Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Miksi imetysaikaa jatketaan 4 mahaisen märehtijän maidolla ja kasvutekijöillä, jotka eivät sovi meille ihmisille lainkaan?

Vierailija

Maitoproteiiniallergiselle ei käy maidosta tehdyt juustot missään muodossa, laktoosi-intolerantikko voi sen sijaan syödä noita. Sain lääkäriltäni luvan käyttää vuohen- tai lampaanmaitotuotteita, mm.juustoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi imetysaikaa jatketaan 4 mahaisen märehtijän maidolla ja kasvutekijöillä, jotka eivät sovi meille ihmisille lainkaan?

Ihminen ei usko enen kuin sairastuu, eikä aina sittenkään.

Muuan äiti pilasi lapsensa terveyden syöttämällä vauvana jo vahvaa lehmän maitoa, ikuinen ihottuma ja korvienkin väliinkin jäi vammaa.

Jos aikuinen yhtään allergiaa epäilee, jättää vain sen tai ne ruoka-aineet pois ja kokeilee muutaman viikon jälkeen uudestaan, jos tulee oireita se on siinä. Siis ymmärrä karttaa noita ruoka-aineita koko ikäsi ja pysyt terveempana.

Nykyään on niin paljon ruoka-aineissa tarjontaa, että jokaiselle löytyy sopivaa ei todellakaan tarvitse itseään sairaaksi ehdoin tahdoin syödä, pienta vaivan-näköä se vain vaatii.

Vierailija

Olen kipuillut noista vatsaoireista, syönyt lääkkeitä, on tähystetty ja paranneltu ruokatorventulehdusta, muka.

Sitten sain oivalluksen kun sain ihon yleistä kutinaa, kaulalle ja kyynärtaipeisiin ihottumaa, oli aina limainen kurkku, särkyjä, kuvotusta huonoa oloa. En käyttänyt maitoa muuta kuin kahvissa mutta, söin muutaman vuoden maustamattomia jogurtteja runsaasti, jota en aiemmin ollut harrastanut. Laktoosi-intoleranssi minulla on ollut vuosikymmenet, mutta tämä paha olo väsymyksineen oli uutta.

Nyt olen ollut viikon vaille kaikkia maitotuotteita eli maitoproteiinia.

Olen ottanut tilalle kaura ja soijavalmisteet, mutta en ole ihan varma vielä sopivuudestaan, mutta turvotus ja limaisuus ovat poissa. Kuin myös kutina laantunut.

Vanilla

Voin sanoa maitoallergisena ja ulkomailla työskenneltyäni,että siellä maitoa laitetaan aivan joka paikkaan.Maitoa on niin leivässä kuin makkarassakin.Ja allergikolle erittäin huono juttu.Paino putosi 8 kiloa 4 kuukaudessa.Että vinkkinä kaikille ulkomaille matkustaville ja ei todellakaan kannata puhua asioista joista ei tiedä.

Maitoprot.allerginen

Hei ! Itelläni on maidon proteiini allergia alkoin Ihan kunnon vatsakivuilla eikä auttanut kun vessassa kävi. Vatsakivut kestivät monta tuntia. Muita oireita en nyt muista.

Kookos

Olipa helpottavaa eksyä tälle sivustolle. Olen 54 -vuotias. Vuoden verran olen kärsinyt silmien umpeen turvotuksesta, nenän kutinasta, naaman kutinasta, huulten turvotuksesta ja hilseilystä, jatkuvasta aivastelusta, käsivarsien raapimisesta. Lääkärit, jopa allergialääkärit, kirjoittavat vain kortisonirasvaa. Hetken auttaa, sitten taas oireet räjähtää.

Olen epäillytkin maitoallergiaa, mutta nyt alan varmistua asiasta. Jätän maidon pois. Josko oireet helpottaisivat.

Vierailija

Kookos kirjoitti:
Olipa helpottavaa eksyä tälle sivustolle. Olen 54 -vuotias. Vuoden verran olen kärsinyt silmien umpeen turvotuksesta, nenän kutinasta, naaman kutinasta, huulten turvotuksesta ja hilseilystä, jatkuvasta aivastelusta, käsivarsien raapimisesta. Lääkärit, jopa allergialääkärit, kirjoittavat vain kortisonirasvaa. Hetken auttaa, sitten taas oireet räjähtää.

Olen epäillytkin maitoallergiaa, mutta nyt alan varmistua asiasta. Jätän maidon pois. Josko oireet helpottaisivat.

Mielenkiintoista!

Minulla on hiukan samanlainen tilanne, olen ollut ilman maitoa n. kuukauden verran.

Oli noita samoja oireita, mutta nyt ovat hieman helpottaneet. Yhtenä päivänä "jouduin" syömään

vehnää ja maitoa, haluamatta tehdä emännälle tiedoksi tilaani. En päässyt ateriaa loppuun kun alkoi aikamoiset vatsakivut ja ne jatkuivat, yön aikana helpotti, eikä ole hyvä vieläkään. Eli minun on oltava ilman maitotuotteita ja ehkä kotimaisia viljojakin.

Ole hyvä ja tule kertomaan helpottiko maidotuotteiden pois jättö?

Tomppa

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurimmalle osalle väestöstä sopii?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lainaus:

Aloitanpa tässä keskustelun maitoallergiasta vanhemmalla iällä.
Minkälaisia oireita teillä on ja miten saitte selville, ettei elimistö kestä maitotuotteita?

Itselläni tulee maidosta hirvittäviä kipuja ympäri kehoa ja suoli menee sekaisin. Silmät ja nenä kutisee. Nenä menee aivan tukkoon. Kurkku kutisee myös.

Ois mielenkiintoista tietää muiden kokemuksia asiasta.

No miksi ihmeessä sitten juot maitoa tai maitovalmisteita?

Kuten edellä kokeile Laktoosittomia toisella valmistajalla Intotuotteita!

Ja jos vaivat jatkuu jätä maitotuotteet kokonaan pois!

Äärimmäisen yksinkertaista!

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus:

Aloitanpa tässä keskustelun maitoallergiasta vanhemmalla iällä.
Minkälaisia oireita teillä on ja miten saitte selville, ettei elimistö kestä maitotuotteita?

Itselläni tulee maidosta hirvittäviä kipuja ympäri kehoa ja suoli menee sekaisin. Silmät ja nenä kutisee. Nenä menee aivan tukkoon. Kurkku kutisee myös.

Ois mielenkiintoista tietää muiden kokemuksia asiasta.

No miksi ihmeessä sitten juot maitoa tai maitovalmisteita?

Kuten edellä kokeile Laktoosittomia toisella valmistajalla Intotuotteita!

Ja jos vaivat jatkuu jätä maitotuotteet kokonaan pois!

Äärimmäisen yksinkertaista!

Sinulle saattaa olla äärimmäisen yksinkertaista jos voit syödä kaikkea.

Mutta hän joka kärsii maitosokerista, eli laktoosi ei suolistossa pilkkoonnu ja kun siitä vuosikymmenet kärsii, helposti tulee kuvioihin myös allergisuus maitoproteiinille, ja se ei ole sama asia kuin laktoosi. Onneksi meillä on sisälukutaito ja osaamme lukea tuoteselosteita.

Ja kun allergisoituu myös maitoproteiinille silloin ei ruuansulatus siedä maitotuotteita eikä elintarvikkeita joiden valmistuksessa on käytetty maitoproteiinia.

Vierailija

Onneksi käsitykset allergioista ja ruuan merkityksestä niihin ovat muuttuneet paljon viime vuosikymmenen aikana. Edelleen kuitenkin, varsinkin iäkkäämmillä ihmisillä, jää elämän laatuun vaikuttavia allergioita huomaamatta, koska vahvasti ajatellaan maitotuotteiden ja ruisleivän sopivan kaikille. Syytän tästä vahvasti valtion tukemaa maito- ja viljataloutta Suomessa. Pöyristyttävää on esim edelleen ala-koulujen ruokalan seinillä maitoa mainostavat julisteet! Uudet vegaani-tuotteet kuten härkis-, mifu- ja kauratuotteet voivat tuntua vierailta, mutta niistä löytyy jo lähes joka lähtöön hyvänmakuinen, maidoton vastine.

Oma seitsemänkymppinen isäni on hyvä esimerkki, joka ei pysty käsittämään, että maidossa olisi jotain vikaa. "Sitähän on juotu aina!". Ja kaunis äitini kaljuuntuu, hiuksia ei ole päässä nimeksikään, mutta siltikään hän ei halua ajatella allergiaa tai keliakiaa vaihtoehtona. Ihan kuin sairaus tai allergia olisi häpeä. Samanlainen asenne näkyy valitettavasti myös tällä palstalla. Onneksi kuitenkin löysin täältä myös hyödyttäviä kokemuksia maitoallergiasta, kiitos niistä!

Maito ei ole välttämättömyys, mieheni eli yli viisikymmentä vuotta ilman maitoa ja voi kaikella lailla hyvin. Pikkulapsikaan ei tarvite maitoa, käyttää kauramaitoa. Miksi raskauttaa elimistöä sellaisella ruualla josta saa oireita, ihottumaa, suolisto-oireita, limakurkkua, tukkoisuutta vaikka mitä. Jokaisen toki täytyy itsesssään huomata mikä sopii ja mikä ei. Kaupoissa on saatavana jokaiselle sopivaa ruokaa, pitää vain hieman tutkia, ja ottaa selvää. Oikeasta ruuasta saa hyvän olon ja vireyden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset vähätelkö ja pilkatko toisten kysymyksiä. Miettikää vähän, mitä maitoallergia tarkoittaa. Ei aikuisen ole pakko litkiä silkkaa maitoa, mutta kun sitä on niin monessa ruuassa...

Todellakin monessa ruoassa, ruisleivän hapatteessa esim. jos käytetään heraa tai jogurttia potkua antamaan, niin ei käy. Maitoallergia on ehdoton. Kyllä saa olla tarkkana löytääkseen maidottomia ruokia. Vegaaniruoka on sellaista mitä voi käyttää oireettomasti.
Ruokaohjeetkin vaikka ovat ammattilaisten laatimia, ovat usein tavallisia juustoja ja jogurtteja sisältäviä. Ei käy. Jos ohjeessa on merkintä M, G, L, niin miksi siellä on juustoja ja jogurtteja?

Tuotteessa pitää lukea Maidoton, sitten uskon että näin todellakin on.
Ruokaohjeet tarkistan huolella.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat