Kommentit (14)

Vierailija

Minäkin halusin kommentoida, kun olen nyt uuden vuoden alussa miettinyt omaa painoani. Painoni on keikkunut siinä normaalin ylärajalla, 24 - 25 taitaa olla indeksi nykyään (vaakaan en uskalla laittaa uusia pattereita). Olen aloittanut kuntosaliharjoittelun ja uimisen, pitkän tauon jälkeen. Lisäksi tulee päivittäinen monen tunnin kävely kaupungilla. Jostain luin, että pisimpään elävät lievästi ylipainoiset. - Jossain oli tutkittu äkkikuoleman kokeneita, ja oli todettu että heistä huomattavan moni oli äskettäin pudottanut painoaan. Aineenvaihdunnan muutokset olivat olleet liian suuri muutos (sydämelle?)
Nytpä minulla onkin ongelmana: uskallanko liikkua näin paljon, jospa vaikka laihdunkin liikaa, ja viikatemies korjaa?

Vierailija

Kyllä se viikatemies korjaa ennemmin tai myöhemmin. Mikä oli pointtisi, pelkäätkö ehkä kuolemaa?
Äkkikuolema, tai "saappaat jalassa", on paras tapa kuolla jos saa valita nimittäin.

Vierailija

Niinpä, minun mielestäni saat tuolla liikunnalla sen verran hyväksi yleiskuntosi, että jos samalla laihdut, ei se voi sentään "vaarallista" olla!
Taitaa sellaiset äkkikuolemat liittyä enemmän siihen, jos laihdutetaan joillakin dieeteillä ja kemiallisilla aineilla, liikuntaa juurikaan lisäämättä. Tällöinhän painoa yleensä pudotetaan myös liian nopeasti, joka voi vaikuttaa haitallisesti elimistön toimintaan.
Suotta "pelkäät"... Ja kuollaanhan me kaikki joskus, harvemmin kuitenkaan terveelliset elämäntavat sitä aiheuttavat! :)

Vierailija

Ei haittaa, ja jos se lihavuus on vyötärön alapuolella niin vielä vähemmän haittaa.

Toki pienestä pyöreydestä on "etua" meille naisille ainakin, sillä osteoporoosi ei tule ihan niin helposti, kun luille on tuota massaa kannettavaksi! :-)

Vierailija

Lainaus:

Kyllä se viikatemies korjaa ennemmin tai myöhemmin. Mikä oli pointtisi, pelkäätkö ehkä kuolemaa?
Äkkikuolema, tai "saappaat jalassa", on paras tapa kuolla jos saa valita nimittäin.

Se lähinnä mietityttää, kun haluaisin elää mahdollisimman pitkään. Miten siihen pitkään ikään parhaiten pääsisin? On niin paljon asioita, joita haluaisin ehtiä tehdä. Lastenlasten näkeminen, matkustelukin ehkä, ja opiskelu.

Vierailija

Kannattaisikin kysyä ketä lievä ylipaino haittaa, itseäni kyllä, miestäni ei, lääkäriäni kyllä jne....

Vierailija

Lainaus:

Kannattaisikin kysyä ketä lievä ylipaino haittaa, itseäni kyllä, miestäni ei, lääkäriäni kyllä jne....

Niinpä niin - minua hiukan haittaa. Nuorena olin syömishäiriöinen, ja paranin kyllä muutaman vuoden jälkeen. Siitä pitäen minua kuitenkin on harmittanut, kun tuttava tai sukulainen on huomauttanut: "Sää olet lihonu." Eivät välttämättä pahaa tarkoita, mutta se satuttaa kuitenkin. Minulle ei tulisi mieleenkään sanoa sellaista kenellekään, vaikka kysyisivätkin. Eikä toisinkaan päin: "Oletpas laihan ja huonon näköiseksi käynyt."

Vierailija

Tänä aamuna studio55 lääkäri Heikkilä mielestäni mainitsi, että lievästi ylipainoiset elävät pisimpään.
Jokainen joutuu itse elämään kropassaan, että eiköhän ole tärkeintä, että siinä viihtyy ja on hyvä olla?
Aina löytyy arvostelevia ihmisiä - toivottavasti myös arvosteluista välinpitämättömiä. Siis otamme vastaan ja annamme itsekin, vain positiivista. Näin on parempi jokaisen elää ja olla onnellinenkin!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Se lähinnä mietityttää, kun haluaisin elää mahdollisimman pitkään. Miten siihen pitkään ikään parhaiten pääsisin? On niin paljon asioita, joita haluaisin ehtiä tehdä. Lastenlasten näkeminen, matkustelukin ehkä, ja opiskelu.

Paljon vanhaksi eläneitä hoitaneena sanoisin, että lyhyempi elämä täysipainoisesti, kuin pitkä elämä kituvana ja sairaana.

Vierailija

Niinhän se on että kaikki haluaisivat elää pitkään mutta kukaan ei halua tulla vanhaksi.
Kyllähän vanhemmalle naiselle sopii pieni pyöreys. Ei mikään ole rumempaa kuin vanha luiseva akka, sanoi mieheni kun epäilin että olen liian lihava. Otin tämän kohteliaisuutena, vaikkakin se oli vähän brutaalisesti sanottu.

Vierailija

Lainaus:

Niinhän se on että kaikki haluaisivat elää pitkään mutta kukaan ei halua tulla vanhaksi.
Kyllähän vanhemmalle naiselle sopii pieni pyöreys. Ei mikään ole rumempaa kuin vanha luiseva akka, sanoi mieheni kun epäilin että olen liian lihava. Otin tämän kohteliaisuutena, vaikkakin se oli vähän brutaalisesti sanottu.

Sinulla on viisas mies, onnittelen :-D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat