sydämen nopeampi lyöminen?

Vierailija

Hei!

Olen 54 vuotias nainen.
Olen käyttänyt novofem hormoonilääkettä vaihdevuosiin n.8kk ja olen syönyt myös migreeniestolääkettä jo vuosia.
Noin hiukan yli vuoden verran minulla on ollut aina silloin tällöin sydämen tykytystä, sydämen nopeampaa lyömistä.
Se voi tulla oikeastaan milloin vaan, äkillisen liikkumisen jälkeen tai stressitilanteiden yhteydessä. Sydäntä on tutkittu, EEG otettu ja vuorokauden mittainen tutkimus tehty.Voisiko lääkkeiden yhteisvaikutuksella merkitystä?
Tutkimuksen mukaan rytmihäiriöt olivat vaarattomia. Olen kuitenkin itse huolissani sydämestäni. Kun sydän lyö nopeampaa, se tuntuu ilkeältä ja säikäyttää joka kerta. Verenpaineet ovat normaalit.
Onko kellään vastaavaa kokemusta?
Olen varannut jo uuden ajan lääkärille.

Kommentit (4)

Vierailija

Lainaus:

Hei!

Olen 54 vuotias nainen.
Olen käyttänyt novofem hormoonilääkettä vaihdevuosiin n.8kk ja olen syönyt myös migreeniestolääkettä jo vuosia.
Noin hiukan yli vuoden verran minulla on ollut aina silloin tällöin sydämen tykytystä, sydämen nopeampaa lyömistä.
Se voi tulla oikeastaan milloin vaan, äkillisen liikkumisen jälkeen tai stressitilanteiden yhteydessä. Sydäntä on tutkittu, EEG otettu ja vuorokauden mittainen tutkimus tehty.Voisiko lääkkeiden yhteisvaikutuksella merkitystä?
Tutkimuksen mukaan rytmihäiriöt olivat vaarattomia. Olen kuitenkin itse huolissani sydämestäni. Kun sydän lyö nopeampaa, se tuntuu ilkeältä ja säikäyttää joka kerta. Verenpaineet ovat normaalit.

On kokemusta samanlaista vuosikymmen! Ei heti tapa ei pillit soiden apuun viedä!
Hyvin voin ja elämää rakastan, se on väärtti vaivan tään. Ei haittaa ollenkaan!
Ei lääkäri ei tutkimukset monet, sydämen tanssiin valoa anna! Siis tyydy elämään nauttien!
Mulla ikääkin on tovin enemmän, jos liikaakin kiirettä ja ponnistusta, muistuttaa se mua!
Mut' haittaa ei mitään, vaik kiirettä pitää.
Vaan iloa pintaan vai' syvän märkänis - sano!

Vierailija

Lainaus:

Hei!

Olen 54 vuotias nainen.

Tuo on viisasta, että olet varannut ajan lääkäriin täällä on hengen vaarallista ottaa ohjeita toisilta, koska olemme kaikki eri yksilöitä, lääkäri osaa ottaa hoidossa käyettävän kokonaisuuden huomioon (potilastiedot).

Vierailija

Minulla tiheälyöntisyys alkoi vaivata pahemmin 40 vuotiaana. Jonkun lääkärin mukaan sydämeni oli vain kiihkeämpi (???)ja ei aihetta huoleen. Viimein kohtaukset kestivät yli kaksikin tuntia. Jouduin sairaalaan ja rytmi laitettiin takaisin normaaliin. Sain lääkityksen ja jatkoin elämää normaalisti. Päälle viisikymppisenä olo huononi hiljalleen. Rytmihäiriöt pahenivat hiljalleen. Lääkitystä muutettiin ja lääkärin mukaan ei aihetta huoleen. Nyt olen 60v työkyvyttömyyseläkkeellä. Sydän on laajentunut. Väsyn helposti rasituksessa. Stressi on myrkkyä. MUTTA ELÄN. Ja elän vointini mukaan, kuuntelen itseäni.
Sanotaan, että on olemassa vaarattomia rytmihäiriöitä. Mutta jos kohtaukset alkavat kestää pitempään tai muuten vain hankaloittavat elämääsi ota yhteys lääkäriin. On kyse sinun elämästäsi.
Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija

Hei!

Olen ollut 53v kun aloin käyttämään Novofemiä "lämpöisiin aaltoihin". Mitään muita lääkkeitä ei ole ollut milloinkaan. 54v jouduin oikein ambulanssikyydillä menemään sairaalaan kun sydämessäni tuntui jonkinlainen kouristus ja kauttaaltaan tuli paha olo, sydän hakkasi omia aikojaan enkä voinut liikuttaa yläroppaani kun pienikin liike sattui. Aiemmin lääkkeen aloitettuani minulla oli parikin kertaa vastaavanlainen mutta paljon lievempänä. Sydän tutkittiin eikä mitään löytynyt.
Jatkoin normaalisti Novofemin käyttöä koska se piti "kuumat aallot" loitolla. Seuraavan kerran 2011 sain lomamatkalla lentokoneessa vasempaan jalkaani hurjat kivut. Epäiltiin, että pieni veritulppa voisi aiheuttaa vastaavan tunteen. Kävin heti kotiin päästyäni tutkimuksissa mutta mitään ei taaskaan löytynyt.
Tänä vuonna 5 viikkoa sitten meni näkökentästä "puolet pois" eli näin molemmilla silmillä vain osittain. Lääkärini passitti minut sairaalaan jossa todettiin, että minulla oli tukos eli aivoinfarkti pään vasemmalla puolella. Minut tutkittiin päästä varpaisiin eli kaikki mahdolliset kokeet ja kuvat jne.. otettiin eikä taaskaan löydetty syytä mistä moinen johtuu.
Elän säännöllistä, aktiivista, monipuolista jopa liikunnallista ja onnellista elämää.
Neurologini totesi, että ainoa mistä vaivani johtuvat ovat korvaushormonilääkkeet eli Novofemít. Samoin aiemmat vaivat menivät Novofemin "piikkiin" Nyt en saa syödä niitä enää. Yöhikoilut ovat tulleet takaisin mutta aion urheasti kestää ne sillä seuraava kohtaus voi olla kohtalokas. Olisinpa tiennyt tämän kaiken aiemmin - Mammu 61v

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat