Kumartelua väärään suuntaan

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Elämäni aikana olen ollut lukuisissa tilaisuuksissa joissa on ollut mukana myös kansanedustajia ja ministereitä. Olen kiinnittänyt huomiota siihen nurinkuriseen seikkaan, että kansanedustajia ja ministereitä passataan viimeisen päälle ja puhutellaan niin ylimakeilla sanoilla, että hunaja suupielistä valuu. Kun sitten edustaja tai ministeri sattuu olemaan vielä hieman nousukas niin kylläpä siinä todelliset suhteet menee täysin päälaelleen.

Kansanedustajaksi ja siitä mahdollisesti ministeriksi valitun henkilön kuuluisi olla mielin kielin. Hänethän on muut kansalaiset arvioineet ja arvostelleet niin hyväksi, että hän voi hoitaa yhteisiä asioita. Hänen pitäisi osoittaa kiitollisuuttaan "rivikansalaisille" eikä päin vastoin.

No, enpä ole ainakaan itse mitään pokkurointia odottamassa kansanedustajilta enkä ministereiltäkään. Kunhan vain olen huomioinut joidenkin henkilöiden "hössöttämisen" kun tulee "arvovieraita".

Minulta arvostuksen saa tasapuolisesti rehellinen, suoraselkäinen ja muut huomioiva rivikansalainen, kansanedustaja ja ministeri.

Miten on? Kumarteletko sinä?

Kommentit (1)

Vierailija

Jutustasi on vaikea arvata millaisissa piireissä liikut, mitä siellä puuhataa. Itse olen ollut kahden kansanedustajan taustaryhmässä. Toinen toimi valtioneuvoston jäsenenäkin.

En ole muualla yhteikunnassa kohdannut yhtä säikkyjä ihmisiä. Puolueen ohjelmasta kopioituejen vakiofraasien rinnalle sai nostaa vain neutraalejakin neutraalimpia piirteitä. "Älä kirjoita noin. Joku voi luulla, että mulla on ongelma. Niinhän mulla onkin, mutta ei äänestäjien tartte sitä tietää."

Koska kyseessä oli "ainoa tieteellistä maailmankatsomusta" edustava puolue, ihmissuhteet olivat "toverillisia". Sinuteltiin kaikkia, kiroiltiin ja haukuttiin vastustajat poliittisiksi ruumiiksi. Kyllä on Keisarin uusiin vaatteisiin pukeutumista väittää, ettei politiikka ole likaista peliä. Vain pelko siitä, ettei tule uudelleen valituksi pakottaa tekemään jotain järkevääkin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat