Ennakkoasenne

Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Olen huomannut että etenkin netissä ihmisillä on vahvat ennakkoasenteet toisiaan kohtaan. Kommentoidaan jo valmiiksi, kaiken varalta, hyvin töykeästi tai sitten tuodaan omat epäilyt  ensimmäiseksi esiin.

Myös "Mitä ajat takaa?" tai "Mikä tässä nyt on takana?" ovat erikoisia kysymyksiä silloin kun teksti on selkeää ja täysin ymmärrettävää ja siitä itsestään selviää asia eikä piilomerkityksiä tarvitse hakea.

--

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Ahaa, ja sinä tuot tuon taaempana olevan kommentin johon vastasin "mitä ajat takaa"...kun sinä sinisilmäisesti uskoit ja kannustit. Minulla on hieman pitempi kokemus netissä ja alussa olin "puhdas ja uskovainen". Ovat suulaammat opettaneet. Tai jopa kirjoitit tuon vihjailevan ja kieroilevan ilkeyden ja ivatekstin, nikittä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ennakkoasenne kertoo enemmän lukijasta kuin siitä mitä lukkoo.

Kerropa sitten mitä se kertoo!

Kannanottosi kertoo siitä, että sanottava on vaikka ei sano mitään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi ompi pahempi: "Sanottava on vaikka ei sano mitään!" Vai: "Pilkata pitää heti aamusta, ettei mene päivä pilalle!"

Sanahan täällä on vapaa, ei pilkanteko.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi ompi pahempi: "Sanottava on vaikka ei sano mitään!" Vai: "Pilkata pitää heti aamusta, ettei mene päivä pilalle!"

Sanahan täällä on vapaa, ei pilkanteko.

Jos noin asian ajattelet.!Tasoissa ollaan. Et jäänyt toiseksi! Sana on vapaa, jos ajatuksia riittää!

Vierailija

Miksi näitä turhia aloituksia tehdään? Kaikki menee kuitenkin riitelyksi. Kukin on omasta mielestään oikeassa, onpa asenne muita kohtaan mikä hyvänsä.

Eikö jo olemassa olevista ketjuista löydy mielipiteelle jokin sopiva?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä turhia aloituksia tehdään? Kaikki menee kuitenkin riitelyksi. Kukin on omasta mielestään oikeassa, onpa asenne muita kohtaan mikä hyvänsä.

Mikäs  patruunan rouva sinä olet päättämään mikä on turha.   Ilmeisen tärkeä asia jos menee riitelyksi,  vai  onko  herrakartanoissa  tyylinä että turhat asia riidellään.  Ihmettelen että ylipäätänsä  osallistutte.

Joidenkin mielestä muut aloitukset ovat turhia paitsi omat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs  patruunan rouva sinä olet päättämään mikä on turha.   Ilmeisen tärkeä asia jos menee riitelyksi,  vai  onko  herrakartanoissa  tyylinä että turhat asia riidellään.  Ihmettelen että ylipäätänsä  osallistutte.

Joidenkin mielestä muut aloitukset ovat turhia paitsi omat.

Ennakkoluulo, siis niin turhaa, tottahan kaikki ihmiset on samanlaisia, miten tuo erinäköinen  voisi olla erilainen ihminen kuin minä. Tottahan minä olen parempi.

Joidenkin mielestä kaikki on turhaa, elämä on turhaa, varsinkin onnellinen elämä. Ja varsinkin jos se on jonkun toisen onnellinenen elämä. On turhaa hengittää, vois vaan puhaltaa ulospäin, että tulis kaikki mielen paska sitäkautta ulos. Varsinkin on turhaan ajatella ennakkoon, että kaikki on turhaa, sekin mitä ei tapahtunut olisi ollut turhaa.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Tosielämässä en ole ennakkoluuloista vapaa ihminen. Vieraan ihmisen ulkonäkö ja pukeutuminen laittaa hänet mielessäni johonkin kategoriaan mutta ei mikään mieleni lokero erityisen negatiivinen ole. 

Täällä netissä en näe kirjoittajaa joten ennakkoluulojakaan ei ole. Mielikuva kommentoijasta muodostuu hänen tekstiensä kautta. Vahvoista kirjoittajista syntyy myös voimakas mielikuva kun taas vierilija nimimerkillä kirjoittajat hukkuvat yhteen massaan.

Vierailija

Viisas kauas soutaa. Tyhmä ei pääse rantaankaan. Olen todella tyytyväinen, etten ole syntynyt veitsen terällä eläjäksi tai sokeaksi seikkailijaksi. Ennakkoluuloja on aina ollut, eikä suotta. Kokemukset opettaa vieläkin varovaisemmaksi, kun kerta toisensa jälkeen toteaa aavistuksensa oikeaksi. Toiset arvostaa enempi turvallisuutta ja maltillisuutta, kun jännitystä ja riskejä. Onhan se hyvä tietysti, jos hermot on rautaa ja kestää vastoinkäymisiäkin.  Sillä sitähän se on, sokea riskinotto, kaiken mahdollisen hyväksi myöntävä.  Mikä sitten on tyhmyyden huippu?  Ei näe edes omaa nenäänsä saatikka pidemmälle tulevaisuuteen.  Ei vastuuta puupennin edestä,  eikä seuraamuksien käsitystä.  Niiden ihmisten määrä on todella lisääntynyt valitettavasti.  Onkohan syynä se, että kaikki on niin itsestään selvää, raha, rauha, hyvinvointi, koti, isänmaa, ystävät, terveys ym. Vaikeudet ja pakkoponnistelut, jos mitkä avaa ihmisen ymmärryksen. Mutta ei kaikilla sittenkään. Ne lyö päätänsä seinään läpi elämänsä, sotkee asioita, omia sekä muiden,  valittaa ja kärsii omasta jääräpäisyydestään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pintavan aloitus on ajankohtainen  kun katselee noita  riitaketjuja.   Aihe on selkeästi avattu  eikä  Pintava väitä olevansa  oikeassa.  

Selaamme uusia lehtiä,  ei yleensä tule  mieleen täälläkään   alkaa vanhoja  rimpsuja aukomaan.

Tais muuten olla  ainoa ketju  missä ylläpito  on syöttänyt itselle, omalle kommentille  plussaa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Viisas kauas soutaa. Tyhmä ei pääse rantaankaan. Olen todella tyytyväinen, etten ole syntynyt veitsen terällä eläjäksi tai sokeaksi seikkailijaksi. Ennakkoluuloja on aina ollut, eikä suotta. Kokemukset opettaa vieläkin varovaisemmaksi, kun kerta toisensa jälkeen toteaa aavistuksensa oikeaksi. Toiset arvostaa enempi turvallisuutta ja maltillisuutta, kun jännitystä ja riskejä. Onhan se hyvä tietysti, jos hermot on rautaa ja kestää vastoinkäymisiäkin.  Sillä sitähän se on, sokea riskinotto, kaiken mahdollisen hyväksi myöntävä.  Mikä sitten on tyhmyyden huippu?  Ei näe edes omaa nenäänsä saatikka pidemmälle tulevaisuuteen.  Ei vastuuta puupennin edestä,  eikä seuraamuksien käsitystä.  Niiden ihmisten määrä on todella lisääntynyt valitettavasti.  Onkohan syynä se, että kaikki on niin itsestään selvää, raha, rauha, hyvinvointi, koti, isänmaa, ystävät, terveys ym. Vaikeudet ja pakkoponnistelut, jos mitkä avaa ihmisen ymmärryksen. Mutta ei kaikilla sittenkään. Ne lyö päätänsä seinään läpi elämänsä, sotkee asioita, omia sekä muiden,  valittaa ja kärsii omasta jääräpäisyydestään.

Hyvin kirjoitettu ennakkoasenteiden tunnustus. Yläpeukku! Mutta kirjoittaakseen täällä ihmisellä tulee mielestäni olla puutteita ja luonnevikoja. Miksi kirjoittaa auki koti, kirkko ja isänmaa kerta toisensa jälkeen? Miksi nostaa raivoraittiin fasadi, jos lipittää sen takana? Hyvä nettikirjoitus saa minut kysymään: "-Tarvitseeko ihmisen olla kaikessa kympin arvoinen. Mitä se oikea elämä sitten on.

Suosittelen  Cornelista ja Bellmania.

https://www.youtube.com/watch?v=97zu8dZqa5w

Ei vara venettä kaada

Ennakkoasenne = ennakkoluulo. Kyl maar nykyaikaina kannattaa varsinki vanhusten olla ennakkoluuloisia. Sehän on vaan tervettä varovaisuutta. Tuntuu että vanhusten hyväksikäyttö, riisto ja pettäminen vaan lisääntyy. Yritetään huijata rahaa kaiken mahdollisin keinoin.

Oon jonki verran varallisuutta elämäni aikana saanu kerätyksi mutta oon vanha, ryppyinen ja sairas. En siis mikään herkkupala ulkonäön suhteen. On tullu moni paljo nuorempi miekkonen  lirkuttelemaan mutten oo tarttunu koukkuun.  Nyt oisin kaiken lisäks köyhä jos en olis ennakkoluuloinen.

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Vierailija kirjoitti:

Ennakkoasenne = ennakkoluulo. Kyl maar nykyaikaina kannattaa varsinki vanhusten olla ennakkoluuloisia. Sehän on vaan tervettä varovaisuutta. Tuntuu että vanhusten hyväksikäyttö, riisto ja pettäminen vaan lisääntyy. Yritetään huijata rahaa kaiken mahdollisin keinoin.

Oon jonki verran varallisuutta elämäni aikana saanu kerätyksi mutta oon vanha, ryppyinen ja sairas. En siis mikään herkkupala ulkonäön suhteen. On tullu moni paljo nuorempi miekkonen  lirkuttelemaan mutten oo tarttunu koukkuun.  Nyt oisin kaiken lisäks köyhä jos en olis ennakkoluuloinen.

----

Tähän keskusteluun tulleissa viesteissä olisi paljonkin kommentoitavaa mutta vastaan nyt tähän viimeiseen. Varovaisuus ja ennakkoasenne ihmisiin ovat kaksi eri asiaa. Varovaisuus on varovaisuutta, mutta ennakkoasenne on toista henkilöä tai hänen kirjoituksiaan leimaavaa. 

--

Esim. ET netissä tapahtuva ennakkoasenne joka näkyy hyökkäyksenä, kaataa todellakin veneen ja ison laivankin. Siitä aloituksessani on kysymys.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat