Tipaton tammikuu oli epäterveellistä!?

Vierailija

Moi!

Ihan oikeasti minulla kävi niin, että ollessani tipattomalla, olin kipeämpi
kuin aikoihin. Päätä särki usein ja sydän tykytti välillä ihan syyttä.
Jospa minun elimistö oli ihmeissään, kun se sai raittiiin tammikuun ja siksi
sekosi??
Olin kyllä tyytyväinen että kykenin tipattomaan tammikuuhun, mutta oudot oireet kyllä pelotti vähän!
En ole alkoholisti, mutta aion seurata hiukan tarkemmin tulevaisuudessa paljonko juon.
Liekö samanlaisia kokemuksia muilla?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Lainaus:

Moi!

sekosi??
Olin kyllä tyytyväinen että kykenin tipattomaan tammikuuhun, mutta oudot oireet kyllä pelotti vähän!
En ole alkoholisti, mutta aion seurata hiukan tarkemmin tulevaisuudessa paljonko juon.

Eikös alkoholin lopettamisesta seuraa vieroitusoireita siinä missä muidenkin huumaavien aineiden käytöstä? Näin minä ainakin asian olettaisin olevan.

Vierailija

Minä lopetin entisen vähäisenkin alkoholin käyttöni, kun hiljattain luin että alkoholi aiheuttaa
monelaisia syöpiä, muuttuu karsinogeeniksi nautittaessa. Antioksidantit ja vitamiinit otan muista ruoka-aineista + puristeista.
Joku ehkä ajattelee, että voihan sen syövän saada mistä vaan, kun ympäristö ja ravintokin on niin saastuneet.
Mutta onpahan ainakin yksi paha vähemmän. - Minulle tulee oikein vastenmielisyys alkoholijuomia kohtaan, kun
ajattelen kuinka paljon pahaa se on saanut aikaan: sairauksia, työkyvyttömyyttö, väkivallantekoja ja kustannuksia
veronmaksajille.

Vierailija

Minulla oli kerran lonkeroton lokakuu,jatkoin mehu-marraskuulla ja
jalluttomalla joulukuulla...
Seuraavan vuoden aloitinkin "Viinaton Wuosi"-systeemillä ja niin on mennyt monta vuotta jo.

Ylipaino on vähentynyt ja kolotukset ja masennukset myös kun on kaljanjuonti loppunut ja
tilalle tullut -lyhyt- lenkki lähipuistoon.

Suosittelen muillekin.
Rahaakin säästyy kun ei mene alko-tuotteisiiin rahaa ja terveydenhoitokulut pienenee kun kunto kohenee.
Aattelin palkita itseni kunnon kylpyläreissulla,
on sitä rahaa niin paljon säästynyt Viinattomina Wuosina jo ;D

Vierailija

Säälittävää jos ihmisillä vain tammikuu on tipaton. Voi teitä juopporassukoita. Ei ihme että elimistönne reistaa vieroitusoireiden kera.

Vierailija

Tämä oli hienoin kirjoitus minkä olen lukenut aikoinin. Olen itse ollut tipattomalla tammikuulla ensimmäisen kerran. Olen iältäni 55v joten oli aika kokeilla tätäkin. Nyt mennään puoltaväliä helmikuuta ja viime viikolla maistelin olutta ja viinä mutta eipä ne maistuneetkaan enään niin hyviltä. Päätinkin kokeille mitenkä pitkälle tämä tipattomuus menee. Katsotaan vuoden lopussa, mutta sinun kirjoituksesi antoi kyllä lisäpontta tähän projektiin. Kiitos!

Vierailija

Tipaton tammikuu on todella saavutus niille, jotka juo alkoholia joka viikko ja usein humaltuakseen. Meille, jotka otetaan vain silloin tällöin, monta kuukautta alkotta ei ole asia eikä mitään. Ja nuo oireet on nimenomaan vieroitusoireita, pitkään jatkuvaa krapulaa. Onnea ja menestystä seuraavienkin alkottomien kuukausien kokeiluun.

Vierailija

Menestystä tipattomuudelle.Itse olen ollut aina lähes tipattomalla,ja viimeiset 20v täysin tipattomalla.
Minulle tämä sopii hyvin.Jokainen tekee itse valintansa,minä nautin vain elämästä :)

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

Moi!

sekosi??

Eikös alkoholin lopettamisesta seuraa vieroitusoireita siinä missä muidenkin huumaavien aineiden käytöstä? Näin minä ainakin asian olettaisin olevan.

Tuo on normaalia vieroitusoireita kun lopettaa alkoholin käytön, kun on päivän ilman kahvia mulla tulee pää kipeeks.
Minä myönsin olevani alkoholisti siksi lopetin vuosia taakse päin. Sitä olen vieläkin vaikken juo, kun elimistöni ei siedä alkoholia. Ekan ryypyn jälkeen kyllä alkais oireileen, elimistö huutais viinaa lisää. Joskus sillon alkuun kävin A-klikalla tarjosivat jotain juomapäiväkirjaa, kysyin mitä minä tällä teen,? Sanoi kirjaa ylös juomiset, hymyilytti, ja vastasin haluan lopettaa enkä pitää kirjaa paljonko juon, Aukaisin seuraavaksi AA:n oven josta sain ja olen saanut tuen pysyä raittiina. Siellä käymisestä on tullut elämäntapa. Jossain vaiheessa tarkkailin kans juomistani, kyllä se viina oli vahvempi. Ei tarvinnut tarkkailla kun se vei mennessään.
Nyt 60 kymppisenä maistuu elämä mukavammalta, ja saa elää raitista elämää, elimistöni ei kaipaa päihteitä, ja hyvä niin. Kuntokin vielä kohtalainen samoin on saanut terveenä olla. Tällainen on minun tarina.

60v. äijä

Vierailija

Vuosi sitten aloitin tipattomalla tammikuulla parin kaverin kanssa. Ruvettiin käymään uimassa kaksi kertaa viikossa aluksi 500 m. Kahden viikon päästä 1000 m. Silloin helmikuun alussa kaverit halus ryypätä saavutuksen "kunniaksi" ja ehdotti, ettei lähdetä aamulla uimaan. Mulle ei viina olis maistunut ollenkaan, kun oli jotenkin tammikuusta puhdistunut olo. Jatkoin uimista koko vuoden ilman kavereita. Paino putosi 8 kg. Viinan kanssa ei juuri tullut läträttyä.

Tammikuun alussa tänä vuonna alettiin taas tipaton tammikuu. Lähdettiin kimpassa uimaan. Kohta kaksi viikkoa helmikuuta eikä kukaan tunnusta ottaneensa tänä vuonna tippaakaan. Kaikki käy uimassa. Kukaan ei leveile "toipuneensa". Ollaan kaikki yli kuuskymppisiä. Kyllä oma terveys on tärkeämpi, kuin teatraalinen "Tipaton tammikuu".

Vierailija

Toiset voi toipua uimisella toiset jollain muulla tavalla, ei ole mitään yhtä ainoaa tapaa, tuskin kukaan leveilee toipumisella kun ymmärtää sen tuskan mitä se on tuottanut,pitkillä uintimatkoilla voi joku leveillä. Joku voi haluta jotain muuta kun pelkkää jokapäiväistä uimista. Niinhän sitä juoma-aikana sanottiin, en olis muuten ottanu mut kaverit houkutteli. Elämä raittiina on hauskaa, ei tarvi erikseen mitään tipattomia aikoja.

Vierailija

Raittiina elämä on kaikkein parasta. Varsinkin vanhemmalla iällä alkoholin haittavaikutukset vain korostuvat. Siitä ei todellakaan ole mitään haittaa terveydelle jos ei käytä alkoholia. Tämän ketjun otsikointi johtaa harhaan.

Vierailija

Tuo tipaton kk on itsensä pettämistä, jos muuten juo paljon/aika paljon. Silloin pitää vaan rehellisesti myöntää itselleen, miten paljon juo ja pyrkiä vähentämään. Jokaisella on kai omat keinonsa, mitkä tepsii. Mutta jos juominen pysyy kohtuudessa, max yksi annos per päivä, niin en pidä sitä ollenkaan pahana. Eikä sitten mitään illanistujaisrepsahduksia. Itse otan pari-kolme paukkua kerran viikossa, jos sitäkään, eikä todellakaan tee enää enempää mieli, kun viinan vähyyteen on tottunut. Kaiken lisäksi lompsa kiittää. Tsemppiä kaikille, jotka kipuilevat tuon juomisongelman kanssa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat