Kirjoitusvirheet keskusteluissa.

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Viimeaikoina olen huomannut paljon kirjoitusvirheitä omissa kirjoituksissani. Harmittaa ja kiukuttaakin. Jotenkin on tullut mieleen, että se on vanhuuden tuomaa unohtelua, dementiaa.

Sitten aloin oikein seuraamaan tekemiäni virheitä. Kirjoitin rivin jotain juttua, sieltä puuttui useita kirjaimia.  Seuraavalla rivillä seurasin tarkkaan jokaista lausettani, huomasin, että vaikka kirjoitin oikein niin tietokone jätti kirjaimia pois. Vika ei ollutkaan minussa vaan tietokoneessa. Helpotti.

Imuroin näppäimistön, hieman ehkä auttoi, mutta virheet jatkuivat. Koneeni on aika täynnä turhia tiedostoja, itse olen niitä nyt yrittänyt  poistaa. Vaan virhekirjoitukset jatkuu.

Tämän kirjoituksen olen kirjoittanut toisella koneella ja mielestäni kirjaimet on kohdillaan.

Loppupäätelmä. Ehkä meidän ikäihmisten sekoiluun ei aina olekkaan syynä vanhuus. Kyllä tietokoneetkin voi sekoilla.

La mer

Kommentit (9)

Vierailija

La mer kirjoitti:

Viimeaikoina olen huomannut paljon kirjoitusvirheitä omissa kirjoituksissani. Harmittaa ja kiukuttaakin. Jotenkin on tullut mieleen, että se on vanhuuden tuomaa unohtelua, dementiaa.

Sitten aloin oikein seuraamaan tekemiäni virheitä. Kirjoitin rivin jotain juttua, sieltä puuttui useita kirjaimia.  Seuraavalla rivillä seurasin tarkkaan jokaista lausettani, huomasin, että vaikka kirjoitin oikein niin tietokone jätti kirjaimia pois. Vika ei ollutkaan minussa vaan tietokoneessa. Helpotti.

Imuroin näppäimistön, hieman ehkä auttoi, mutta virheet jatkuivat. Koneeni on aika täynnä turhia tiedostoja, itse olen niitä nyt yrittänyt  poistaa. Vaan virhekirjoitukset jatkuu.

Tämän kirjoituksen olen kirjoittanut toisella koneella ja mielestäni kirjaimet on kohdillaan.

Loppupäätelmä. Ehkä meidän ikäihmisten sekoiluun ei aina olekkaan syynä vanhuus. Kyllä tietokoneetkin voi sekoilla.

La mer

Kokeilemaan kahta kikkaa:

- tutkituta eturauhasesi niin rauhoituttua

- kirjoita teksti Wordiin tai muuhun oikoluvulla varustettuun tekstuuriin ja oikolue siellä ennen kuin peistaat sen etikettiin.

Vanhuus panee hosumaan, kun pelkää, että rakas ajatus katoaa ennen kirjoittamista.

N

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

La mer,olen huomannut sen,tietokoneeni ei tottele joka kirjain painallusta. Pitää olla oikein tarkkana tässä oikoluvussa. En jaksa minkään Wordin kautta näitä kirjoituksiani kierrättää.

Jospa ylläpito saisi tämä muokkausohjelman kuntoon.

Tietokoneeni taitaa olla uusimisen tarpeessa, meni musiikki Cd-soitantokin jumiin. -Josko ensi vuonna uusisin koneeni? Paljokohan tällä on ikää, ehkä kohta 5 vuotta. Toisaalta voisi huollattaakin? Kerran olen tälle koneelleni sen tehnyt, maksoi ainoastaan 20,00 euroa.

Minulla on varaventtiili, tuo isännän kone, jos oma tietokoneeni sanoo itsensä irti...

Vierailija

Minulla on paljon vanhempi, mutta kun sitä huoltaa, siivoa niom. imuroi  ja skannaa ym. mitä se trvitsee, turhien poistoa, hyvin toimii ja on nopea, jumalan kiitos! 

Vierailija

Minulla jää joskus piste pois, koska se on oikean käden pikkusormen aluetta ja olen vasuri. Toki muitakin virheitä tulee, mutta kaikki ne ovat omaa huolimattomuutta. Yleensä katson koko ajan tekstiä, jota kirjoitan, koska sitähän ei ole valmiina missään vaan naputtelen "mitä sylki suuhun tuo" sanoisi joku. Lisäksi tekstiinhän tulee punainen alleviivaus, jos sanassa on kirjoitusvirhe tai jokin muu juttu, vaikkapa välilyönti jää väliin.

Ja entäs sitten, jos onkin virheitä. Eivätköhän asiat ole tärkeämpiä kuin se, onko kaikki niin justiinsa.

Vanha elli

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Vierailija kirjoitti:
Minulla jää joskus piste pois, koska se on oikean käden pikkusormen aluetta ja olen vasuri. Toki muitakin virheitä tulee, mutta kaikki ne ovat omaa huolimattomuutta. Yleensä katson koko ajan tekstiä, jota kirjoitan, koska sitähän ei ole valmiina missään vaan naputtelen "mitä sylki suuhun tuo" sanoisi joku. Lisäksi tekstiinhän tulee punainen alleviivaus, jos sanassa on kirjoitusvirhe tai jokin muu juttu, vaikkapa välilyönti jää väliin.

Ja entäs sitten, jos onkin virheitä. Eivätköhän asiat ole tärkeämpiä kuin se, onko kaikki niin justiinsa.

Vanha elli

Asia se tärkein on!-Ottaa ´pattiin´ huomatessaan kirjoitusvirheitä tekstissään.

Näyttää siltä että uudistuksen myötä ei tarvitse niin kiireesti kirjoittaa, jottei teksti häviä. Edellisessä ohjelmassa ei voinut kirjoittaa pitkiä tekstejä, ne hävisivät taivaisiin.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Minua ei harmita eikä hetkauta muutama huolimaton kirjoitusvirhe. En kirjoita mihinkään missä tekstin pitäisi olla aivan viimeisen päälle. Toki minua on moitittu täällä huonosta suomenkielentaidosta, yhdyssanat jne. mutta luotan vakaasti siihen jotta henkilöt jotka lukevat tekstiäni ovat senverran fiksuja että ymmärtävät vaikka teksti sisältäisikin muutaman kirjoitusvirheen. 

Ja todellakin, imurointi silloin tällöin auttaa kummasti näppäimistön toimintaan.

Vierailija

Täytyy muistaa että ylläpito voi muokata tekstiä tai jopa poistaa.

Sen takia en ajattelen kenenkään virheitä.  Totean vain että on joutunut  erään hampaisiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat