Uusi keskustelu

Vierailija

Haastatteko itseänne muuttamalla rutiineja tekemällä asioita toisin?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ainakin kuulostaa mukavalta. Voi tehdä toisin melkeinpä kaiken. Se on hyvää treeniä aivoille sekä myös hauskaa uuden keksimistä. Ihan mun juttu.

Vierailija

Tuo on asia, jota olisi iän karttuessa syytä ajatella. Sitä tekee asioita tuttuun ja totuttuun tapaan. Voisi olla hyvinkin virkistävää aivoille ja muutenkin muuttaa rutiineja. Huomaahan sen siitä, kun joutuu äkkiä epätavalliseen tilanteeseen, kuinka aistit valpastuvat ihan uudelle taajuudelle.

Pitääkin kokeilla.

Vierailija

Kyllä oli hämmentävää lopettaa viinan juonti. Mutta kun tajusi rahan säästön, se alkoi tuntua pikkuhiljaa ihan mukavalta. Sosiaaliset suhteetkin mukautuivat uusiin oloihin hyvin bernsteinilaisessa hengessä. Muistissamme on varmaan tämä  Mauno Koiviston  Suomessakin kuuluisaksi tekemä Eduard Berstein-sitaatti: "Päämäärä ei tarkoita minulle mitään, liike on minulle kaikki kaikessa." 

Saapa nähdä, mihin suuntaan nyt liikutaan!

Vierailija

Minulla olisi pitänyt, huom, pitänyt säästyä paljon,

kun en ole koskaan juonut viinaa.

Liikutaan, liikutaan räntäsateessa,

pimeässä pelkäämättä,

muuta kuin liikaa hapensaantia.

Ymmärrys sanoo, että vietti vetää 

ihmistä elämään ja liikkeeseen

liikuntasalille, jumpalle, bailaamaan.

Ja kas kummaa miten hyvin luistaa,

aivotkin tykkää liikkestä,väheksymättä

mitään liikemuotoa ihmisessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli hämmentävää lopettaa viinan juonti. Mutta kun tajusi rahan säästön, se alkoi tuntua pikkuhiljaa ihan mukavalta. Sosiaaliset suhteetkin mukautuivat uusiin oloihin hyvin bernsteinilaisessa hengessä. Muistissamme on varmaan tämä  Mauno Koiviston  Suomessakin kuuluisaksi tekemä Eduard Berstein-sitaatti: "Päämäärä ei tarkoita minulle mitään, liike on minulle kaikki kaikessa." 

Saapa nähdä, mihin suuntaan nyt liikutaan!

Kerro sitten huomenna mihin päädyit, halonenkapakkaan vai viinurivirtaselle namittelemaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hauskaa olisi kokeilla.

Halolla päähän....viinihöyryssä sisälle väärästä ovesta?

Ei sentään, ei, ei :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Haastatteko itseänne muuttamalla rutiineja tekemällä asioita toisin?

Koko ajan, en koskaan ole pitänyt rutiineista, enkä ole ymmärtänyt sellaista toistenkaan tekemänä. Tehdä asiat aina samoin, ärsyttää jo pelkkä ajatus, koska teen niinkuin sattuu päähän pälkähtämään ja yleensä palkähtää.

Tulipa mieleeni eräs suomikansallinen tapa, eräällä pariskunnalla: saunavuoro oli  joka perjantai-ilta, vuosikymmenien ajan klo. 19.00...Vaikka mitä tuli elämässä eteen sinä iltana, ei sitä otettu vastaan koska oli saunailta, vaikka heilläkin oli kylpyhuone ja amme. Kun taloyhtiössä olisi joku välttämättä halunnut vaihteeksi sen ns. parhaan vuoron, meinasi se olla maailmanloppu, riitelivät ja saivat pitää vuoronsa. Oli vain esimerkki, muutenkin olivat erittäin sidottuja tekemään elämänsä asiat aina samoin.

Mistä sellainen johtuu? Onko se jonkunlainen pelko uudesta, vai onko se laiskuutta, on niin helppoa tehdä aina samoin, ei tarvitse ajatella, olen kuullut jonkun sanovan! Minusta silloin ei osata nauttia elämästä oikealla tavalla. Ymmärrän kun ja jos henkilö sairastuu ja tulee muutakin vaikeutta muistamiseen ja niin edelleen, Mutta miten käy tällaisen vanhahkon ihmisen joka ei välitä rutiineista?

Vierailija

Meillä syödään päivällistä  joka päivä kello viisi, lototaan keskiviikkoisin ja ja lauantaisin sekä... Olen vuosikymmenet kieltänyt perheenjäseniä poimimasta aamulehteä eteisen lattialta. koska luen sen aamupas.. käynnillä WC:ssä. Niinpä on perheenjäsenten lukumäärä kutistunut vuosien mittaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään päivällistä  joka päivä kello viisi, lototaan keskiviikkoisin ja ja lauantaisin sekä... Olen vuosikymmenet kieltänyt perheenjäseniä poimimasta aamulehteä eteisen lattialta. koska luen sen aamupas.. käynnillä WC:ssä. Niinpä on perheenjäsenten lukumäärä kutistunut vuosien mittaan.

T...risti omasta takaa! Tuollaista minäkin pakenin aikoinani!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ai ku miekin saisin samanlaisen elämän menon. Meillä ukko kieltää pitämästä vessan ovea auki eikä siellä sitten näje lukea Cloria-lehteä tai Annaa.

Vierailija

Kiva ketju.  Huomasitten varmaan  ylläpidon  antamat   miinukset.  No  ihminen on tunnettu jääräpää  ja elämässään urautunut   joten nauttikoot  nuolistaan.

En usko että näin vilpitön asia ketään  muuta  kiusaisi.

Vierailija

Meille kun ei aamulehti kolaha aamutuimaan, pitää tuijottaa kuvioitua vessapaperia ennen kun ehtii kahville.

Vierailija

Joudun haastamaan pärjäämiskykyni kun lekuri päätti vähentää lääkkeitäni ja jätti uusimatta erään vuosikausia käyttämäni rauhoittavan lääkkeen. Sen avulla olen saanut unta jos ei muuten ole pystynyt nukkumaan että annas olla kuin nyt käy.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat