Minne aiot matkustaa?

Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Hiljaista, hiljaista on matkailuosiolla....

Tästä aiheesta on monta vanhaa ketjua mutta enpä viitsi nostaa niistä yhtäkään ylös. Miten on, aiotko lähitulevaisuudessa matkustaa lomalle ulkomaille vai aiotko viettää aikaasi vallan kotonurkissa? Minulla ei ole ainuttakaan reissua tilattuna, syy on pienessä koiranpennussa jota en vielä raaski jättää. Matkasuunnitelmia kyllä pyörii pääkopassa pilvin pimein...

Kommentit (6)

Vierailija

Matkustan ensi viikon lopulla Italiaan Parmaan Verdi-festivaaleille. On mukavaa tiedossa oopperan ja muun ko. mestariin liittyvän merkeissä. 

Vierailija

Hyvä  Mökin muori,  älä nosta   vanhaa rääsää  eli niitä riitaketjuja.  Uralin pihlaja  oli  Plazalle nostanut   sakkojutuista Firenzestä  ketjun,   02,06,2008  eli liki kahdeksan vuotta  vanhan.    Sillä on suuret numerot   aina mielessä,  olipa tähänkin kerännyt  34137  "lukijaa"

Pitulo   on onnistuneesti   operoinut   jouluksi   historiallisen kohteen.   Ei hassumpi  joululahja  itselle.

Vierailija   törmää  Parman kinkun maisemiin.  Kinkkuhan on suomessa  perinteinen jouluherkku.   Ohjelmistoon en puutu.  Siellä on upeita  esityksiä  tai sitten aivan kammottavia. 

Sarmuusa1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Voi olla, että vaikka kuinka matkasta haaveilisi, ei tule lähdettyä "eläintarhamme" vuoksi. Lyhyen kylpyläreissun kotimaahan voimme tehdä, emme pitempää. Lapsenlapsien kanssa viihdymme hyvin ja he vierailevat meillä usein, se katkaisee hienosti arkeamme.

Italiaan minulla on ainainen kaipuu. Olimme ystäviemme kanssa muutama vuosi sitten Roomassa ja Anconassa, jossa asuu ystäväperheemme. Matka luotijunalla yli vuoriston oli jo elämys sinänsä saati sitten viisi vuorokautta italialaisessa perheessä. He lupasivat tulla meille ensi kesänä pitkälle vierailulle ja sitä ootan kuin lehmä uutta kesää.

Menomatkalla junassa sattui hauska tapaus. Takanamme istui hyvin päivettynyt, iäkäs herrasmies. Jossain vaiheessa hän alkoi arvuutella, mistä olemme kotoisin. Vetäisin pätkän omalla murteellani ja kuinkas ollakaan, hän ilahtui ja totesi heti, että Suomesta, Karjalasta olet. Me ihmettelemään, mistä hän sen voi tietää. No, hänen tyttärensä asuu Lappeenrannassa ja on naimisissa suomalaisen miehen kanssa. Herra oli kotoisin Frankfurtista ja vieraillut usein Suomessa. Hän asui Australiassa ja oli lähtenyt katselemaan Eurooppaa, jossa hänellä oli ystäviä eri puolilla maanosaa. Hän jäi pois junasta matkan varrella. Saattelimme hänet asemalaiturille ja pappa kohotti käteni suudellen sitä. Kaiken huipuksi hän tostesi minun muistuttavan kovasti Shirley McLainea. Muistan ikäni sen tilanteen.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Mukava on muistella tehtyjä matkoja kuten Sarmuusa teki tuolla ylempänä. Mukava olisi myöskin lueskella matkamuistoja ja kertomuksia, vaikka vanhempiakin jos niitä tälle palstalle vain saisimme.

Minulla alkaa asiat olla reilassa,  keväällä kaupunkiloma tuttuun ja turvalliseen Prahaan ja syksyllä kiertämään eteläistä Englantia, katsomaan m.m. Stonehegnen kivikehää. Vielä jalka nousee ja maailma kiinnostaa...

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Seuraava matka on Inglesiiin helmikuussa ja keväällä Kreetalle. Kävin juuri Dubaissa, paikka on kaikin puolin hyvä mutta en sielä tuntenut oloani jotenkin "kotoisaksi", vika ei ole paikassa.

o

Olen parhaillaan kairossa. Tana vuonna 24.12 on profeetan synttaripv. Paljon on koristeita joka puolella. (Stonehenge on nakemisen arvoinen) term. Pitulo

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat