teneriffalle

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Onko kellä kokemuksia matkasta Teneriffalle?
Hyviä vinkkejä, joita olisi hyvä ottaa huomioon matkalle lähtiessä ja paikan päällä?

Kommentit (13)

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Se on oikein hyvä lomapaikka, uimarannatkin kohtuulliset. Mielestäni hintataso ainakin ruoka-asioissa halvempi kun Iglessissä. Siellä järjestävät ilmaisia retkiä villaisten mm. vuodevaatteiden myyjät. Ei ole ostopakkoa, mutta heillä on hyviä tuotteita, joskin aika hintavia. Ja matkalla tarjotaan kahvit tai ruokaakin.

Vierailija

Teneriffa on hyvin kallioperäinen saari, joten korkeuserot on huimat. Poden lievää korkeanpaikan kammoa, ja automatkat siellä oli minulle paikoin aika hermoja koettelevia. Vuokrasimme auton viikoksi, se oli halpaa, 150 e/viikko, ja kuljimme koko saaren läpi etelästä käsin. Upea saari jossa löytyy jokaiselle jotakin, kannattaa katsella saarta ympäri. Paitsi auringonottoon, saari on hyvä patikointiin, pyöräilyyn, shoppailuun jne. ja kulttuuria löytyy moneen makuun, ihan riippuen siitä, minne olet menossa.

Kannattaa seurata säätilannetta. Pari vuotta sitten olimme siellä loppukaudesta, muistaakseni maaliskuun alussa, ja sää oli hyvin epävarma, satoi ja tuuli, varsinkin pohjoisessa. Kokonaisia aurinkoisia päiviä oli viikolla vain 3, 4 päivää satoi vähintään puolipäivää. silloin lämpötila laski, joten pitkähihaisellekkin oli käyttöä. Ja jos aiotte mennä Teiden tulivuoren huipulle hissillä, kannattaa ottaa ne pitkähihaiset ja punttiset mukaan, siellä on aika raikasta. Toki jokunen kävi sortseissakin, mutta kylmähän niille tuli.

Vierailija

Luullakseni juomavedeksi voi käyttää ainoastaan pullotettua vettä, joten uskaltaako siellä syödä mm. salaatteja ym. jotka pestään kuitenkin sillä paikallisella vedellä???

Vierailija

Minä söin kaikkea mitä oli tarjolla, en saanut ripulia enkä muutakaan ongelmaa. Mutta jos olet kovin herkkävatsainen kannattaa varmaankin olla varovainen.

Vierailija

Käsidesi on kaikkein tärkein mitä ottaa matkalle mukaan ja tietysti myös muistaa käyttää. Käsien kautta vatsatautia aiheuttavat pöpöt suurimmaksi osaksi leviää niin siellä kun täälläkin.

Vierailija

Teneriffa on kaunis, mielenkiintoinen ja luonnoltaan vaihteleva saari. Olen ollut siellä useita kertoja, enimmäkseen marras-joulukuussa, muutaman kerran myös keväällä. Pidän eniten Puerto de la Cruzista, koska luonto siellä pohjoispuolella on vehreää, se on oikea kaupunki, jossa asuu paikallista väestöä, mutta olen ollut myös eteläosassa ja sieltähän puolestaan löytyy hyvät rannat auringonottoon ja uimiseen. Jos pitää retkeilystä, niin Teidelle kannattaa nousta, itse olen kiivennyt huipulle hissin alatasosta, kesti koko päivän ja vaati vähän kuntoakin, hissillä pääsee lähelle huippua, jos ihan huipulla haluaa käydä, täytyy hankkia lupalappunen pääkaupungista virastosta (näin oli ainakin n.10 v sitten).
Sää tietysti vaihtelee, mutta minulle on sattunut joka kerta mukavan lämpimät ja aurinkoiset kelit, myös Cruzissa, vaikka pohjoisosassa sataakin enemmän. Iltaisin on välillä pitkähihainen pusero ollut tarpeen, mutta usein illatkin olleet muakavan lämpimiä.
Minä pyrin välttämään turistiripulia, käsidesi kulkee mukana, samoin valikoin jossain määrin, mitä syön, eikä ongelmia ole ollut.
Nyt, kun olen pääsemässä eläkeikään, haaveilenkin, että voisin viettää Cruzissa pitempiäkin aikoja talvella. Oikein mukavaa matkaa Sinulle "pikku puutarhuri"

Vierailija

Olen ollut siellä maaliskuussa ja ainoa haittapuoli oli kuumuus ja paloin kun en suojautunut auringolta tarpeeksi hyvin.

Vierailija

Hieno saari, olen ollut useia kertoja. Ehdottomasti kannattaa retkeilä eri puolilla, koska kovin vaihtelevaa. Korkeuserot huimat. itsekin olin autoretkellä ja tosiaan hirvitti siellä Puerto de la Cruzin liepeillä. Kaunista kylläkin. Ei haittaa, jollei korkean paikankammoa. Vesi ehdotomasti pullotettua. Itse sain kerran mahavaivan, kun erehdyin syömään kylmää kanaleipää. Hyvää matkaa ja terkkuja sinne.

Vierailija

Hei,tarkoitatko Sonja Reisenin matkoja?Kerran olimme sellaisella ilmaismatkalla ja oli tosi hyvä.He myivät myös villavaatteita ja kalliita vuodevaatteita,mutta saarikierros oli hieno.En muista tarkkaan millä saarella olimme jokunen vuosi sitten.Jäi hyvä kokemus mieleen.

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En muista retkenjärjestäjän nimeä, muuta niitä on ainakin Teneriffalla ja Iglesissä. Villatuotteet on kalliita mutta hyviäkin, on tullut hommattua niitä. Retket on hyviä ja niillä ei ole mitään ostopakkoa.

Vierailija

Teneriffa on upea paikka. Kokemukset ovat hieman erilaiset meneekö pohjois- vai eteläosaan. Olen käynyt siellä Playa del Americansissa ja Puerto de la Cruzissa. Tuo pohjoinen Cruz on rauhallisempi osa, Americans on aurinkovarmempi osa saarta. Hyvää ruokaa saa joka ravintolassa. Hinnat ei päätä huimaa. Puerto de la Cruzissa on ihana eläinpuisto Loro Park jossa kannattaa ehdottomasti käydä, siellä viihtyy varmasti. Olen matkustanut usein Teneriffalla vuoden vaihteessa pimeyttä pakoon ja siellä on ollut silloin sopivan lämmintä, reilut +20 astetta ja aina on sopivasti aurinkoista ollut. Kaikkialla on siistiä, käsidesiä ei tarvitse. Normaali käsienpesu riittää. Koskaan en ole saanut vatsatautia, vaikka salaattejakin olen syönyt.

Vierailija

Lainaus:

Luullakseni juomavedeksi voi käyttää ainoastaan pullotettua vettä, joten uskaltaako siellä syödä mm. salaatteja ym. jotka pestään kuitenkin sillä paikallisella vedellä???

Uskaltaa syödä salaatteja. Hygieniataso on korkea siellä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat