Joko hiipii joulu tupaan sekä mieleen ?

Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Adventistahan se joulunalusaika alkaa. Monilla ikkunoilla palaa kyntteliköt ja erilaiset jouluvalot tuovat valoa pimeyteen. Joko sinä olet alkanut valmistautumaan jouluun?

Minulla joulun tulo alkaa ensin tuolta henkiseltä puolelta, ne siivoukset ja leipomukset tuppaavat jäämään aina viimetippaan. Katri Helenan joululevy on jo herkistänyt mielen, kymmenen iki-ihanaa herkkää laulua jotka nostattavat kyyneleen silmäkulmaan. Tuota levyä olen soittanut siihen malliin jotta se on saanut mieheltä soittokiellon...eikö välillä voisi jotakin muuta... Viikko sitten olin Viihteellä konsertissa kuuntelemassa Jaakko Ryhästä ja rakastuin hänen vahvaan bassoonsa. Eihän siinä muu auttanut kun hankkia liput myös hänen joulukonserttiinsakin. Näistä se joulu minulla alkaa.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ehkä tuo hiipiminen on vaisu ilmaisu,  Joulusiivoni  on näet  kolinaa  ja pauketta.  Täytyy  arkistoja  tyhjentää,  kirjahyllyt   notkuu, lipastot  tursuu   kansioita, liitteitä,  liuskoja   reilulta  ajanjaksolta.  Olen niitä lukenut ja tutkaillut   tarkalla silmällä.  

osa 1 

Vierailija

Toki  Jouluun liittyen.  Olen työstänyt  kirjaa jota voi väljästi  tulkita omaelämän  tarinaksi.  Lapsille muistoksi  ja korvaukseksi siitä  että olin aikoinaan  poissa (liikaa)  kotoa.  Toki muistin matkoilta  mutta  lähinnähän se oli  itsensä rauhoittamista.  

osa 2

Vierailija

Mutta Joulun aika  pyhineen  vietetään  perinteisesti. Kynttilät palaa  lepattaa  sisällä ja pihalla.
  Soittopelistä  purkautuu   vanhoja joululauluja  että virsiä ja jokunen asiaan liittyvä iskelmä.
   Ehkä kelaan jonkin  elokuvan (super8)   muistia tukemaan ,  Lapset voi ihmetellä  miten pienestä sitä pitää lähteä elonpolulle.

Suhdautun Jouluun  vakavasti,   vaikka olenkin  iloinen velikulta.

Vierailija

Joulumieltä tuli viime viikonloppuna kuunnellessa kauppakeskuksessa esiintyneiden musiikkiopiston pienten  ja vähän isompienkin  viuluviikareiden jouluista musiikkia. Joulusiivoukseksi riittää normaali siisteys, jouluvaloja on jo laitettu piristämään tätä pimeää aikaa, muut koristelut lähempänä joulua ettei ehdi kyllästyä.

Vierailija

Joissakin aiheissa olen tunteeton tyyppi.  En hypi ilmaan, en potki seiniä  tai kiroile  kuuluvasti  tai vaimeasti  noita ylläpidon  harmeja.

Lukijoiden puolesta harmittaa.  Juttu   oli huoliteltu  alkuunsa mutta sitten piti pätkiä  kun rupesi kirjoitus hukkumaan.  

Tuosta  kirjoitellaan  vuodenvaihteen jälkeen. 

Vierailija

Listaa on tehty,   kynttelisarjat  kaipaa  varapolttinoita,  paperiset tähdet  niitä pieniä  lamppuja  25 W    Vanhoja perinteisiä,   halovalot ei sovellu  tunnelmaan.

Sitten muutama  aito Havin valumaton  kyntteli.  Kolmen ja viiden jalustan  käyttöön  ainakin  4 sarjaa.   Myrskylyhtyyn  petroolia  sähkökatkojen  varalta.  Pari nippua komeita halkoja  takkaan.  Jouluna ei  liiterin sekalaiset kelpaa.

Leivontaa helpottamaan  pakastimeen  torttutaikinaa  muutama paketti.

Maanmatkalainen58
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä alkoi joulu hiipien tulemaan, niin voi sanoa, koska aioin ensin etten tänä jouluna koristele kotia jouluksi, mutta eipä aikaakaan kun kaivoin kaapista joulukoristeet ja haikeana niitä katselin. siellä oli lasten askartelemia tonttuja ja muita juttuja, vanhoja kortteja monen vuosikymmenen takaa. Ja kynttelikkö sekä tähti. pakkohan se kynttelikkö ja tähti ainakin oli laitettava esille ja niinpä sitten huomaamatta tuli laitettua muutakin. Nyt odottaa jouluverhot silittämistä ja iltasella nekin laitetaan keittiön ikkunaan. Onhan se kuitenkin mukavaa arjesta irtautumista.

Katselen iltalenkillä ulkovaloja talojen pihoilla, on toinen toistaan kauniimpia virityksiä. Kiitos siitä teille jotka niitä laitatte, laittaisin itsekin jos olisi pihamaa mihin laittaa:))

kaikille hyvää joulua ihan miten itsekukin haluaa sen juhlia tai olla juhlimatta.

Vierailija

Eilen astui joulumieli

tähän elävään asumukseen!

Ajatukset askareissa,

askeleissa

joulu mielessä

ja tottakai  ensin on  ajatuksissa

nuo rakkaat Omat.

Joulutarvekaappia olen penkonut

purkanut taas ladannut

hakenut, etsinyt

ja hallelujaa myös

tarpeellisen löytänyt.v.

Vierailija

On tämä maalima ja sen ihmisetkin joulun aikaan kummallisia! Joku palvoo muovitonttuja, joku lasienkeleitä, toinen jotakin ihmisidolia ja olettaa, että kaikki muutkin! Ei se niin mene, joulu on rakkauden juhla, alkuperän me jokainen tunnemme. Mutta kun ihminen on omanlaisensa jokainen, muuttuu palvonnan kohteet jospa sanoisin , että naurettaviksi! Palvotaan mareriaa! Tonttuja ja  hiippalakkisia riittää joka lähtöön!

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Niinhän se on että jokaisella Joulu koostuu erilaisista elementeistä, muistoista, koristeista, lauluista , tunnelmista, vaikea on mennä sanomaan mitkä ovat ne hyväksyttävät  asiat joista joulutunnelman voi rakentaa. Ja onhan sitten niitäkin joiden uskonto sanoo jotta Joulu on pakanallinen juhla eivätkä he vietä sitä ollenkaan. 

Vaan jouluntunnelmaan voi virittyä Loviisassa missä  juhla-asuiset ihanat vanhat talot avaavat ovensa vieraille. Vaikka joka vuosi avautuu uusiakin taloja niin silti Kuninkaanlampi säilyttää  mielessäni ykkösasemansa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat