Puutarhaosio avattu

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiitokset Leena Tanskaselle!

Voinemme varmaan kirjoitella tässä osiossa myös siellä pihan reunalla sijaitsevan kodin seinien sisäpuolen viherasioista ja muistakin. Nehän liittyvät läheisesti samaan ympäristöön.

Kommentit (7)

Vierailija

Olen mielissäni, että tämä palsta saatiin vihdoin viimein avattua.  Eiköhän se ole meistä kirjoittajista kiinni, kuinka laajasti haluamme täällä kirjoittaa.  Esim. sieniketjut ympättiin uudistuksen aikana tuonne Sana on vapaa palstalle. Sitten kun sienikausi ensi vuonna alkaa niin niistä voisi täällä kirjoitella. Ennen oli myös paljon ketjuja sisäkukista ja niiden hoitamisesta. Niistä sai monta hyvää vinkkiä.

viherrys

Minua on pitkään harmittanut ettei ole ollut myynnissä pieniä altakasteluruukkuja. Nyt ilokseni huomasin että yksi malli on ilmestynyt Prisman valikoimiin. Malli neliö, väreinä valkoinen ja musta. Merkkiä en muista.

Vierailija

Hei, nimim. vinkeistä ilahtuva, ei kovin vihreä peukaloinen, Evakkoon murteista palstalta.

Kyselit sypressin selviämisestä ruukussa talven yli. Edellisenä talvena omani ei selvinnyt, oli suuressa ruukussa rapun pielessä. Syksyllä istutin 80cm sypressin hautakiven viereen, saas nähdä kuinka sille käy. Muutama vuosi taakse päin sain joulukukka-asetelman pienellä sypressillä,  se oli hengissä vielä keväälläkin, istutin maahan loistojasmikkeen kupeelle, siellä se on kasvanut moninkertaiseksi , talvet kylläkin lumen peitossa, kyseessä on IV-vyöhyke.

Odotan mielenkiinnolla kevättä, kuinka puutarha on selvinnyt tästä erikoisesta talvesta,

toivottavasti pakkanen tappoi lehtokotilot, jotka on uusin ja suurin riesa omalla onnenmaallani.

-leena

Vierailija

Hei Leena, kiva lukea kokemuksiasi sypresseistä. Täällä onkin kiva tämä puutarhaosio.

Luin äsken joulukaktuksen kukittamisesta, ystäväni on pari vuotta ihmetellyt kun kaktus ei kuki mutta vihreitä versoja tekee. Siinäpä olisi hällekin vinkkiä poiketa lukemassa.

Tämä on tosiaan ensimmäinen kerta kun testaan itse saako sypressin selviytymään talvesta. Olen kuullut ettei se kestä pakkasia, toisaalta jotkut sanovat ettei säikähdä pientä pakkasta. Minulla on lasittamaton, valoisa muttei kesällä paahteinen, hyvin suojaisa parveke, jossa sypressini on nyt nököttänyt isossa ruukussa, on se niin kiva vihreä silmänilo, että kiva olisi jos kesälläkin toisi vihreyttä parvekkeelle, vaikka laitan kyllä kesäkukkiakin sinne.

Olet istuttanut hautakiven viereen sypressin, voin kuvitella että näyttää kauniilta, toivottavasti menestyy. Itse olen miettinyt laittaisinko kevätkukkien sipuleita haudalle, olisi keväisin kaunista, mutta pitää nyt kysellä toistenkin mielipidettä kun on sukuhauta, minä kun asun täällä lähellä ja hoidan kukat, kynttilät ym.

Lehtikotilot voi olla tosi riesa, en tiedä niistä paljoa, mutta toivotaan että pakkanen hävitti ne sieltä sinun mailtasi.

t: "Vinkeistä ilahtuva, ei kovin vihreä peukaloinen"

Sarmuusa1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kertokaa minulle, voiko näin käydä kärhöjen kanssa. Viime kesänä ostamani kärhö ei oikein menestynyt, ilmeisesti se kärsi alkukesän kylmyydestä. Huomasin ruukussa, johon sen istutin tällaisia taimia. Lehdet ovat ihan samanlaiset kuin siinä kasvissakin. Voivatko siemenet selvitä talven pakkasista pihamökin ulkoterassilla? Harvensin taimia ja laitoin niille pienet tuet. Miten toimin jatkossa? Kiitän jo etukäteen vastauksistanne.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat