Mihin on haudattu minimieläke

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Ennen vaaleja asiasta puhuttiin, myös ns kansalaispalkkana.
Olisiko siitä apua myös vanhustenhoidon toteutumisessa ja ehkä vaikutuksesta sen laatuun.
Terveyskeskuksen vuodeos. joutuessaan pitkäaikaispotilaaksi menee tietty % eläkkeestä hoitokuluihin, olet sitten minkä tuloinen tahansa!
Itse olen sitä mieltä että eläkkeiden korotuksella olisi jopa suora työllistävä vaikutus.
Saatika ihmisarvoa nostava ja piristävä vaikutus. Myös paramman ruuan saanti,monelle niukasti elävälle. Ja varmaa on se että ne rahat tulisi tarpeeseen ja kuntien "kukkaroon".
Miettikää ja ottakaa kantaa.

Kommentit (2)

Vierailija

Minimieläke ja minimipalkka ovat asioista, joista poliitikot ovat jauhaneet aina vaalien alla. Monet selvitykset tukevat sitä, että nuo ns. kansalaispalkka olisi hyvä perusta. Sen pitäisi olla niin suuri, että sillä selviäisi hengissä. Sen päälle sitten tulisivat muulla tavoin tienatut osuudet esim. eläkekertymä, työtulot jne

Jostakin syystä asiaa ei haluta kunnolla käsitellä. Liekö syynä se, että silloin loppuisivat ianikuiset puheet siitä, onko kansalaispalkka tarpeen (minimitoimeentulo). Ne, joilla paljon on, eivät välttämättä halua pottiaan jakaa tai pienentää.

Vierailija

Pahoinpa pelkään, ettei mitään parannusta vähävaraisten toimeentuloon ole luvassa nykyisen hallituksen aikana. Jos vaikka pienimpiä eläkkeitä hiukan korotetaankin, niin samalla nousevat julkisten palveluiden maksut, niin että lopulta eläkkeen "nauttija" jää miinuksen puolelle. - Kun elämä vaan sujuisikin ilman yllättäviä menoja, esim. saírastumisia, niin budjetti jotenkin pitäisi, niukasti eläen. Mutta välttämättömät hankinnat, kuten jääkaapit, hellat ja lamput, saattavat olla vähävaraiselle katastrofi. Puhumattakaan sitten asunnon tai oman kropan remonteista. Terveys on kallis asia. - Kansalaispalkka kuulostaa hyvältä idealta, mutta mahtaako toteutua minun elinaikanani?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat