kolesterolilääkkeet

Vierailija

Millaisia sivuvaikutuksia olette saaneet kolesterolilääkkeistä?

Sivut

Kommentit (323)

Vierailija

Lainaus:

Millaisia sivuvaikutuksia olette saaneet kolesterolilääkkeistä?

En mitään, koska minulla on vielä lääkkeet kaapissa enkä aiokaan syödä niitä. Kaikki hössöttävät kolesterolista mutta
vain pienelle osalle on kolesterolilääkkeistä todellista hyötyä. Haittaa kylläkin on paljon enemmän.
Ajattelen omilla aivoillani enkä usko ihan kaikkea mitä lääketeollisuus ja sen juoksupojat (lääkärit) tuputtavat.
Koska kolesterolilääkkeet eivät laske haitallista pienmolekylaarista LDL:ää, niitä on jokseenkin turha syödä.
Ei ole montaakaa vuotta siitä kun terveydenhoitaja yritti kieltää minulta voin syönnin, mutten noudattanut hänen neuvojaan. Nythän se asia on muuttunut, ei voi olekaan vaarallista niin kuin on uskoteltu.

Vierailija

Kolesterolilääkkeiden hyöty on kiistaton, ainakin jos on sydänhistoriaa eli sepelvaltimotautia, diabetesta tai kohonnut kolesteroli on perinnöllistä, jolloin ei ruokavaliolla voida asiaan vaikuttaa. Useimmat ihmisten väittämät/pelkäämät ns. sivuvaikutukset tulevat siitä, että on kuultu tuttavan tuttavan tuttavalta, että joku sen serkun kaima sai jotain oiretta ja haa - sehän se minullakin!

Ja edelliselle kirjoittajalle - miten kukaan voi kieltää sinulta jonkun asian syömistä? Uskon, että ammattitaitoinen terkkari on ilmeisesti kertonut sinulle, mitkä asiat olisivat eduksi ja mitkä haitaksi tilanteessasi. Kukaan ei voi kieltää keneltäkään mitään. Usein ihmiset tahallaan ymmärtävät väärin. Itse toimin terveysneuvonnassa ja kerron asiakkaalleni, että nämä muutokset vaikuttaisivat myönteisesti, mutta että vastuu on hänellä itsellään. Oikeasti eihän minua haittaa pätkääkään, mitä kukakin syö!!!!!

Vierailija

Hyvä kirjoitus Anonyymi 07.01.2012 18:. Olen kanssasi samaa mieltä.
Minulla on sepelvaltimotauti ja rasva-aineenvaihdunta häiriö, ei ylipainoa. Olen joutunut käyttämään kolesteroli lääkkeitä. Kyllä laskee kokonaiskolesterolikin kun on oikea lääke. Lääke joudittiin vaihtamaan kun ensimmäinen ei auttanut mutta onneksi toinen auttoi.
En ole huomannut kummastakaan lääkkeestä sivuvaikutuksia, onneksi...

Vierailija

Lainaus:

jos joku on niin kahjo, että syö koestrolilääkkeitä, niin siitä vaan.

Surullista että tämäkin keskustelu saa tälläisen käänteen. Toisten keskustelijoiden nimittely ei ole asiallista. Asioista voi muutenkin olla eri mieltä.

Vierailija

Olen saanut korkean kolestrolini (9.3) laskemaan elämäntapamuutoksella, eli kaikki herkut pois ja tilalle kasviksia, hedelmiä, vihanneksia, kanaa ja kalaa ja tietenkin ruisleipää muutama siivu päivässä. Liikuntaa pitää myös muistaa harrastaa päivittäin. Onneksi minulle sattui viisas lääkäri joka antoi ensin kokeilla ruokavalion vaikutusta.

Vierailija

Voi sentään.
Kovien kouristusten kourissa kamppailevalle asia on päivien ja etenkin öiden tuskainen asia, ei naapurin naapurilta kuultua. Olisin siitä syystä kiinnostunut muiden kokemuksista ja millaisia ratkaisuja on kokeiltu lääkityksessä. Itselläni on Simvastatiin. Kyllä lääkkeen vaikutuksen huomaa olematta luulosairas.

Vierailija

Lainaus:

Voi sentään.
Kovien kouristusten kourissa kamppailevalle asia on päivien ja etenkin öiden tuskainen asia, ei naapurin naapurilta kuultua. Olisin siitä syystä kiinnostunut muiden kokemuksista ja millaisia ratkaisuja on kokeiltu lääkityksessä. Itselläni on Simvastatiin. Kyllä lääkkeen vaikutuksen huomaa olematta luulosairas.

Hei!!Myös minulla on sama valmiste ,niinkuin tuhansilla muillakin.Se on halpa ja tehokas.Arvot tipahti huimasti.No,entä ne sivuvaikutukset...muutamalla tutullani on puhjennut nivelreuma ja lääkäri ollut vähän sillä kannalla,että lopettaa nuo lääkkeet.No,mikä sitten on kenellekkin parasta,on aivan mahdoton arvella.Itse kuulun siihen ns.riski ryhmään,että ilman noita lääkkeitä voisin olla jo haudassakin.On verenpaine tauti(vakava),sokeri aine häiriöt,ylipainot ym..kaikkea kremppaa.joten ehkä ajattelen sitä elämän pituutta,jos niillä saan lisää,niin syön mukisematta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Voi sentään.

Hei!!Myös minulla on sama valmiste ,niinkuin tuhansilla muillakin.Se on halpa ja tehokas.Arvot tipahti huimasti.No,entä ne sivuvaikutukset...muutamalla tutullani on puhjennut nivelreuma ja lääkäri ollut vähän sillä kannalla,että lopettaa nuo lääkkeet.No,mikä sitten on kenellekkin parasta,on aivan mahdoton arvella.Itse kuulun siihen ns.riski ryhmään,että ilman noita lääkkeitä voisin olla jo haudassakin.On verenpaine tauti(vakava),sokeri aine häiriöt,ylipainot ym..kaikkea kremppaa.joten ehkä ajattelen sitä elämän pituutta,jos niillä saan lisää,niin syön mukisematta.

Oletko ajatellut sitä painon pudotusta? Voisi auttaa moneen muuhunkin asiaan kuin tuohon kolesteroliin.

Vierailija

Kolesterolilääke tuskin aiheuttaa kovia vatsan kouristeluja. Me ihmiset ollaan vain sellaisia, että mikä tahansa oire tai vaiva on helppo laittaa jonkun käyttämänsä lääkkeen syyksi ennemmin kuin myöntää, että syynä voikin olla joku syömämme ravintoaine, liikunnan puute, tupakka, alkoholi tai vaikkapa vain tilapäinen kulkutauti. Tai katuparlamentissa hysteriaa lietsonut kanssaeläjä, jolla on menneet sukset ristiin lääkärin kanssa ja haluaa siksi hysteridoisa muutkin ihmiset.
Ja tuonne edellä olevaan, jossa kirjoittaja mainitsi " antoi ensin kokeilla ruokavalion vaikutusta", siis se viisas lääkäri, en edelleenkään ymmärrä, miksi ajatusmalli on tuo, että lääkäri kielsi jotain tai antoi luvan tehdä jotain. Jokainen hoitopäätös tai lääkemääräys on potilaan ja lääkärin neuvottelun tulos. Ei kukaan lääkäri määrää sinua tekemään yhtään mitään, suosittaa kyllä ja loppupeleissä itse päätät esim. lääkkeen käytön. Tietysti, samaa asiaa on turha mennä vinkumaan viidettä kertaa vastaanotolle, jos ei ole aiempiakaan ohjeita noudattanut. Mutta toivoisin, että ihmiset ryhtyisivät ajattelemaan yhteistyössä lääkärin kanssa. Lääkäri on asiantuntija, joka suosittaa ja kirjoittaa tarv. reseptin, ihminen itse on vastuussa sairautensa hoidosta ja terveydestään.

Vierailija

En ymmärrä, että miksi ihmeessä pitää syödä kolestrolilääkkeitä. Haluatteko tosissaan kärsiä ja tulla entistäkin sairaimmiksi?????? Korkea kolestroli on terveen ihmisen merkki, siitä ei ole mitään haittaa elimistölle, päinvastoin!!!!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Voi sentään.

Oletko ajatellut sitä painon pudotusta? Voisi auttaa moneen muuhunkin asiaan kuin tuohon kolesteroliin.

Olen ihan normaalipainoinen.

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

Lainaus:
.Itse kuulun siihen ns.riski ryhmään,että ilman noita lääkkeitä voisin olla jo haudassakin.On verenpaine tauti(vakava),sokeri aine häiriöt,ylipainot ym..kaikkea kremppaa.joten ehkä ajattelen sitä elämän pituutta,jos niillä saan lisää,niin syön mukisematta.

Tuoossapa kerrottiin ylipainostakin. Hänelle oli kysymykseni edellä.

Vierailija

Korkea kolesteroli ei ole terveen ihmisen merkki. Se on merkki vakavasta rasva-aineenvaihduntahäiriöstä, joko perinnöllisestä tai laadultaan haitallisella ravinnolla hankitusta. Ja korkea kolesteroli on suuri riski sydäntauteihin ja sokeritautiin. Tämä on fakta!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat