Seppo Palminen, 69, jätti sokerin - makeanhimo oli viedä hengen

klo 19:26 | 1.1.2016
Makeanhimo oli viedä Seppo Palmiselta mielenterveyden. Uusi elämä alkoi, kun hän taisteli itsenä eroon kakkujen ahmimisesta.Lue koko juttu
Makeanhimo oli viedä Seppo Palmiselta mielenterveyden. Uusi elämä alkoi, kun hän taisteli itsenä eroon kakkujen ahmimisesta.Lue koko juttu
Ladataan...
Olenpa kovinkin samoilla linjoilla kirjoittajan kanssa. Nuorena sain väsymysoireiden tutkimusten yhteydessä myös hypoglykemia-diagnoosin. Sen ja hampaiden hyvinvoinnin takia jätin myös sokeripitoiset tuotteet pois ruokavaliostani. Sittemmin retkahdin, mutta nyt olen taas noudattanut mahdollisimman järkevää sokeritonta ja vähäsuolaista ruokavaliota.
Sairaalavierailu hiljattain sai aikaan kovasti ihmettelyä. Luulisi, että niissä ympyröissä nimenomaan kiinnitetään tiukkaa huomiota siihen mitä potilaille tarjotaan. Minä olin ollut 20 tuntia syömättä ja juomatta. Sitten vihdoin tuotiin ruokaa. Siinä vaiheessa tietenkin olisin syönyt ihan mitä vaan, mutta mieluimmin kyllä terveellistä ja ravitsevaa perusruokaa. Mitäpä siinä tarjottimella sitten olikaan? NAKKIKASTIKETTA (reilusti suolaa), perunoita, pieni kaalisalaatti, vähän punajuuria, ruisleipä, maito ja jälkiruoaksi maustettu MAKEA JUGURTTI. Mikähän on syynä, ettei tuota asiaa saada kuntoon, kun asiantuntemusta ei todellakaan voi puuttua?