Leo Lastumäki on kuollut

Vierailija

Luin juuri suru-uutisen: jälleen on yksi upea ihminen joukosta poissa.

Muistan hänet hyvin monista, monista tv-sarjoista ja Turhapuro-elokuvista.

Raija

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Joo, varmasti kaikki muutkin ovat lukeneet vastaavan uutisen. Mihin pyrit avaamalla keskustelun ko. aiheesta?

Vierailija

Lainaus:

Raija

Minä en muita katsoneeni sellaista Turhapuroa jossa hän olisi näytellyt, ainakaan kovin merkittävässä roolissa, kerrotko elukuvan nimen.

Vierailija

Iltalehtikin painottaa uutisessaa liikaa näitä Turhapuro elokuvia, taitaa 3 elokuvassa olla pieni rooli.
Ihmettilin itsekseni koska minulla on kaikki Turapuro dvd-filmit enkä edes muistanut häntä niissä nähneeni.
Paremmin on tuttu näistä TV-sketsi ohlelmista, niitä on lukemattomia.

Teksi iltalehdestä joka on harhaan johtava:
Hän oli mukana myös monissa Spede Pasasen Uuno Turhapuro -elokuvissa. Lastumäen viimeiseksi elokuvaksi jäi Markku Pölösen Koirankynnen leikkaaja vuonna 2004.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012013015141649_uu.shtml

Vierailija

Tieto on virheellinen hän oli neljässä Turhapuro kuvassa, mutta roolit ei olleet suuria, monessa muussa sopassa hän kyllä ansiokkaasti oli.

Uuno Turhapuro, Suomen tasavallan herra presidentti
Nimismies Viinikainen

Uunon huikeat poikamiesvuodet maaseudulla
Nimismies

Uuno Turhapuro menettää muistinsa
Rauhanmies

Rautakauppias UKK Turhapuro, presidentin vävy
TV-esiintyjä (uncredited)

http://www.imdb.com/name/nm0489953/

Vierailija

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1485973/leo-lastumaki-nukah...
.....Veturinlämmittäjästä näyttelijäksi
Leo Lastumäki oli itseoppinut näyttelijä. Hän ei käynyt koskaan teatterikoulua, kuten monet kollegansa. Se oli varmasti kohtalo, joka kuljetti Leon veturinlämmittäjän ammatista ensin harrastajateatteriin ja siitä suuremmille estradeille ympäri Suomea. Tutuiksi tulivat niin Imatra, Mikkeli ja Kemi siinä missä Vaasa ja Tamperekin. Helsingin Kaupunginteatterin jälkeen Leo ryhtyi freelancer-näyttelijäksi vuonna 1973......

http://yle.fi/alueet/etela-karjala/2012/01/iso_mies_jai_moniin_mieliin_3...
Iso teko pienelle teatterille
Imatralainen Esko Hänninen toimi näyttelijänä Imatralla aktiivisesti 60- ja 70-luvuilla. Hänellä oli kunnia näytellä Leo Lastumäen kanssa samalla lavalla.

- Minä olen pätkä ja hän oli pitkä, joten me olimme kuin majakka ja perävaunu. Ihmisenä hän oli tosi miellyttävä, rauhallinen ja huumorintajuinen mies.

Esko Hänninen muistelee, että Lastumäen saapuminen Imatralle oli iso juttu.

- Hän oli jo silloin esiintynyt elokuvissa ja televisiossa. Se oli iso teko pienelle teatterille, sanoo imatralainen Esko Hänninen.
YLE Etelä-Karjala

Laitan tähän nyt näitä linkkejä, vaikka joku tietysti ehättää sanomaan
"tiedetään, tiedetään" :-)
Aamupäivällä kuulin Etelä-Karjalan radiosta Leo Lastumäen haastattelun,
joka oli tehty vuonna 1972 "Lampaansyöjien" filmauksen aikaan.
Leo Lastumäki näytteli myös Imatran teatterissa vierailijana
monissa näytelmissä 50-luvun lopulla ja 60-luvulla.

- Karpalo Etelä-Karjalasta -

Vierailija

Leo kävi metsästämässä erään tuttuni kanssa usein, olen jutustellutkin Leon kanssa samassa kahvipöydässä, hauska mies oli.

Vierailija

Lainaus:

Raija

Luki varmaan moni muukin tuon uutisen lehdestä. Mikä hemmetti on, kun pitää jokaisen julkimon kuolemasta toitottaa näillä sivuilla. Aivan kuin heidän ihmisarvonsa olisi enemmän ja suuriarvoisempaa kuin muiden ihmisten. Samanlaisia kuolevia me kaikki olemme. Älytöntä!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Raija

Luki varmaan moni muukin tuon uutisen lehdestä. Mikä hemmetti on, kun pitää jokaisen julkimon kuolemasta toitottaa näillä sivuilla. Aivan kuin heidän ihmisarvonsa olisi enemmän ja suuriarvoisempaa kuin muiden ihmisten. Samanlaisia kuolevia me kaikki olemme. Älytöntä!

Äläpäs keuhkoo, täällä saa jokainen avata keskustelun mistä aiheesta tahansa, jos ei ole muuta kuin kiukkamista pitää pitää mölyt mahassaan anopin viisauksia.
-SANA ON VAPAA-

Vierailija

Surullista, että jollakin on noin paha olla eikä muuta paikkaa purkaa sitä kuin tämä palsta. Ei kai kuitenkaan ole meidän muiden vika, jos elämässä ei näe mitään hyvää?

Itse olen sen verran nuori, että Lastumäki tuo minulle lähinnä mieleen ison sedän jostain kaukaa lapsuudesta. Haastattelin hiljattain erästä toista vielä jonkin verran teatterikuvioissa olevaa veteraaninäyttelijää, ja tuli puheeksi, miten hän on tavannut vaimonsa. Tämä näyttelijä kertoi, miten 60-luvun alussa ajoi Leo Lastumäen kanssa kesäteatterin harjoituksiin toiseen kaupunkiin. Auto oli hyvin pieni, ja kuulemma suunnilleen kyljellään, kun suurikokoinen Lastumäki istui repsikan paikalla, kuljettaja itse sitten ahtaasti ratin takana. Sillä samalla kerralla, heti kesäteatteriin saavuttuaan, haastateltavani oli ensimmäisen kerran tavannut vaimonsa ja Lastumäki oli ehkä toiminut jonkinlaisena puhemiehenä. Tämä puoli vuosisataa kestänyt rakkaustarina tuli mieleeni, kun kuulin Leo Lastumäen kuolemasta.

Vierailija

Lainaus:

Surullista, että jollakin on noin paha olla eikä muuta paikkaa purkaa sitä kuin tämä palsta. Ei kai kuitenkaan ole meidän muiden vika, jos elämässä ei näe mitään hyvää?

Itse olen sen verran nuori, että Lastumäki tuo minulle lähinnä mieleen ison sedän jostain kaukaa lapsuudesta. Haastattelin hiljattain erästä toista vielä jonkin verran teatterikuvioissa olevaa veteraaninäyttelijää, ja tuli puheeksi, miten hän on tavannut vaimonsa. Tämä näyttelijä kertoi, miten 60-luvun alussa ajoi Leo Lastumäen kanssa kesäteatterin harjoituksiin toiseen kaupunkiin. Auto oli hyvin pieni, ja kuulemma suunnilleen kyljellään, kun suurikokoinen Lastumäki istui repsikan paikalla, kuljettaja itse sitten ahtaasti ratin takana. Sillä samalla kerralla, heti kesäteatteriin saavuttuaan, haastateltavani oli ensimmäisen kerran tavannut vaimonsa ja Lastumäki oli ehkä toiminut jonkinlaisena puhemiehenä. Tämä puoli vuosisataa kestänyt rakkaustarina tuli mieleeni, kun kuulin Leo Lastumäen kuolemasta.

Vaikuttaa enemmänkin siltä ettei sulla oo kaikki kondiksessa kun et kestä muiden mielipiteitä, vaan alat piikitellä, jos ei asia ole mieleesi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat