Kommentit (15)

Vierailija

Aivan uskomattoman hieno juttu hänelle, että on löytänyt elämänsä rakkauden ja kokee tulevansa onnelliseksi. Kukapa ei haluaisi olla onnellinen, rakastunut ja rakastettu. Kuvio tosin on hieman mutkikas, mutta se on hänen elämänsä ja hänen ratkaisunsa.

Vierailija

Luin myös tuon jutun ja täytyy tunnustaa, että hieman kadehtien. Olen uusiosinkku ja jotenkin tuntuu, että
vastakkainen sukupuoli ei säväytä ollenkaan enää... olisihan se ihanaa rakastua vielä ja tuntea syviä tunteita, eikä olla kuin haaleassa vedessä loppuelämäänsä.

Vierailija

Mistähän se vanhuuden rakkaus putkahtaisi eteen, olis se hienoa. Ehkäpä se on noilla korkeasti koulutetuilla helpompi tutustua tasokkaisiin miehiin kun on monenlaista tilaisuutta joihin esim. kirjailijakin pääsee osallistumaan. Eliitin seurassa mahdollisuudet paranee.

Vierailija

Aivan, eliitillä on vara pitää kahtakin miestä yhtäaikaa ja vielä kehuskella sillä. Täällä maalla on ainoastaan haisevia juntteja, niistä ei seuralaiseksi ole, lippalakkipäisiä verkkarihousuja, jorisemassa joutavia matkahuollon baarissa. Siinäpä miessukukunnan parhaimmistoa täällä keskellä ei mitään.

Vierailija

Lainaus:

Mistähän se vanhuuden rakkaus putkahtaisi eteen, olis se hienoa. Ehkäpä se on noilla korkeasti koulutetuilla helpompi tutustua tasokkaisiin miehiin kun on monenlaista tilaisuutta joihin esim. kirjailijakin pääsee osallistumaan. Eliitin seurassa mahdollisuudet paranee.

Luin äskettäin Mazzarellan kirjan johon lehtihaastattelussakin viitataan. Olen lukenut useita hänen kirjoittamiaan teoksia.
Merete Mazzarella on professori emerita, hänen uusi avomiehensä (ehkä jo aviomiehensä) on myös professori. Suomenruotsalaisen akateemisen kulttuuriväen piiri on melko pieni, ja luultavasti melkein kaikki tuntevat tai ainakin tietävät toisensa... eli eliitin piirissä tapaa vertaisiaan. :-)

Vierailija

Lainaus:

Aivan, eliitillä on vara pitää kahtakin miestä yhtäaikaa ja vielä kehuskella sillä. Täällä maalla on ainoastaan haisevia juntteja, niistä ei seuralaiseksi ole, lippalakkipäisiä verkkarihousuja, jorisemassa joutavia matkahuollon baarissa. Siinäpä miessukukunnan parhaimmistoa täällä keskellä ei mitään.

Surullista - ja inhottavaa, yööööök... :(

Vierailija

Lainaus:

Varmastikin näin on. Ei minua halpahallissa tule professorit puhuttelemaan.

Vierailija

Lainaus:

Noinkohan korkeakoulutus tasokkuuteen vaikuttaa? Jos siis etsii oikeasti miestä, eikä mitään edustuspuolisoa, jonka ansioluetteloa haluaa ystävättärilleen esitellä.

Vierailija

Kyllä tuo koulutus vaan valitettavasti vaikuttaa. Kouluja käyneet huolehtivat itsestään pääsääntöisesti paremmin! Jo esim. tupakointi on suoraan yhteydessä koulutukseen. Alhaisemmissa sosiaaliluokissa tupakoidaan huomattavasti yleisemmin. En tarvitse tilastoja, vaan olen nähnyt sen aivan käytännön työelämässä. Ja tupakan rinnallehan kuuluu myös sitten kiinteästi myös kaljoittelu jne jne

Vierailija

En minä vaan tahtoisi enää rakastua mieheen 60-vuotiaana.... :D
Olen ollut leskenä jo pian 10 vee ja olin pari vuotta tässä välillä avoliitossa vuoden, sitten
"avokas" kuoli hänkin...
Olen niiiin itsekäs etten tahtoisi kiintyä enää keneenkään mieheen niin että
huolisin kanssani saman katon alle asumaan....:)

Sinkkuna on vapaampaa elämää, kun voi marista itsekseen omia vaivojaan ja kiukkujaan,
ei pahoita niillä toisen mieltä eikä se ukonturjake omilla marinoillaan minun mieltäni...

Rakastunut olen,kyyllä; lapsenlapsiini, lumihangen kimallukseen, tinttien lauluun,
kukkasiemenluettoloihin...
Ihan totta, ne herättävät hyrinää rinnassa, uusimman vauvan hymy saa mummin sydämen enemmän
tuntemaan lämpöä kuin aikanaan Miehen hymy....
siltä nyt tuntuu....

Elikä :Rakkaus säilyy, mutta kohteet vaihtuvat,
se haikailu Sulhon perään oli minusta aika kivuliastakin välillä.... :((
Aurinko paistaa taas, minä rrrrrrakastan Auringonpaistetta ja jääpuikkoja! ;D
Aurinko pysyy,
jääpuikot sulaa ja
ex-idolini Arskakin vanhenee ... :)

Vierailija

Lainaus:

Kyllä tuo koulutus vaan valitettavasti vaikuttaa. Kouluja käyneet huolehtivat itsestään pääsääntöisesti paremmin! Jo esim. tupakointi on suoraan yhteydessä koulutukseen. Alhaisemmissa sosiaaliluokissa tupakoidaan huomattavasti yleisemmin. En tarvitse tilastoja, vaan olen nähnyt sen aivan käytännön työelämässä. Ja tupakan rinnallehan kuuluu myös sitten kiinteästi myös kaljoittelu jne jne

No jo on mielenkiintoinen väite että koulutus vaikuttaa tupakointiin. Missähän tätä on mahdettu tutkia?

En myöskään alkoholin ja koulutuksen suhteen mitään korrelaatiota ole havainnut. Samalla tavalla juovat koulutuksesta riippumatta.

Kumpikin edellä mainituista on henkilön omasta halusta kiinni. Ei mistään muusta.

Vierailija

Lainaus:

No jo on mielenkiintoinen väite että koulutus vaikuttaa tupakointiin. Missähän tätä on mahdettu tutkia?

On tutkittu monen tahon toimesta. Jo omat havainnot vahvistavat havainnon.

Tupakkaverkko. fi:

"Tupakointi yleisintä alimmassa koulutusryhmässä

Tupakointi jakautuu Suomessa melko pitkälle sosiaalisen aseman mukaan; mitä alempi sosiaalinen asema, sitä yleisempää tupakointi on. Erityisesti vähiten koulutusta saaneiden naisten tupakointi on lisääntynyt. Tupakointi on yleisintä alimmassa ja vähäisintä ylimmässä koulutusryhmässä. Erot tupakoinnin yleisyydessä eri koulutusryhmien välillä ovat suuret.

Suomalaisilla on vuodessa tupakoinnin vuoksi 1,2 miljoonaa sairauspoissaolopäivää ja 600 000 lääkärissä käyntiä. Tupakkasairauksien hoito vaatii vuoden aikana yhden suuren keskussairaalan verran potilaspaikkoja. Se merkitsee yli 220 000 hoitopäivää yleissairaalassa.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Noinkohan korkeakoulutus tasokkuuteen vaikuttaa? Jos siis etsii oikeasti miestä, eikä mitään edustuspuolisoa, jonka ansioluetteloa haluaa ystävättärilleen esitellä.

Ei se pelkkä eliittiin kuuluminen vaikuta vaan sen mukana myös henkilön älykkyys. Älykkään ihmisen seurassa viihtyy paremmin kun kyetään keskustelemaan monista asioista. Älykkäällä ihmisellä on myös tilannetajua rakentavaan keskusteluun ja ihmissuhteen rakentamiseen.

Vierailija

Viimeksi koin rakastumisen tunteita v. 1998, siitä on jo aikaa! Nyt on vain tasapaksua arkea tämä elämä. :(

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat