Vaatiiko yhteiskunta ihmiseltä..

Vierailija

Vaatiiko yhteiskunta ihmiseltä liian vähän? Liian vähän vastuun kantoa itsestään?

Tuolla jossakin oli puhe esim. äitiyspakkauksesta! Eikö ole aivan älytöntä jakaa tällaista valmiiksi ajateltua tarvetta odottavalle äidille? 

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Tarvitaanko tuollaista pakkausta, tosin en tiedä mitä se tänäpäivänä sisältää, ja moniko haluaa avustusvaatteita käyttää uudella vauvallaan. Ehkä aivan pienituloiset uudet äidit!

Vierailija

"Vaatiiko yhteiskunta ihmiseltä.." Vaatiiko yhteiskunta käyttämään äitiyspakkauksen varusteita? Yhteiskunta on minun ymmärrykseni mukaan yhdistykseen verrattava sopimus yhdessäolosta. Eiväthän rintasyöpäseulonnatkaan ole "yhteiskunnan vaatimus". Mutta arvokas palvelus se on kaikille, jotka siihen osallistuvat. Siksi yhteiskunnan vaatimat  verotkaan eivät ole liikaa vaadittu.verotkaan eivät ole

Vierailija

Ei vaadi, mutta ne ovat turhia kuluja. Ei kaikkea voi ihmisille valmiiksi tehdä, kyllä heillä itselläkin pitää olla jotakin vastuuta. On hyvä, että yhteiskuntapalkka tulee ja tällaiset hullutukset lakkautetaan.

Vierailija

Minusta tuossa on hirmuinen ristiriita. Ei saa vaatia, mutta sitten annetaan rahat käteen mitään vaatimatta, ei työpanostakaan. Kenen ansaitsemia semmoiset rahat ovat? Ois kiva tietää.

Okei, kaikilla ei ole töitä. Mulla on eläkkeelläkin. On upeeta rypeä itse tienatussa rahassa ja vielä eläke juoksee. Surettaa se, ettei kaikki tajua, mikä on lottovoitto ja mikä on itse ansaittua tuloa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuossa on hirmuinen ristiriita. Ei saa vaatia, mutta sitten annetaan rahat käteen mitään vaatimatta, ei työpanostakaan. Kenen ansaitsemia semmoiset rahat ovat? Ois kiva tietää.

Okei, kaikilla ei ole töitä. Mulla on eläkkeelläkin. On upeeta rypeä itse tienatussa rahassa ja vielä eläke juoksee. Surettaa se, ettei kaikki tajua, mikä on lottovoitto ja mikä on itse ansaittua tuloa.

Vastasit siis viestiin n:o 3.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kysymys oli..vaatiiko yhteiskunta ihmiselta liian VÄHÄN 

Kyllä vaatii liian vähän, annetaan valmiina vaatimatta mitään vastinetta. Kyllä ihmisen täytyy itse vastata suuremmassa määrin elämästään. Eikä hillua kaikenmaailman sosiaaliavustusten paljoudessa, työtätekevien veronmaksajien kustannuksella.

Vierailija

klo. 23:38

Aloitin tämän ketjun ja olen ymmärtänyt täysin oikein. Kerro, miksi pitäisi antaa ihmisille yhteiskunnan puolesta kaikkea turhaa joita he voisivat ihan itse kustantaa itselleen jos haluavat? Miksi pitää kasvatta velttoa ja vastuutonta populaa.

Ektk

Vierailija kirjoitti:

Aloitin tämän ketjun ja olen ymmärtänyt täysin oikein. Kerro, miksi pitäisi antaa ihmisille yhteiskunnan puolesta kaikkea turhaa joita he voisivat ihan itse kustantaa itselleen jos haluavat? Miksi pitää kasvatta velttoa ja vastuutonta populaa.

Asenteellinen kysymys. Olet päättänyt, lukkoonlyönyt ajatuksesi, joten turha kuluttaa aikaa vastaamiseen. 

Ensimmäinen kommenttini tähän ketjuun. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteellinen kysymys. Olet päättänyt, lukkoonlyönyt ajatuksesi, joten turha kuluttaa aikaa vastaamiseen. 

Älä väitä sellaista mitä ei ole! Esitin kysymyksen, voit siihen vastata oli tämä ensimmäinen tai viimeinen käyntisi täällä!

Vierailija

Uskomatonta, että jopa adoptiovanhemmatkin  saavat tuollaisen pakkauksen. Jos heillä on varaa ottaa lapsi, heillä on varaa myös kustantaa ylläpitonsa. 

Ektk

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä väitä sellaista mitä ei ole! Esitin kysymyksen, voit siihen vastata oli tämä ensimmäinen tai viimeinen käyntisi täällä!

Kun esität avoimen kysymyksen, se innostaa ihmisiä vastaamaan. Lue kysymyksesi niin monta kertaa että tunnistat siinä olevan vahvan asenteellisuuden sekä myös valheellisen väittämän. Nyt lenkille. Päivän jatkoja!

Vierailija

Lienee jonkun turhautuneen ukonkäppänän aloittama ketju ja kysymys.

Ei itse ymmärrä eikä tiedä esimerkiksi äitiydestä mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun esität avoimen kysymyksen, se innostaa ihmisiä vastaamaan. Lue kysymyksesi niin monta kertaa että tunnistat siinä olevan vahvan asenteellisuuden sekä myös valheellisen väittämän. Nyt lenkille. Päivän jatkoja!

Miksi minun pitäisi kirjoittaa asioista kuin enemmiströ. Eihän täällä olisi mitään mielipiteitä, jos en kirjoittaisi  tänne!

Asenteeni elämää kohtaan on mielestäni oikein hyvä.! Tykkään ärsytellä ihmisiä ajattelemaan!

Vierailija

Eihän kenenkään ole pakko ottaa äitiyspakkausta vastaan, jos ei halua. Sitäpaitsi se on laadukas pakkaus, ei sen vastaanottaminen ole mikään häpeä ja varmasti tarpeellinen aika monelle äidille. Ei ihme, että sitä ihastellaan , ihmetellään ja varmaan kadehtitaankin. Aivan älytön ja provosoiva aloitus!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat