4 tapaa korvata puuttuva hammas

4 tapaa korvata puuttuva hammas

Puuttuko suustasi hammas tai kaksi? Harventuneet hampaat eivät ole pysyvä harmi, sillä on useita keinoja korvata puuttuvat hampaat.Lue koko juttu

Kommentit (12)

Harvahammas

Juu juu - rahalla saa ja hevosella pääsee! Pienemmätkin hampaat (kuin hevosen)  maksavat maltaita.

Vierailija

Minulle laitettiin implantti autokolarissa menettämäni hampaan tilalle ja se on toiminut kuin oma hammas jo yli 5 vuotta. Eli olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, hienoa että implanteilla voidaan korvata oma hammas, jos sattuu jokin vahinko omalle kalustolle. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä saa vaikka mitä korjauksia kalustoonsa, kun rahaa riittää!  Mutta tuo mallikuvan ukko olisi voinut enne kuvausta leikata nenäkarvansa. Inhottaa katsoa.

Sam

Tällä hetkellä oma remontti tulisi siis vähintään kustantamaan tuon 8000-10000e ja hampaiden hauraudesta johtuen varmasti enemmänkin, rahaton kun on niin parin vuoden sisällä vedetäänki sit jotain piimää ja sosekeittoja lopun elämä vaikka en kummastakaan niin välitä.

Näin se vain on

On kohtuutonta, että hammashoito on aina vain Suomessa kallista. Ikäänkuin se olisi jotain kauneuden hupihoitoa.
Sillä on merkittävä vaikutus hampaiden terveyteen ja myös yleisterveyteen.
Voi vaikuttaa jopa työpaikan saantiin.

poskihammas

Minulta otettiin vastikään poskihammas pois julkisella puolella. Sanoivat, että jos haluan siihen esim. sillan, niin on mentävä yksityiselle. Eipä ole halpaa hupia se.

jane bond

olen teettänyt monta implanttia eri hml asemilla , 30v sitten a&o klinikalla Munkassa ,ja hiljattain Virossa , ne on kestäneet hyvin eikä ongelmia niissä oo vielä ollut , sensijaan
posliinikuorikoiden alla omien hampaiden juuret oli reikiintyneet niin pahasti että täytyy
niitäkin nyt korvata implanteilla , kun kävin Tallinnan Lasnamäessä 2016 niin ottivat 3-ulotteisen röntgenkuvan yläleuasta eivätkä mitään kertoneet että niiden posliinikuorikko
hampaiden juuret oli reikiintyneet ja parodontiitti tehnyt tuhojaan , muistakaa hyvät ihmiset
aina vaatia tarkka selvitys hampaiston kunnosta kun röntgenkuva otetaan , se pitää siis
itse vaatia , eivät tee sitä jos meet hml:iin vain pikkureijän takia

jane bond

sain 4 implanttia suuhuni 1991 Munkkiniemen A&O Klinikalla, ovat toimineet hyvin tähän saakka , 2017 laitettiin alaleukaan 2 implanttia , nyt kävin Suomessa röntgenkuvauksessa , hml varoitti etteivöt mun implantit ole ikuiset vaan voivat pudota suusta kun leukaluu alkaa kutistumaan ,
nyt saan siis pelätä että kallis kalusto putoaa suusta 5-10v päästä , nyt olen 75v ikäinen ,
varoitan kruunujen teettämisestä , niitä laitettiin 1991 mulle 5 kpl yläleukaan , niiden hampaiden
juuret oki mädäntyneet ihan huomaamatta ja ne hampaat piti vetää pois , nyt täytyy taas teettää
uusia implantteja , nyt kyllä harmittaa , olis kannattanut teettää koko leuan proteesi jo 1991 ,
tää leuka on maksanut mulle jo 36.000 €

Vierailija

Itse kärsin siitä, että nykyaikana on tärkeämpi periaate saada kauniit hampaat kuin hyvä terveys. Eli tehdään kalliita toimia, jotka eivät pitkän päälle ole edes terveydelle hyväksi (kuten juurihoitoja).

Jos on köyhä, ei käytännössä saa mitään hammashoitoa. Yksityisellä painotetaan kalliisiin esteettisiin toimenpiteisiin. Julkisella ei tehdä mitään. Vanhaan hyvään aikaan olisi huonohampainen saanut proteesit. Nyt syön loppuelämäni soseita kuluneilla hampaannysilläni.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat