Sivut

Kommentit (27)

MJR

Kuinka voin luottaa alan lääkäreihin, kun endokrinologin mukaan minulla ei ole vajaatoimintaa. Ja tämän diagnoosin hän teki näkemättä minua, kuulematta oireistani, tutkimatta pidemmän aikavälin laboratorio tuloksia, sairaksia ja oireita. Kuitenkin yksityiltä saamani tyroksiini lääkitys on parantanut minut monista vaivoista, poistanut oireita ja saanut elimistön jälleen toimimaan niin, että haaveilen jo työkyvyttömyyden jälkeen töihin pääsystä. Kuinka tällaiset endokrinologit eli asiantuntijat voivat olla luotettavia, puhumattakaan siitä miten kalliiksi yhteiskunnalle tulee, kun he pitävät ihmiset väkisin sairaina.

väsynyt

Minulle oma yksityinen endokrinologini  myönsi, etten saa tällä hetkellä minulle parhaiten sopivaa hoitoa johtuen tästä  koulukuntariidasta.. Hänen mielestään päättävässä asemassa olevien ihmisten täytyy vaihtua, ennen kuin tilanne vapautuu potilaan parhaaksi. Ikävä lukea tätä propagandaa.

Kääk en luota enää

Voi, voisinpa luottaa erikoislääkäriin. 10 vuotta siihen oli mahdollisuus, mutta endokrinologini ei siitä huolimatta osannut lääkitä oikeilla lääkkeillä vajistani. Hänen vuokseen olen menettänyt paljon elämästäni. KIlpirauhasliitto menetti myös uskottavuutensa, kun pitää hallituksessaan tuota sisätautilääkäriä, joka on saanut paljon pahaa aikaan. 

Potilas X.Y.

Kilpirauhasliiton edustaja oli mukana Pikkuparlamentin kansalaisinfossa. Hän kommentoi ainoastaan siinä kohtaa kun piti puolustaa liiton llituksessa istuvaa lääkäriä. Kantelijalääkäriä. Muistaakseni tämä henkilö sanoi, että kyseinen lääkäri määrää kaikkia lääktyksiä. Myös muita kuin tyroksiinia.

Erikoista, ettei ollut muuta sanottavaa tai kysyttävää, kun meit potilaita kuitenkin oli paikalla.

Dana

Kuinka voin luottaa endokrinologiin, joka minua näkemättä ja kuulematta määrää minut vaihtamaan yli viisi vuotta erittäin hyvällä vasteella käyttämäni eläinperäisen lääkityksen synteettiseen Thyroxiniin, jonka vuoksi olen ollut kilpirauhasvajaatoimintaisena 13 vuotta huonossa hoitotasapainossa sekä veriarvojen että oireideni perusteella. Eläinperäisellä minulla ei ole ollut yli viiteen vuoteen kilpirauhasvajaatoiminnan oireita ja veriarvoni ovat olleet stabiilit. Lisäksi olen kerran vuodessa elämän ja kuoleman äärellä, kun joudun pohtimaan, missä saan uusittua tämän minulla erittäin hyvin toimivan lääkityksen.

Entinen kilpirahasliiton jäsen

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhaspotilaat ansaitsevat sellaisen potilasjärjestön, joka ajaa kilpirauhaspotilaiden etuja. Nykyinen liitto ei keskity ollenkaan potilaiden asioiden ajamiseen, vaan ainoastaan oppiriitaan sekaantumiseen, kantelijajäsentänsä suojellakseen. 

Tällainen järjestöhän on olemassa. Nimeä en varmuudella muista, mutta perustettiin ihmisen avuksi, kun ei tämä liitto toimi potilaan hyväksi.

Heitteille jäänyt potilas

Endokrinologeille on äärimmäisen hankalaa päästä, koska endokrinologia kuuluu erikoissairaanhoitoon ja ihan yleislääkärit ainakin terveyskeskuksissa hoitavat kilpirauhassairauksia ja heillä on siihen ihan täydet pätevyydet ja oikeudet. Tuntuu, että osa tämän oppiriidan taustoissa on juurikin siinä, että nyt endokrinologit tuntevat asemansa uhatuksi ja vaativat, että tämän perussairauden hoito asetettaisiin vain heidän alaisuuteen. Toivottavasti tämä on vain minun luulo asiasta.

Endokrinologeja on yleislääkäreihin nähden ihan kourallinen suomessa ja kuten jo mainitsin, niin heidän puheilleen on todella hankalaa päästä, koska tarvitaan lähete terveyskeskuksesta. Yksityisellä puolella voi valita maksaako yleislääkärille vai endokrinologille erikoislääkärin palkkion. Tämän jutun otsikko on siis täysi mahdottomuus käytännössä!

Anna

Voi niin kovin mielelläni menisin kunnalliselle lääkäriin ja kävisin siellä jotten joutuisi maksamaan kalliita yksityislääkäreitä. Mutta minähän kävin, montamontaMONTA kertaa ja monta vuotta, mutta kaikkiin vaivoihin tarjotaan ainoastaan masennuslääkettä tai buranaa. TOTTAKAI ihminen lähtee etsimään apua muualta, jos ja kun sitä ei endogrinologeilta saa.
Minä kieltäydyin elämästä sairauspäivärahalla ja elämään elämääni kuin elävä kuollut, sängynpohjalla. Nyt joudun hakemaan lääkkeeni ulkomailta, koska lääkärini ei voi määrätä minulle suomessa Liothyroninia, ettei menetä lupiaan. Voin paremmin kuin koskaan. Arvot olivat alun alkaenkin vajaalla ja autoimmuunitulehdusarvoni aivan pilvissä. Silti kunnallisella lähettivät kotiin eikä lääkitystä annettu. Pitkäaikaissairaat ovat ihan hirvittävän iso bisnes lääketeollisuudelle.

potilas

Thyroxin maksaa Suomessa n. 3 €/purkki ja sitä saa hyvällä tuurilla joltakin endogrinologilta. Tekisin mitä vain, että tämä lääke auttaisi minua kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Ei kukaan tällaista showta lääkkeiden (ja lääkärin) saamisen kanssa turhan päiten pidä.

Vierailija

En voi kuin ihmetellä liiton touhua... Niin kauan jäävi kommentoimaan yhtään mitään kuin kantelijalääkäri puuhaa hallituksessa. Valviran ja endojen sätkyukko tämä kommentoija. Liiton fb-sivuilla estetään asialliset kommentit ja kritiikki tämän asian tiimoilta. Kertoo liiton toiminnasta hyvin paljon... Ajavat ainoastaan niiden etuja jotka pärjäävät t4 lääkkeellä

Billie

Hieman uskallan epäillä onko jäsenmäärä kasvanut viime vuonna 40%. Olikos tästä näyttää mustaa valkoisella?Tiedän monia liitosta eronneita ja siihe pettyeitä. Kannattaa myös kurkata FB-sivuen tykkäykset. Sillä toisella yhdistyksellä niitä on enemmän kuin tällä vanhalla. Kertonee jotain.

Vierailija

Lääkäreiden sekä liittojen pitäisi nyt katsoa peiliin ja lopettaa tuo kinastelu, potilaita pitäisi alkaa hoitamaan sekä tutkimaan miksi kaikille hoidot eivä tehoa. Kilpirauhasliittokin vaan antaa ohjeistusta ihmisille mitenkä vaivan kanssa pitäisi toimia, lääkärit ovat sitä varten sekä liittonsitä varten, että sen kuuluisi hoitaa potilaiden etuja. Kunnallisella sektorilla hoito on täysin hakusessa eikä erikoislääkärille pääse koska kilpparivaivat eivät riitä lähetteen syyksi, se tulee bumerangina takaisin. Yksityinen sektori on jumalattoman kallis eikä kaikilla ole siihen varaa eikä heiltäkään saa apua. Itsekkin olen ravannut lääkäriltä toiselle vaivojeni vuoksi, yleisin vastaus on et oletko ajatellut masennuslääkkeitä. Suomalainen terveydenhuollossa olis halvatun ISOLLA kirveellä töitä,

Erosin kilpirauhasliitosta

Erosin Suomen Kilpirauhasliitosta sen jälkeen kun kävi harvinaisen selväksi että se ei aja minun asiaa. Olen liiton toiminnanjohtajan mielestä ilmeisesti väärin parannettu kun käytän hoitonani T3-monoterapiaa, jonka tarpeellisuutta joillekin potilaille liitto ei tunnusta, tai ainakaan Asta Tirronen. Tiedän, että liiton toiminnassa on aktiivisesti ollut mukana paljon ihmisiä, jotka kannattavat sitä että kaikki kilpirauhasen vajaatoiminnan hoitoon tarkoitetut lääkkeet ja lääkitys muodot tulee olla saatavilla, jos potilas niitä tarvitsee. Ei Liiton sisälläkään olla todellakaan asioista yksimielisiä. Liitosta voidaan myös potkia pellolle ansioitunut vertaistukityön tekijä jos hän esittää eriävän mielipiteensä julkisesti. On myös paljon Kilpirauhasliiton jäseniä tai siitä eronneita, jotka eivät hyväksy sitä että hallituksessa istuu lääkäri, joka on tehnyt kantelun Valviraan erittäin pidetystä lääkäristä, joka menetti sitten lupansa ja jonka potilaat jäivät heitteille.

Liitto ei todellakaan monien mielestä aja kaikkien jäsentensä asemaa ja monet pitävät sitä korruptoituneena. Kaikki liiton jäsenet eivät myöskään hyväksy Valviran toimia kilpirauhaskiistassa. Lisäksi Liiton ja Valviran toiminta loukkaa monien kilpirauhaspotilaiden oikeudentajua.

Työskentelen aktiivisesti vertaistuessa, joten tiedän täsmälleen mitä kilpirauhaspotilaiden "kentällä" ollaan asioista mieltä. Missä ovat ne potilaat, joita muka Valviran hampaisiin joutuneet lääkärit ovat hoitaneet väärin ja jotka ovat saaneet Liiton mukaan vakavia seurauksia T3-hoidoista? Potilaat eivät ole valittaneet, vaan lääkärit ovat epäkollegiaalisesti kannelleet toisten lääkärien toimista ilman että olisivat ensin edes ottaneet yhteyttä kollegaan, jonka hoitoa he eivät ole ymmärtäneet. Tämä ironisesti vuonna, jonka Lääkäriliitto oli nimennyt kollegiaalisuuden teemavuodeksi. Missään ei ole nähtävissä todisteita väärin hoitamisista. Valvira on hävinnyt tähän mennessä kaikki juttunsa asiasta oikeudesta. Hallinto-oikeuksissa on kahdesti kumottu Valviran päätös rajoittaa lääkärin oikeuksia hoitaa kilpirauhassairauksia. Miksi liitto jättää systemaattisesti tämän mainitsematta?

Fimean lääkehaittarekisterissä ei myöskään ole tilastoituna montaakaan tilannetta jossa osallisena olisi T3-valmiste, saati että kyse olisi ollut mistään vakavista tapahtumista. Missään ei ole todisteita että lääkäri on määrännyt liian isoa annosta. Tämä ei voi olla mitään muuta kuin suurta tietämättömyyttä tai suoranaista valehtelua. Valvira hoitaa yleensä tilanteita joissa joku on kuollut mahdollisesti hoitovirheeseen tai on syntyny vakava vammautuminen. Miksi Valvira on nyt sitten ottanut sille kuulumattomia hommia, jotka oikeasti kuuluisivat Aluehallintoviraston tarkastettaviksi?

Kilpirauhasliiton on varsin turha hurskastella asiassa, jossa se ei ole pitänyt potilaiden puolia. Mikä potilasliitto sellainen on? Kuulun nykyisin Suomen Kilpirauhaspotilaat ry:n, jonka hallituksessa ei lääkäreitä istu, joka on riippumaton ja joka ajaa kaikkien kilpirauhaspotilaiden asiaa.

Erikoislääkäreihin eli tässä tapauksessa endokrinologeihin eivät kilpirauhaspotilaat yleensä ole olleet kovin tyytyväisiä. Tosiasia on, että kilpirauhaspotilas ottaa neuvoja vaikka terveyskeskuksen talonmieheltä jos muualta ei tipu apua. Tittelillä ei ole väliä vaan sillä mistä sitä apua ja asiallista kohtelua oikeasti saa.

rauha kilpi

Lähimmäiseni menehtyi  kilpirauhassairauden huonoon hoitotasapainoon yliopistollisessa sairaalassa. Tyroksiinillä ei tavoitettu hoitotasapainoa ja sydän ei sitä jaksanut.
Itse olen jo vuosia hakenut apua terveyskeskuksesta sekä yksityisiltä lukuisiin (kilpirauhasen vajaatoiminnan) oireisiin. Ko. syistä johtuen olen  vuosia ollut työkyvyttömänä, mutta ketään ei kiinnosta. Enää en  jaksa etsiä osaavaa lääkäriä ja matkustaa, eikä talouskaan salli sitä.
Tuntuu, että elämä on jo ajanut ohitseni, vaikka työvuosia olisi jäljellä vielä 15. Kaltaisiani potilaita on paljon.   Lääkärit kirjoittavat liukuhihnalta mielenterveysdiagnoosin ja kalliit masennuslääkeet. Miksei näiden lääkäreiden lupia kyseenalaisteta? "Money Makes the World Go Round..."
En ymmärrä, kuinka tälläistä voidaan sallia! Tämä syrjäyttää kaltaisiani potilaita ja tulee lopulta erittäin kalliiksi yhteiskunnalle. Missä on päättäjien sekä lääkäreiden etiikka ja moraali? Ja minne ovat kadonneet  rohkeat ja rehdit lääkärit? - Ai niin, heidät on vaiennettu.
Eläinlääkäreiden  koulutuksessa opetetaan hoitamaan eritoten eläimen oireita ja tilaa - ei  laboratoriotuloksia tai röntgenkuvia. Miksi tätä oppia ei sovelleta  ihmislääketieteeseen?
Tämä tilanne on selkeä arvovaltakiista ja  modernille Suomelle erittäin suuri häpeäpilkku.  Lääkärit tappelvat ahtaissa hiekkalaatikoissaan, edes käypähoito-ohjeita ei pystytä laatimaan.  Tässä kohdin voidaan puhua todellisesta Takapajulasta ja potilaan kohdalla tämä on jo ihmisoikeuskysymys. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat