Netin ihmeellinen maailma. Netissä voi kuollakin.

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

"Mies kun tulee tiettyyn ikään, ei sillä pelaa mikään", jotenkin noin se Junnu aikopinaan lauleli. Totta ainakin toinen puoli...
Nyt, kun on tullut siihen tiettyyn ikään niin sitä kuolemaakin on pakko ajatella. Sehän on päätepisteemme, tahdomme tai emme.
Netistä löytyy tähän kuolemaankin liittyen monenlaisia oivallisia neuvoja ja ohjeita. . Voimme kuoleman kynnykselle saapuessamme kieltäytyä etukäteen kaikesta elvyttävästä hoidosta. Voimme myös etukäteen suunnitella omat hautajaisemme, "ohjelman" omissa hautajaisissamme. Myöskin hautapaikkamme voimme itse valita.
On myös palvelu, ilmainen, jossa voimme julkaista oman kuolinilmoituksemme. Voimme myös muistaa lähimmäistämme muistokynttilällä ja muistolauseella netissä.
Netti on tuhansien mahdollisuuksien paikka myös kuollessa. Ja kuolleita läheisiämme muistaessamme.
On suuri helpotus jälkeenjääneille omaisillemme, jos jätämme heille jonkinlaisen hautaustestamentin, jossa ilmaisemme viimeisen tahtomme. - Lain mukaan sitä ei ehkä tarvitse noudattaa, MUTTA se antaa jälkeenjääneille ohjeen toiveistamme.
Oma ajatukseni on elää vielä muutama vuosi - vaan eihän sitä koskaan tiedä...

Kommentit (2)

Vierailija

Ihan viisaita ajatuksia. Näin elinvuosien loppusuoralla olisi hyvin tärkeää, että ilmaisimme tahtomme läheisillemme.

Yllensä se on ainakin meillä, että jälkipolvi ei halua näistä asioista puhua., suorastaan suuttuu, kun jotain kuolemaan liittyvää tuo esiin.

Toivoisin ETläisten mielipiteitä asiaan.

Vierailija

On aivan selvää, että kuolemasta puhuminen on masentavaa ja surullista, joskin on myös joillekin tärkeää jättää tahtonsa jälkipolville. Minulla ei ole tahtoa määräillä kuinka minun jälkeeni tulee toisten elää. En tahdo syyllistää tai antaa kuolemani jölkeen liittyviä toimenpiteitä tehtäväksi. Miksi sen tekisinkään, minun jälkeeni he tekevät ihan niin kuin näkevät parhaaksi. Noin minäkin olen toiminut jo useampaan kertaan läheisen kuoleman jälkeen ja kaikki asiat ovat järjestyneet hyvin ja ajallaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat