Onko sana vapaa?

Härkää sarvista ja asiat puhutaan halki

Huomasin, että pakolaisia koskevia kirjoituksia on ilmestynyt ketjuihin, joihin ne eivät oikein kuulu. En löytänyt enää ko. asiaa koskevaa ketjua. Miksi? Eikö sana olekaan vapaa? Eikö olisi parempi saada keskustella pakolaisista ja purkaa tuntojaan sanoin kuin ryhtyä johonkin fyysiseen tekoon? Muutenkin mahdollisen vihantunteen käsitteleminen sanoin olisi huomattavasti halvempaa ja siistimpää kuin toimeen tarttuminen.

Tuollainen sensuuri ei todellakaan ole viisasta. Kenen käskystä ET toimii ja miksi?

Kommentit (7)

Vierailija

Pakolaiset on nykyisin polttavimpia ongelmia. Luulisi olevan luonnollista, että se puhuttaa. Mutta missä puhua, jos kaikki sensuroidaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pakolaiset on nykyisin polttavimpia ongelmia. Luulisi olevan luonnollista, että se puhuttaa. Mutta missä puhua, jos kaikki sensuroidaan?

Seurasi sitä sivustoa ja se oli jo niin rasistinen, että se oli oikein kun suljettiin. Kun yksi uskaltaa ja kehtaa kirjoittaa rasismia, tekee toinen sen kohta paljon vahvemmin. Siis varokaamme sanojamme. Saamme silloin kirjoitella rauhassa.

Yksi pelottava aihe, se millaista tautia he tuovat tullessaan. Kutkaa? Uutisissa oli. Onko se  likaisuudesta johtuvaa sietämätöntä vaivaa iholla. Näitä oli meilläkin, sota-ajan tauteja.

Vierailija

Pakolaisista puhuminen tai kirjoittaminen olisi tosiaan hyvää, jos se pysyisi asiallisena. Jostakin syystä näillä sivuilla ei pystytä kirjoittamaan ainakaan pakolaisista niin, ettei mentäisi henkilökohtaisuuksiin. Keskustelussa vilahtaa asioita, joita yleensäkin mediassa on, heittoja, jotka eivät kuitenkaan olekaan totta. Harva meistä on jokapäiväisessä arjessa tekemissä pakolaisten kanssa, silti moni pystyy sanomaan vaikka mitä heidän tunkeutumisestaan suomalaiseen yhteiskuntaan.

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Itse viiden tyttölapsen pappana, tytöt 25-35 vuotta, olen hyvin huolissani heidän turvallisuudestaan. Yksi jo lähellä katastroffia. Iso ääni, voima ja nopeat jalat pelastivat.

Mielestäni näistä maahanmuuttajien tuomista vaaroista pitää puhua ja kirjoittaa. Ei niitä saa vaientaa tyyliin, hys, hys ei ole sopivaa... Kuten ET tekee.

Vierailija

Oi, voi. Olisit itse kirjoittanut asiasta nyt näkemyksesi ja mielipiteesi. Onko hyvä kommentti haukkua koko ketju? Minulta ainakin meni luu kurkkuun, vaikka olen mukana apujoukoissa,

Vierailija

Sananvapaus ei tarkoita vihapuhetta. Kaikki  pakolaisketjut ajautuivat vihapuheeseen ja yhden ihmisen pakonomaiseen toitotukseen turvapaikanhakijoita vastaan. Koska täällä et-netissä ei pystytä keskutelemaan asiallisesti pakolaisista niin mielestäni toimitus teki oikean päätöksen poistaessaan kyseiset ketjut.

Vierailija

Pakolaispolitiikan arvostelu ei ole vihapuhetta. Mutta leväperäisellä maahanmuutolla aiheutetaan vihaa muuttajia kohtaan  ja siten myös vihapuheita. Eikä vain puheita vaan myös vihatekoja.

On otettava realiteetit huomioon tässäkin asiassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat