Ilmarinen romukoppaan :(

Vierailija

Voiko olla tyhmempää kuin Ilmarisen lääkärit. Vai siivoojakohan se päätökset tekee...

Ystäväni joka on niin sairas, että ei kykene edes 200m kävelemään kepeilläkään, käsketään mennä töihin.
Valitettu päätöksestä, josta tuli taas kielteinen vastaus ja nyt se menee käsittelyyn joka kestää n. 5kk.

Rahaa ei tipu mistään.
Ennen tätä venkoilua KELA teki samat temput.
Kyllä mamut ja pultsarit saa rahaa ym pään silitystä. Nyt kun on tosi sairas, ei mikään suju.

Pitäisikö potilas viedä Ilmariselle töihin, jos siellä tuon kuntoiset saa tehdä töitä.

Kommentit (14)

Vierailija

Mahtaakohan tällä henkilöllä olla oikeanlainen lääkärintodistus?
Siihen tarvitaan toki mahdollisimman monen lääkärin lausunto työkyvyttömyydestä ja sairaslomaa pysyvästi.
Usein aivan turhaan moititaan eläkelaitoksen päätöksistä, kun lääkärinlausunnot on puuttellisia.

Vierailija

On ehkä väärin syyllistää toisia ihmisiä (niin kuin tuossa edellä: mamut ja pultsarit), jos oma hakemus jostain syystä hylätään tai siihen vastaaminen on hidasta. Olettaisin, että viranomaiset tutkivat jokaisen korvaushakemuksen aivan erillisinä. Mehän emme maallikkoina voi tietää mitkä asiat ovat vaikuttaneet siihen, että jonkun toisen henkilön korvausanomus hyväksytään ja toisen hylätään. Hylkäävässäkin lausunnossa on yleensä perustelut ja valitusosoite mukana.

Vierailija

Kelan ja vakuutusyhtiöiden haukkumiseen on paljon aiheita. Mutta silloin pitää olla tosiasiat levällään. Minä en usko, että on hyvä asia luoda tunteenomaista vastarintaa niitä laitoksia vastaan, koska niissä työskentelee tavallisia ihmisiä hankalan lainsäädäntöä noudattaen.

Me muut täällä emme pysty ottamaan kantaa tänne kirjoittavien tarinoihin, vaikka ne olisivat kuinka tosia tahansa.

Vierailija

Kyllä nykyisin on paljon kiristynyt työkyvyttömyys eläkkeelle pääsy.
Kyllä siinä pitää olla oikeat perustellut syyt ja oikeanlaiset mahdollisimman laajat selvitykset sairauksista.
Usein vielä joutuu kuntoutukseen ennen lopullisen päätöksen saantia.

Itse pääsin toisella yrittämällä ja erittäin laajoilla selvityksillä terveydentilastani. Usean eri erikoislääkärin lausunnot.
Ja jokaisesta eri sairaudesta erikseen. Olin silloin 51 vuotias, eli nuori vielä. Nyt tuskin tällä olotilalla en varmaankaan saisi eläkettä!

Vierailija

On usean erikoislääkärin lausunnot.
Lääkärit on vihaisia päätöksestä.

Sydänleikkaus vastikään , selälle ei voi tehdä mitään, sökö, yms.
Hän kuolisi 1 päivänä, jos menisi töihin. Ei työnantaja ota rollaattorin kanssa edes töihin.
Kuolevanko ne tahtoo. Ei pääse edes kuntoutustuelle. Rahaa ei tipu toistaiseksi mistään.

Esim. Verikokeen ottamiseen matkaa 200m, saatettava autolla sinne.

Oli sisulla liian kauan töissä, ei valitellut.....

Vierailija

Lainaus:

On usean erikoislääkärin lausunnot.
Lääkärit on vihaisia päätöksestä.

Sydänleikkaus vastikään , selälle ei voi tehdä mitään, sökö, yms.
Hän kuolisi 1 päivänä, jos menisi töihin. Ei työnantaja ota rollaattorin kanssa edes töihin.
Kuolevanko ne tahtoo. Ei pääse edes kuntoutustuelle. Rahaa ei tipu toistaiseksi mistään.

Esim. Verikokeen ottamiseen matkaa 200m, saatettava autolla sinne.

Oli sisulla liian kauan töissä, ei valitellut.....

Minä uskon tuon. Paljon on tässä maassa mälsää, Hannu Karpolle olisi tarvetta.

Vierailija

[quote]
Voiko olla tyhmempää kuin Ilmarisen lääkärit. Vai siivoojakohan se päätökset tekee...

Varmasti jos siivooja tekisi päätökset sairaat ihmiset pääsisivät eläkkeelle.
Itse pääsin eläkkeelle eka yrittämällä. Mutta minulla oli melko paljon sairauksia ja fyysisesti ja henkisesti raskas työ.Tosin jouduin tekemään paljon sen eteen. Kannattaa täyttää huolella anomus ja todella tarkka kuvaus työstä.

Vierailija

se onkinihmeellistä:lääkäri,joka ei koskaan ole edes nähnyt potilasta.TIETÄÄ tämän kyvyn! vaikka erikoislääkäri kirjoittaa oman näkemyksensä. ninim.omalla kohdallani niin on käynyt myös.

Vierailija

Millaisen lausunnon työnantaja antoi? Työpaikallani eräs ei saanut eläkettä koska työnantaja tarjosi muuta työtä. Tosin huonommalla palkalla.

Vierailija

Hyvä kommentti. Työnantajan lausunto!

Täytyypä kysyä, vai onko jo irtisanottu, koska ei tule ikinä enää työkykyiseksi.

Tietenkin jos Jumala tekee ihmeen, mutta ei ilman sitä.
Ateisti kun on, ei ehkä mene tilaisuuksiinkaan rukoiltavaksi. ;)

Vierailija

Rukoileminen on varmasti yksi ihan hyvä keino. Mutta tuskin pelkästään se auttaa. Minulle painotettiin. että anomukseen tuleva työnkuvaus on tehtävä pikkutarkasti. Lääkäri tekee ratkaisunsa työn rasittavuudesta paljon sen perusteella. Usein hänellä ei ole tarkkaa kuvaa hakijan työstä. Myös työnantajan antama lausunto olisi tehtävä yhdessä. Jos hakija ei ole työssä niin ehkä se rukous on ainoa keino. Onnea matkaan.

Vierailija

Lainaus:

se onkinihmeellistä:lääkäri,joka ei koskaan ole edes nähnyt potilasta.TIETÄÄ tämän kyvyn! vaikka erikoislääkäri kirjoittaa oman näkemyksensä. ninim.omalla kohdallani niin on käynyt myös.

Katsoin kerran tv-ohjelman jossa näytettiin, kuinka eläkelaitoksen lääkäri lajitteli kahteen eri pinoon, hylätyt ja hyväksytyt hakemukset eläkkeistä. Aikaa hänellä meni noin kymmenen minuuttia omien sanojensa mukaan tapausta kohti, joten eikö tämä jo kerro tästä menettelystä aika paljon, jos lausuntoja on paljon, ei eläkelaitoksen edustaja ehdi niitä kymmenessä minuutissa lukemaan.

Vierailija

Kun itse hain työkyvyttömyyseläkettä, minulla oli kaikki mahdolliset puoltavat erikoislääkärien lausunnot, sekä tehdyt operatiiviset hoidot, jotka eivät työkykyäni parantaneet. Silti hakemus ei mennyt läpi, valitin josta tuli taas hylky. Seuraavaksi laitoin uuden hakemuksen sisään,ja siihen vielä yhden erikoislääkärin lausunnon, lääkäri ihmetteli, miksi hakemukseni ei mennyt ensimmäisellä kerralla läpi, vaikka kaikki kriteerit eläkkeen myöntämisen puolesta oli jo olemassa. Tämän jälkeen hakemus meni nopeasti läpi, jostain ihmeen syystä. Lääkäri sanoi vielä lähtiessäni, jos et nyt saa eläkettä, vedä oikeuteen, tulet pärjäämään. Mutta onneksi hakemus hyväksyttiin, ja säästyin edes siltä, sairaalla ihmisellä on kestämistä muutenkin, kuin tapella kohtuutunta byrokratiaa vastaan.

Vierailija

Se on kohtuutonta.
Jos/kun joutuu hakemaan toimeentulotukea, se peritään heti takaisin kun saa hieman rahaa.
(Miten sitä toimeentuloakaan haetaan, jos ei pääse edes kunnolla liikkumaan.)

Ennen kuin tapaukset käsitellään uudelleen, voi kestää jopa 5 kuukautta.

Pitäisi tulla hakemusten käsittelyynkin katto, missä ajassa valitukset on käsiteltävä.
Onhan alan ihmisiä työttömänä.

Väliin tulee mieleen, onko siellä työssä vain sellaiset lääkärit jotka on hyllytetty muista töistä. Eivät osaa lukea papereita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat