Talvi tappaa: Varo lumilapiokuolemaa

Talvi on vuodenajoista julmin. Silloin kuolee Suomessa eniten ihmisiä. Lumilapiokuolema on suomalainen erikoisuus. Ja kaamosmasennus ihan oikea – tosin harvinainen – sairaus.Lue koko juttu

Talvi tappaa: Varo lumilapiokuolemaa

Kommentit (3)

Pelkoska

En pidä palelemisesta. Ja ei - se ei ole ainoastaan pukeutumiskysymys. Heikentynyt verenkiertoni saa minut palelemaan, vaikka pukeutuisin lämpimästi, ja vaikka kuinka paljon pyrkisin liikkumaan.

Lumilapiokuolemaa pelkäävä

Olen monta vuotta pelännyt lumilapiokuolemaa. Kirjaimellisesti lumilapiokuolemaa. Omistan vanhan omakotitalon 70 v.siskoni kanssa. Hän ei suostu muuttamaan talosta pois vaikka ei pysty pitämään talosta huolta. Talossa on tasakatto. Kun lunta sataa paljon niin se on pakko luoda pois, että katto ei romahda. Siskoa ei huoleta katon romahtaminen, ei palkkaa ketään ulkopuolista lunta poistamaan eikä itse eväänsä liikauta. Olen tähän asti käynyt luomassa lumet mutta en enää jaksa. Olen 66 v ja on sairauksia. Pelkään, että tipun katolta tai saan sydänkohtauksen lapion varressa. Siskoa ei kiinnosta. Nyt heittäydyn itsekkääksi ja annan katon romahtaa. Lääkäri sanoi, että pidä ensisijaisesti huolta omasta terveydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lääkärisi sanoi juuri oikeat sanat. Omasta hyvinvoinnista on huolehdittava itse, et voi olla lopun ikääsi vastuussa siskosi asioista. Hemmottele itseäsi, nauti syksyn väreistä ja talven odotuksesta ilman ajatustakaan lumilapion suuntaan!

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat