Sikavaikea ristikko

Vierailija

Osaatteko ratkoa viimeisen ET-lehden ristikkoa? Minä en saa sinne kun pari hassua sanaa!
Odotan aina innolla uutta lehteä ja sen ristikkoa. Mutta tämä kyllä turhauttaa!

Sivut

Kommentit (92)

Vierailija

Lainaus:

Osaatteko ratkoa viimeisen ET-lehden ristikkoa? Minä en saa sinne kun pari hassua sanaa!

Kannattaisiko tehdä aivoilla jotakin jos ei tuollainen yksinkertainen ristikkokaan enää ratkea?

Vierailija

Vaikea on minunkin mielestä. Olen saanut vasta oikean yläkulman "kuntoon".

Anonyymille klo.14.14 sanoisin , aivoja käytetään ja ristikko ratkaistaan ennenkuin uusi lehti ilmestyy.

Nimimerkki Ristikoille kyytiä.

Vierailija

Lainaus:

Olen tehnyt yhtä piilokirjainta lukuun ottamatta. En tiedä, mikä on toinen kirjain kuohuviini- vihjeeseen.

Aloitin vasemmasta yläkulmasta. Ei ollut kovin hankala mielestäni.
Haluatko vihjeitä?

Vierailija

Mieheni on ristikkojen tekemisen suurkuluttaja ja hän totesi viimeisen ET-lehden ristikon liian vaikeaksi!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Olen tehnyt yhtä piilokirjainta lukuun ottamatta. En tiedä, mikä on toinen kirjain kuohuviini- vihjeeseen.

Aloitin vasemmasta yläkulmasta. Ei ollut kovin hankala mielestäni.
Haluatko vihjeitä?

Voi kuinka olisit ystävällinen,harvinaista herkkua:)) Kiitos!
Mutta vihjeet eivät nyt auta, kun olen saanut vasta muutamia hajanaisia sanoja.
Tähän mennessä olen selvittänyt jokaisen ET -lehden ristikon ,mut nyt takkuaa pahasti....

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kannattaisiko tehdä aivoilla jotakin jos ei tuollainen yksinkertainen ristikkokaan enää ratkea?

Olikohan tämä asiaton vastaus asialliseen kysymykseen.
"Asiahan ei tietystikään minulle kuulu, mutta minä vaan kysyn." (Sanoi Pätkä.)

Vierailija

Lainaus:

Mieheni on ristikkojen tekemisen suurkuluttaja ja hän totesi viimeisen ET-lehden ristikon liian vaikeaksi!

Haa! Nyt tunnen itseni neroksi --- kerrankin. Teen melko paljon ristikoita ja yleensä saan ne valmiiksi. Hesarin Kuukausiliitteen ristikot jäävät usein pikkuisen kesken ja se harmittaa vietävästi...

Mielestäni ristikon kanssa saa ollakin vähän vääntöä.
(anon. klo 19:51)

Vierailija

Lainaus:

Tähän mennessä olen selvittänyt jokaisen ET -lehden ristikon ,mut nyt takkuaa pahasti....

Kiitos kiittäjälle :D

Jos et halua liian valmista neuvoa, älä lue eteenpäin.

Nyt tulee juonipaljastus......
.
.
.
.
.
.
Vihjekuvasta tulee vasemmalle puolelle pystysuoraan sanat - mikäli olen ratkaissut oikein:

P
A
H
A
S
S
A

P
Y
Ö
R
I
T
Y
K
S
E
S
S
Ä

Oikeanpuoleista en vielä kerro.

Vierailija

Kyllä ristikoissa pitää olla vähän haastetta että mielenkiinto säilyy. Ristikko tuli ratkaistua eikä ollut liian vaikea verrattuna Hesarin perjantairistikkoon.

Vierailija

Sain kai minäkin ratkottua sen, koskapa ilmestyi arvontalomake näkyviin. Mutta olenkin täyttänyt ristikoita kohta neljäkymmentä vuotta. Kyllä siinä ajassa jo monet vinkit toistumistaan toistuvat. Olen ihan eri lähtöviivalla kuin henkilö,
joka on harrastanut ristikoita vuoden päivät.
Jokaisessa lehdessä voisi olla kaksi ristikkoa: helpompi ja vaikeampi. Jokaiselle jotakin.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kiitos kiittäjälle :D

Jos et halua liian valmista neuvoa, älä lue eteenpäin.

Nyt tulee juonipaljastus......
.
.
.
.
.
.
Vihjekuvasta tulee vasemmalle puolelle pystysuoraan sanat - mikäli olen ratkaissut oikein:

P
A
H
A
S
S
A

P
Y
Ö
R
I
T
Y
K
S
E
S
S
Ä

Oikeanpuoleista en vielä kerro.

Väänsin sitä 2 tuntia eilen illalla hampaat irvessä :)))) Tämä vasemmanpuoleinen pyörre irtosi ennen puolta yötä! Mutta aika paljon on vielä tyhjää....jatkuu tänä ehtoona !
terv. keskustelun aloittaja

Vierailija

Kiva, aivonystyröitä mukavasti höykyttävä ristikko. Mukana joku erikoinen, ajatuksia herättävä sana, kuten esim. oikealla keskellä AAVUUS. Mutta niinhän sanotaan, että oppia ikä kaikki!

Toinen ääni Oulunsalosta

Vierailija

Onko teille tuttuja suomenkielisiä sanoja mm. leviäin, sekti, aavuus ,budolaji ????

Vierailija

Lainaus:

Onko teille tuttuja suomenkielisiä sanoja mm. leviäin, sekti, aavuus ,budolaji ????

Sekti piti katsoa nettisanakirjasta, leviäimen tarkistin itiöksi myös netistä, aavuus oli helpo johdatella sanasta aava (adjektiivista johdetaan substantiivi kuten laiska -> laiskuus, ahkera -> ahkeruus jne.) budo oli helppo arvata, koska paavin bulla antoi tarvittavan b:n.

Minulla on ristikoita varten suuri sivistyssanakirja ja nykysuomen sanakirja. Samat löytää nettisanakirjoina, mutta ahkera googlailu kuluttaa tunnetusti sähköä.
Ristikot ratkaisen paperilla, en netissä, enkä koskaan lähetä vastauksia. Ratkaistu ristikko tuottaa onnistumisen ilon ja se riittää.

Vierailija

Hei ruotsin taitoiset ristikoiden ystävät,
oletteko ratkoneet "Mitt i allt" -lehden numero 15 ristikkoa?
Minulla siellä yläosassa, kuvasta oikealle, ongelmia. Olen kirjoittanut
"pål" (vihje: även i soffan), alaspäin "PS" (vinkki: tillägg), "åk" (vinkki: STO),
"fly" (vinkki: ta till harvärjan"). Mutta sitten minulla tuli "F" (vinkki: fosfor).
eikö fosforin kemiallinen merkki ole P? - Voi olla, että ovat vääriä arvauksia.
Jos joku voisi antaa pienenkin vinkin, olisin kiitollinen. Minä aika usein lähet-
telen vastauksia, vaikka äärimmäisen harvoin voitan mitään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat