Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsy

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Olen tällä hetkellä määräaikaisella osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Ja minulla on jonkin verran kokemusta hakumenetelmästä ja ajasta ennen hakemuksen laittamista vakuutusyhtiölle.Tarkoitan tällä sitä,että kuulun vajaakuntoisiin ja olen kuntoutusyksikön asiakkaana edelleen.Olin puoli vuotta työkokeilussa ja nyt varsinaisena työntekijänä.Sairaudestani johtuen en ole aina työkykyinen,poissaoloja luonnollisesti tulee ja väsymys painaa valtavasti,mutta sinnikkäästi olen yrittänyt käydä töissä,sen minkä pystyn.
Tämä on eräs mahdollisuus henkilöille,jotka jonkin verran voivat antaa vielä omaa työpanostaan yritykselle,yhteisölle tai järjestölle, hankkien hiukan palkkaa ja osaksi eläkettä.
Vinkiksi asiaa pohtivalle voin kertoa,että kannattaa mennä paikalliseen KELA:een ja keskustella asiaan liittyvistä huolenaiheista.Siellä varmasti neuvotaan ja ohjataan oikeaan osoitteeseen ja mahdollisiin jatkotoimenpiteisiin.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niin jouduin tai pääsin sairauseläkkeelle minäkin 3 v sitten. Aluksi luulin että maailma kaatuu, kun olin ikäni ollut työssä, mutta nyt olen tajunnut että elämää on työn ulkopuolellakin.

Anne Makkonen

Näinpä posti kantoi taas hylkypäätöksen neljän vuoden taistelun jälkeen kokotyökyvyttömyyseläkkeestä. Kirjeessä kyllä sanottiin että työkyvyttömyyseläke myönnetään jos työkyky on heikentynyt vähintään 3/5 osalla. Tekee mieli kysyä vakuutusoikeudelta että mikähän määrää minun osuuden kun en voi olla kahta tuntia kauempaa pystyssä ja sekin tekee tiukkaa?????

Jaksamisia

Älä luovuta itse taistelin kolmisen vuotta ja nyt tuli päätös että pääsen eläkkeelle,uskoisin että en olisi päässyt ikinä jos olisin kelan kanssa jootunut asioimaan,etera on hieman asiallisenpi laitos. Valtava määrä papereita kertyi meinasi pää pehmetä niiden kanssa.ja kävi se itsemurhakin mielessä kipujen keskellä. Mutta nyt on kivut jäljellä ja niiten kanssa elellään, mutta suuri paino putosi harteilta kun tuli myöntävä päätös. Taistele ja taistele tärkeintä on kun itse kirjoitat kirjelmän lääkärinlausunnon lisäksi ja kerrot mitään vähättelemättä mikä on térveytesi tila ja mitä pystyt tekemään kotona.

Vierailija

Työkyvyttömyyseläkkeen saaminen tuntuu olevan nykyään mahdotonta. Isäni oli myös pitkään hakenut työkyvyttömyyseläkettä, mutta sai aina hylätyn päätöksen. Nyt hän on kuollut samoihin syihin joiden takia hän sitä ylipäätään haki.

Vierailija

Minusta työkyvyttömyyseläkkeelle joudutaan ei päästä.  Koska ajttelen lähtökohdaksi, että jokainen työtä tahtoo tehdä ja elantonsa ansaita.

Vierailija

Olen tuttuja seurannut aiheen kimpussa.  Hyvin yleistä on että  huonoa eläkettä  saava pääsee helpommin eläkkeelle.

Toisaalta kova eläke tarkoittaa että ei edes lääkärit välitä.

Eli raha ratkaiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen tuttuja seurannut aiheen kimpussa.  Hyvin yleistä on että  huonoa eläkettä  saava pääsee helpommin eläkkeelle.

Eli raha ratkaiseen.

Onko tuo faktaa vai omia arvailujasi! 

kysyn vaan

Sukulaiseni on jo monta vuotta ollut työkyvytön. Fyysiset sairaudet ja jatkuvat hylkypäätökset ovat aiheuttaneet myös masennusta. Erikoislääkärit puoltavat eläkettä, mutta KELA hylkää sen aina. Nyt hoidetaan vain ja ainoastaan masennusta, vaikka se ei ole päällimmäinen ongelma. Miten KELA voi olla hyvinvointi-Suomen päätösvaltaisin instanssi, vaikkei heidän päättäjänsä edes näe ko.ihmistä?

Vierailija

Koska uskovat lääkärin lausuntoa. Ei kai se muuten voi olla? Miten niitä lukevat, se on eriasia.

Lääkärin ja maallikon ymmärrys samasta asiasta voi poiketa paljonkin toisistaan..

Vierailija

[quote=Vierailija]Olen tuttuja seurannut aiheen kimpussa.  Hyvin yleistä on että  huonoa eläkettä  saava pääsee helpommin eläkkeelle.

Eli raha ratkaiseen.[/quote

Odotan selitystä, kysyin onko tuo omaa arviointiasi vai faktaa?Jos tuollaista väittää pitäisi olla lukuja todisteena.

Hara

On tuo eläkkeelle pääsy tehty aika mahdottomaksi. Kun kaksi B-todistusta työkyvyttömyy-destä työterveyslääkäriltä, pitkäaikainen "osakkuus" sairaalan reumapolilla(yli 15v,). monivuotinen  kipupolin asiakkuus(tukielimet ja nivelpsori) sekä viimeisin tuore asiakassuhde sairaalan keuhkopolille eivät enää riitä työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyyn. Monivuotinen unettomuus, voimakas laihtuminen ja kaksi syöpäepäilyä ovat vieneet myös psyyken tiukalle. Muutoksenhakulautakunnan käsittelijän kommentti lohdutti "jos olisit tehnyt ikäsi fyysistä työtä, olisit jo eläkkeellä." 

käyttäjä-104
Seuraa 
Liittynyt12.6.2014

Vierailija kirjoitti:
Minusta työkyvyttömyyseläkkeelle joudutaan ei päästä.  Koska ajttelen lähtökohdaksi, että jokainen työtä tahtoo tehdä ja elantonsa ansaita.

Kyllä tässä asiassa vierailija vierailija on aivan oikeassa. Sairaus- työkyvyttömyyseläkkeelle joudutaan, ei päästä. Monella oirehtiminen on monen vuoden mittainen ja sairaaloiden että lääkäreiden lausunnot tukemassa päätöstä jolla joudutaan pois työelämästä. Monelle päätös on voimassa toistaiseksi ja hyvin monella tuo tarkoittaa, että päätös jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

Eläkkeen suuruus jää monella jälkeen täysmääräisestä kun sairauslomien vuoksi ansiot jäävät pakosta pienemmiksi kun olisi tehnyt terveen papereilla. Ei tuloja kysellä kun lääkäri kirjoittaa B-lausunnon potilaastaan.

Itselläni oli onni käydä samassa hoitopaikassa joka oli työterveyslääkärini useita vuosia ja näinollen vuosien mittaiset sairauskertomukset tukivat portaattomasti B-lausuntoa.

Vierailija

Hara kirjoitti:
On tuo eläkkeelle pääsy tehty aika mahdottomaksi. Kun kaksi B-todistusta työkyvyttömyy-destä työterveyslääkäriltä, pitkäaikainen "osakkuus" sairaalan reumapolilla(yli 15v,). monivuotinen  kipupolin asiakkuus(tukielimet ja nivelpsori) sekä viimeisin tuore asiakassuhde sairaalan keuhkopolille eivät enää riitä työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyyn. Monivuotinen unettomuus, voimakas laihtuminen ja kaksi syöpäepäilyä ovat vieneet myös psyyken tiukalle. Muutoksenhakulautakunnan käsittelijän kommentti lohdutti "jos olisit tehnyt ikäsi fyysistä työtä, olisit jo eläkkeellä." 

Sitä aina sairasta on ilmeisesti tutkittu. Kait lääkäri on korvienvälilääkettä määrännyt. Olet mielestäsi paljon kipeämpi kuin lääkärit arvioi. Luulosairautta. Noilla luettelemilla sairauksilla olisi todelliset sairaudet todettu ja olisivat väkisin laittaneet eläkkeelle.

Vierailija

Olen ollut kahdeksan vuotta kuntoutus tuella. .mietin että miten tämä on edes mahdollista..selkää leikattu pariin otteeseen kivut kroonistuneet.polveen tekonivel laitettu vaivaa edelleen.kädet leikattu vasikään.verenpaine tauti ja sepelvaltimotauti (sydäninfarkti 2013) masennus kyllä tuossa on jo yhdelle ihmiselle taakkaa kannettavaksi.kivut on helvetolliset yötä päivää..ei voi istua ei kävellä pitkiä matkoja..ja eläkettä ei piru vie anneta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat