Matkalle kevättalvella?

Vierailija

Löytyisikö asiallista keskustelua kevättalven matkailusta, matkakohteista ja kenties mukavasta matkaseurasta. Olen yli kuuskymppinen, rauhalliseen lomaan mieltynyt nainen. En pidä yöelämästä nykyisin, kun en jaksa valvoa. Olutta ja viiniä voin ottaa, mutta tuskin humalassa pörräisin. Auringon ottoa sopivassa määrin, kävely ja istuskelu olis mukavan rentouttavaa. Onko samanhenkistä?

Marleena

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Kuulostaa mukavalta lomalta. Eihän vanha jaksa enää roikkua yökerhoissa. Olin noin vuosi sitten nuoremman seuralaisen kanssa, hän halusi olla illat liikkeellä ja päivät menivätkin sitten nukkuessa. Itse mietin miten aikani kuluttaisin.

Vierailija

Hei
toivottavasti löydät sopivaa matkaseuraa.
Matkat ovat mukava tapa avartaa omia näkemyksiä ja käsityksiä.

Vierailija

Suosittelen risteilyä, se on kiva ja helppo tapa matkailla ja samalla tutustua myös kanssamatkaajiin. Olin itse syksyllä Välimerellä ja voin suositella. Menoa oli jos sitä kaipasi mutta myös muuta ohjelmaa koko matkan ajaksi. Matkailumessut ovat näin alkuvuodesta, joten sieltä varmaan löytyy sopivia vaihtoehtoja. Matkustaminen on kivaa ja etenkin matkakuvien katselu sitten myöhemmin vie uudestaan ja uudestaan samoihin maisemiin. Toivon että löydät myös sopivaa matkaseuraa.

Vierailija

Minäkin suosittelen risteilyä. Itse olen jäänyt koukkuun (nyt jo vähän irrottautumassa) suomalaiseen
risteilyalukseen; Kristina Katarinaan. Voin suositella. -maija

Vierailija

Hei Marleena,oletko jo löytänyt matkaseuraa.Olen saman ikäinen ja tapasi viettää lomaa kuulostaa samanlaiselta,käytän viiniä ja olutta kohtuudella.Olen myös matkaseuraa vailla,ystävävillä on omat seuransa tai muuten ajankohta ei sovi.
Terv.Annukka

Vierailija

Minulla on mietintämyssyssä keväinen matka Amsterdamiin. Minulla on hollantilainen kirjekaveri, jota olen luvannut käydä tervehtimässä joku vuosi. Hän on edottanut, että majoittaudun heille, ja hän näyttää kaunista maataan, mutta en vielä ole päättänyt, kuinka teen. Ehkä olen osan aikaa hänellä ja osan hotellissa. Hän asuu jossain maaseudulla - mutta kuten itse sanoo, mikään ei ole kaukana siellä, kun on niin pieni maa. Hollannista haluan nähdä kanaalilaivat, tuulimyllyt ja tietysti upeat tulppaanipellot.

Oletko sinä et-lukija käynyt siellä ja onko vinkkejä?

Vierailija

Hei! Olen myös miettinyt Amsterdamia tai jotain Euroopan kohdetta.Amssissa olisi just ne kiintoisat kohteet,kukat,kanavat,pyöräilyäkin kenties.
Monet tuttavani ovat kertoneet huimia ja mielenkiintoisia asioita paikoista.Olen työeläkkeelä oleva,vapaa matkustamaan melkein koska vaan,kuitenkin max lentomatka olisi 6 t.
Olen vuosikymmenien varrella matkustellut paljonkin,nyt on ollut muut velvoitteet pitämässä paikoillaan.
En ole yökiitäjä,en polta ja viiniä voin ottaa kohtuudella.Tykkään kävellä ja koluta paikkoja yms.

Mulle voi vaikka lähettää postia ath769@gmail.com,jos joku rohkenisi.Asun pääkaupunkiseudulla,joten täältähän on helppo hypätä koneeseen.

Mukavaa talvista pakkaspäivää kaikille!

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minä olen rakastunut Kuresaareen Saarenmaalla. Maisema siellä on aivan upea. Meri lähellä. Tunnelma kuin ennen vanhaan. Ja koska en osaa kieliä, Kuresaaressa pärjää suomen kielellä.
Kyllä varmaan ihania paikkoja on jokaisen makuun.

Vierailija

[quote]

Hei Marleena,oletko jo löytänyt matkaseuraa.Olen saman ikäinen ja tapasi viettää lomaa kuulostaa samanlaiselta,käytän viiniä ja olutta kohtuudella.Olen myös matkaseuraa vailla,ystävävillä on omat seuransa tai muuten ajankohta ei sovi.
Terv.Annukka

En ole vielä löytänyt. Olen tässä kuulostellut millaista innostusta on lähteä ei ennestään tutun kanssa reissuun. Millaisia kokemuksia sinulla on siitä. Minä uskaltauduin kerran ja ei huono idea ollenkaan. Sama ongelma minulla, ystävä ei uskalla lähteä terveydellisistä syistä. Ollaanpa kuulolla...
Terv Marleena

Vierailija

Lainaus:

Yksinkin voi aivan hyvin lähteä, kun valitsee "sopivan" kohteen. Hyvää matkaa!

Hei ystävät.
On ollut keskustelua matkaseurasta ja yksin matkustelusta. Mitkä olisivat sopivia kohteita? Mihin voi mennä rauhallinen, sanoisinko melko arka matkalainen. Miten kulutetaan esim. aikaa iltaisin jos ei kiinosta mennä yksin ulos, mikä ei liene kovin turvallistakaan.

Hyviä vinkkejä on tullut, lukijamatkat ja risteilyt ym. Kiva kun otatte kantaa asiallisesti.

Vierailija

Olen itse samantyyppinen tapaus 60 + ja usein on ongelma matkaseura tai oikeammin sen puute. En haluaisi maksaa extraa erillisestä huoneesta yhdelle ja lisäksi on mukavampaa / antoisampaa kulkea toisen kanssa kaupungilla ja tutustua eri paikkoihin. Aivan hyvin voisin lähteä vaikka äkkilähdöllä viikoksi etelään kuleksimaan vieraan, samanoloisen naishenkilön kanssa. Vaikutat aivan asialliselta ihmiseltä.

Tämä vuosi on itsellä buukattu omatoimiporukkaan muutaman viikon päästä Aasiaan tutuille seuduille ja syksylle olen alustavasti varannut paikan opastetulle ryhmämatkalle Kreikkaan. Huonekaveriksi tulee sitten kuka tulee - eiköhän se mene.
En halua kulkea vieraissa kulttuureissa aivan yksin, jos vaikka jotain sattuu (kuten aina sattuu jotain, johon ei ole varautunut).
Seija

Vierailija

Lainaus:

Löytyisikö asiallista keskustelua kevättalven matkailusta, matkakohteista ja kenties mukavasta matkaseurasta. Olen yli kuuskymppinen, rauhalliseen lomaan mieltynyt nainen. En pidä yöelämästä nykyisin, kun en jaksa valvoa. Olutta ja viiniä voin ottaa, mutta tuskin humalassa pörräisin. Auringon ottoa sopivassa määrin, kävely ja istuskelu olis mukavan rentouttavaa. Onko samanhenkistä?

Marleena

Tervehdys marleena!
Olen itsekin ollut vähän samanlaisissa ajatuksissa kuin sinä, siis olisi kiva löytää matkakaveri. Olen ikäisesi, matkustellut elämässäni jonnin verran, mutta paljon on vielä nähtävää ja uteliaisuus suuri. Tuli heti mieleen esim. Rooma, siellä en ole käynyt, oletko sinä? Tai joku muu paikka, onhan niitä. Amsterdamissa olin viime huhtikuussa, ihan kiva paikka, pyöräilin ja kävelin jne.
Olen pääkaupunkiseudulta, eläkeellä, reipas ja rehellinen nais immeinen.
Jos kiinnostaa, ota yhteyttä niin kuulostellaan.
terv. elisa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat