Lelut ja naurut.

mummu

Suuret lelujen määrät lapsiperheissä tänäpäivänä ihmetyttää..Puhutaan lapsiperheiden talouden niukkuudesta ..vaan ei se lelujen määrässä näy..

Leluhinnaston hintoja katselin kun se tuli ET:n välissä..Ei 10 eurolla mitään saa ..ainakin 3/50 euroa tarvitaan...

Kuka ostaa leluilla lapsensa..lapsenlapsensa?

Yhteinen harrastuksessa vietetty aika...olisiko se tärkeämpää..

Suku ja sen vaiheet kertomalla tutuiksi..entä käden taidot ne papan työkalut on olemassa..

Näitä asioita ei koulu voi tarjota..kirjatieto on parempi kun ei mitään.

Lelukuvastossa oli myös.."Hulvaton pierupyssy" ..Suolisto kaasut  on oire jostain ongelmasta. Onko opetettava pienet pilkkaamaan ..mahdollisesti sairasta lasta tai ikääntyvää...mielestäni ei..sairaus kun on tai tulee pyytämättä.

Perilliset ympäristö opettaa käyttäytymään..

On huonoa käytöstä..nauraa sairaalle..

Joulu on tulossa..metsäretki..ulkoilulenkki..kokkaus .. askartelusta .. Lahjakortti..reissu kerran viikossa. .

Olisiko mitään ..säästyvä ..raha .. talteen ajokortti ja opiskelu rahastoon ..ehkä tarpeen kun minua ei enää ole.

Mietittäiskö tätä mahdollisuutta .. käpylehmiä ..tehtiin me mummot.

Niukkaa ja sokeritonta joulua.

Kommentit (3)

Vierailija

Olen ihmetellyt samaa,leluja vaikka kuinka paljon.No itse en ole juurikaan ostellut, tästä syystä kun heillä niitä on jo mielestäni tarpeeksi.Enkä ole ihan varma mitä ostaisinkaan,olen osallistunut kyllä rahalla johonkin isompaan lahjaan.Mutta niinhän se oli jo silloin kun olin itse lapsi,sain enemmän lahjoja kuin vanhempani olivat saaneet.Että mihinkä tämä maailma vielä onkaan menossa.Ja toisaalta on hyvä antaa,mutta mielestäni kuitenkin heille joilla ei juuri mitään ole.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Useinhan se on niin että kun se ensimmäinen lapsenlapsi syntyy niin isovanhemmat hullaantuvat, niin kävi ainakin meille. Leluilla en kuitenkaan ajatellut ostavani lapsenlapseni rakkautta vaan halusin jotta hänellä olisi yllinkyllin kaikkea. Sittemmin olen kyllä tullut järkiini ja hillinnyt ostamisen halujani.

Kuitenkin kun huomasin tuon lelukuvaston ET-lehden välissä niin huomasin riemastuvani. Jos kaikki hyvin menee niin ehkä parin vuoden kuluttua saan taas kymmenen vuoden jälkeen silmäillä kuvastoa sillä silmällä. Toivottavasti en vallan riehaannu.

Vierailija

Meillä mummo hommasi palikkalaatikkoon uudet palikat, ei tarvinnut uutta ostaa ja jäi vielä varaosapalikoita.

Oli käynyt ohikulkumatkalla Jukka-lelujen tehtaanmyymälässä. Kävin katsomassa sivuja ja siellä on muitakin varaosia www.juhojussila.fi.

Näin saatiin isosiskon lelu nuoremman käyttöön :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat