ET-raati

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Nykyiset teemat varsin sopivat. Uusina ATK:n ongelmat+vinkit, linkkivinkit kiintoisista www-sivuista ja hyvät käyttökelpoiset ilmaisohjelmat

Kommentit (7)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Yhdyn edelliseen puhujaan. Meille iäkkäämmille ihmisille ei koskaan ole kertaus ATK:n taidoissa pahasta. Sen minkä tänään oppii, huomenna jo unohtaa. Uskaltavatkohan kaikki maksaa laskuja kotokoneella? Minä olen yhä empiväinen.
Iltaterveisin Savosta

Vierailija

Erinomainen idea.

Mihin erityisesti toivoisitte apua? Pitäisikö perustaa keskustelualue, aiheena ATK-ongelmat?

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

ET voisi alkaa pitämään ATK-palstaa,sekä lehdessä,että netissä.Palsta voisi alkaa vaikkapa tietokoneen eri osien ja toimintojen esittelyllä,eli ihan alkeista ja helpoin termein.Näin taattaisiin se,ettei putoa kärryiltä heti ensimetreillä sen takia,että into lopahtaa siihen,ettei ymmärrä.Alkeet voisi oppia näin ,niin sitten ei olisi korkea kynnys jatkaa opiskelua jossain kursseilla,mitä esim. eri järjestöt ja opistot nykyään pitävät.Tosiasiahan on se,että tietotekniikka on tullut jäädäkseen ja valtaa yhä enemmän alaa ihmisten päivittäisissä toiminnoissa.Kyllä se kone meilläkin ensin ostettiin lapsille ja minä pyyhin siitä korkeintaan pölyt,kunnes tuttava vihjaisi,että kyllä on niin mukavaa maksaa laskut kotona,kuin jonottaa pankin automaatilla.Siinä vaiheessa katsoin konetta ihan uusin silmin ja mieleen tuli se ahaa-elämys... ja siitä se sitten lähti,niinkuin mainoksessakin sanotaan.Uskokaa vaan,tämä on mukavaa.Marjutti.

Vierailija
aluisa

Yhdyn edelliseen puhujaan. Meille iäkkäämmille ihmisille ei koskaan ole kertaus ATK:n taidoissa pahasta. Sen minkä tänään oppii, huomenna jo unohtaa. Uskaltavatkohan kaikki maksaa laskuja kotokoneella? Minä olen yhä empiväinen.
Iltaterveisin Savosta

Yhdyn edelliseen puhujaan, laskut kyllä uskallan maksaa ja matkat tilata ja maksaa netissä, mutta moni muu asia on
kaipais lisä oppia. Yksinkertaisilla ja ymmärrettävillä termeillä, ei mitään ammattilais slangia - kiitos !
" tyttönen " KeskiSuomesta

Vierailija

Voit hyvin käyttää nettipankkipalveluja, etene rauhallisesti pankin ohjeistuksen mukaan. Pidät vain huolen, etteivät tunnusluvut ja salasanat joudu vääriin käsiin. Salasana kannattaa muodostaa huolella, ei mitään tavallista itseen liittyvää.
Opettele laskujen maksu - säästät aikaa ja näet ajan tasalla olevat pankkitietosi kotona.

Vierailija

Totta on, enää ei minunkaan tarvitse aamuisin 9.30 seistä jonon jatkona pankin edessä. Senioreja siellä jonossa näkyy enimmäkseen. Moni heistä varmaan mieluummin hoitaisi pankkiasiansa kotoa käsin, oman näyttöpäätteen edessä, kun vain alkuun pääsisi. Ulkoilu on tietysti hyväksi, mutta muuallekin voi kävellä kuin pankkiin - siellähän saa sitten istuakin niin kauan, että takapuoli puutuu. - Siis lämpimästi kannatan atk-tukihenkilötoimintaa tällä site:lla. (Vastaukset minäkin ottaisin mieluummin rautalangasta väännettyinä, ei ammattikielellä.)

Vierailija
Tytti Tättäläinen

Totta on, enää ei minunkaan tarvitse aamuisin 9.30 seistä jonon jatkona pankin edessä. Senioreja siellä jonossa näkyy enimmäkseen. Moni heistä varmaan mieluummin hoitaisi pankkiasiansa kotoa käsin, oman näyttöpäätteen edessä, kun vain alkuun pääsisi. Ulkoilu on tietysti hyväksi, mutta muuallekin voi kävellä kuin pankkiin - siellähän saa sitten istuakin niin kauan, että takapuoli puutuu. - Siis lämpimästi kannatan atk-tukihenkilötoimintaa tällä site:lla. (Vastaukset minäkin ottaisin mieluummin rautalangasta väännettyinä, ei ammattikielellä.)

Totta puhut.
Ammattikieli kun ei aina oikein aukea ellei ole ammattilainen olen myös kuullut että nämä ammattilaisneuvojat useimmiten neuvovat niin sukkelaan ettei siinä ummikko perässä pysy eikä ne kaikki termit aukea.
Itse olen saanut neuvoja rautalangasta vääntäen ja useimmiten pyysin neuvot paperille niin toistot toiston jälkeen iskostuivat päähäni mutta paljon olisi vielä opittavaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat