Kommentit (5)

Vierailija

Onkohan tehty isyystesti, jolla selvitetään onko tuo yksi lapsi isän biologinen lapsi vai ei.

Minusta kuulostaa surulliselta, että osa lapsista jätettäisiin perinnöttömiksi. Vaikka enhän minä tunne kyseisiä henkilöitä enkä tilannetta.

Vierailija

"Perillinen jatkuvasti viettää kunniatonta tai epäsiveellistä elämää."

Haluisin tarkennusta tähän pykälään ja kuinka sen käytännössä voi toimia.

Voiko soveltaa tapauksiin joissa perillinen ei  huolehdi rahan käytöstään, elää yli varojensa ja siksi on ylivelkaantunut niin, että kaikki perintöosuus menee ulosottoon eli itselleen ei jää mitään.

mummi ja lapsenlapset

Kunniaton ja epäsiveellinen elämä?? kenen mielestä ja millä kriteereillä mitaten? ei meillä vanhemmilla onneksi,ole valtaa määrätä perillistemme elämästä,siitä päättää jokainen itse!

rintaperillisen perimäoikeutta lienee mahdoton kiistää,tai tehdä häntä perinnöttömäksi,kannattaa siis tuhlata itse oma omaisuutensa ennen kuolemaansa,ja jättää perintönä tyhjää,jos näin pahat ovat väit?!

mummi perintöä "pahallekkin"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kunniaton ja epäsiveellinen elämä?? kenen mielestä ja millä kriteereillä mitaten? ei meillä vanhemmilla onneksi,ole valtaa määrätä perillistemme elämästä,siitä päättää jokainen itse!

rintaperillisen perimäoikeutta lienee mahdoton kiistää,tai tehdä häntä perinnöttömäksi,kannattaa siis tuhlata itse oma omaisuutensa ennen kuolemaansa,ja jättää perintönä tyhjää,jos näin pahat ovat väit?!

mummi perintöä "pahallekkin"

Kuvittelepa tilanne omalle kohdallesi. Miltä tuntuisi, jos omalla työllä ja palkalla aikoinaan hankittu osakeasunto menisi perillisen pelkästään vastuuttoman raha-asioiden hoidon takia ( ei päihde-tai muuta ongelmaa) ulosoton pakkomyyntiin niin ettei perittävälle jää mitään itselleen? Luulen ettei tunnuisi kovin miellyttävältä. Eikä tarkoita, että välit perilliseen olisi huonot vaan todellakin toivoisi, että edes jotakin jäisi myös  perijälle itselleen. 

Lieneekö tosiaan niin, että asuntoni pitäisi myydä jo eläessäni ja panna varat "sukanvarteen"odottamaan tulevaa aikaa tai kuten joku ehdotti, tuhlata ne - mutta kun sekin on vastoin omaksumaani  tapaa - ja siirtyä itse asumaan vuokralle ja maksamaan siitä älyttömiä hintoja. Ja sen ansiosta pienellä eläkkeellä elämään ns. "kädestä suuhun" köyhyydessä.

mummi ja lapsenlapset

eipä tarvis kuvitella sama on tilanne tyttäreni suhteen,olen kuitenkin jättämässä perintöä rakkaalle,ainokaiselleni tottakai! saapahan "puhtaat paperit"ja pääsee velkataakastaan,ja se on jo iso asia,voi hengittää vapaammin ja on taas luotto+lainakelpoinenkin:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat