiheellista. Ei minun miestäni ainakaa voi väkisin viedä puhumaan vastaavanlaisista asioista. Käy kyllä lääkärissä, mutta minua ei mukaan vaikka haluaisin joskus kuulla mitä se lääkäri oikeasti sanoi ja mistä siellä yleensä puhuttiin.

Vierailija

Kiitos teille kaikille jotka otitte kantaa. Pelkäsin saavani tylyjä kommentteja, tästä on hyvä jatkaa. HYVÄÄ UUTTA VUOTTA ! Terveisin: saako valittaa

Vierailija
katinka

En ole keskustelun aloittaja, mutta puutun tähän koska kokemusta on. Kaikkia ihmisiä ei niin vain viedä vaikka se kuinka tuntuisi olevan aiheellista. Ei minun miestäni ainakaa voi väkisin viedä puhumaan vastaavanlaisista asioista. Käy kyllä lääkärissä, mutta minua ei mukaan vaikka haluaisin joskus kuulla mitä se lääkäri oikeasti sanoi ja mistä siellä yleensä puhuttiin.Varpu

Jos itse kaipaa jotain muuta kun katsella äijän makuuta, sekä minkälaisia ääniä päästelee, silloin vaihtoehdot pöytään ja ratkaisuja tekemään,ei hyödytä omaa vireyttään tuhota ja uhrautua sen vuoksi että äijä ei viitti. Johonki ystävään yhteyttä ja sen kans liikkeelle. Anna olla ukon äänijänteittes kans kämpässä. Kun ukko näkee kaiken pessimistisenä onhan jotain vialla. Tee ratkaisu äläkä kiusaa itteäs.
Hyvää vuoden vaihdetta.

Vierailija

Alkava muistisairaus oireilee usein pessimisminä jne..
Kysele lisätietoa terv.keskuksesta vaikka.

Kaikilla meillä kyllä on joskus aikoja, jolloin on "väsy" eikä mikään meinaa kiinnostaa..?

Tsemppiä, raitis ilma piristää, teki lenkin yksin tai seurassa...

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Heips vaan.
Olen samaa mieltä, kannattaa lähteä rohkeasti etsimään uutta seuraa kodin ulkopuolelta. Ukkosi on vastuussa omasta olemisestaan ja sinä omastasi. Jos hänelle riittää sohvalla makoilu, anna maata ja lähde itse etsimään eläväisempää seuraa. Kyllä siellä tutustuu, vaikka olisi jo vähän erakoitunut. meillä on vain tämä yksi elämä. Rohkeasti vain liikkeelle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat