Seuraa 

Olen uskollisesti äänestänyt joka kerta heti kun tulin täysi-ikäiseksi. Nyt olen ihmetellyt ( enkä ole ainoa) miten olemme voineet äänestää NIIN HUONOMUISTISIA päättäjiä eduskuntaan. He eivät muista mitä kokouksissa on puhuttu tai yritysten hallitusten kokouksissa käsitelty, päätöksistä puhumattakaan. Ja niin kiireisiä he tuntuvat olevan etteivät aina ehdi/viitsi edes mennä tärkeisiin kokouksiin. Olisiko paras etteivät ministerit /kansanedustajat saisi osallistua yritysten hallituksiin.
Itse olen eläkkeellä ja kyllä muistan vielä työaikaiset kokoukset ja ketä niissä oli, kokouksen aiheista puhumattakaan. Turha siis eläkeläisten kantaa huolta muistiongelmista.

Kommentit (11)

Joopa
Ei muista kokouksia, mutta kun ei muista henkilöt ovatko maksaneet laskuja vai ei ja kuinka paljon ja kenelle.
Kyllä meidän "tavallisten"täytyy osata ostaa matkalippumme ja tietää että niitä saa matkatoimistoista jne. jne.
Jopa useimmat meistä joutuu ihan itse kustantamaan syntymäpäivä juhlammekin. Ja jos joku ne kustantaa tiedämme varmasti keneltä rahat on tullut
Ihan naurettavia selityksiä. Onkohan siellä porukassa yhtään "puhdasta pulmusta"
Toivottavasti seuraavissa vaaleissa ihmiset vielä muistaa nämä jutut, mehän ne sinne ollan valittu.

Niin olen minäkin äänestänyt uskollisesti ja aina pettynyt kun mikään ei muutu. Valtakunnan tärkeät asiat, työttömät, pienituloiset eläkeläiset ja hoitolaitoksissa avuttomina makaavat seniorit eivät vain saa oikeutta vaikka hienoja asioita puhutaan aina vaalien alla. Vaalien jälkeen keskitytään oman edun tavoitteluun ja rahan keräämiseen omalle tilille. Olenkin siis ajatellut ettei mokoma äänestäminen maksa vaivaa, edes kuntatasolla enää tänä päivänä. Työttömien ja pienituloisten ei kuuluisi maksaa veroa siinä mitassa kuin se nyt on eikä seniorikansalaisia saa unohtaa sänkyynsä makuuhaavoineen paskat housussa makaamaan. Tätä hommaa ei kuulu hoitaa vapaaehtoistyöllä vaan palkata tarpeeksi väkeä että kaikki saavat kunnollisen hoidon elämänsä loppuun saakka. Taidan perustaa oman puolueen kun kukaan ei välitä enää mistään mitään. Pelottaa vanheta, jos vaikka puoliso ei enää olekaan hoitamassa ja joutuu menemään laitokseen. Mieheni sanoikin pojillemme, että jos tilanne on niin paha ettei älli enää pelaa ja vaihtoehtona on laitokseen joutuminen, niin viekää, rakkaat lapset, minut mökkilaiturin reunalle ja jättäkää siihen vähäksi aikaa vahtimatta. Parempi sekin kuin kärsiä vuosikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

no kun seuraavat vaalit on käyty huomaa että myös äänestäjillä on huono muisti.
samat herrat ja narrit istuvat eduskunnassa ja samat puolueet hallituksessa
elikkä mikään ei ole muuttunut.

Tämä vaalirahoitus- ja lahjusjupakka alkaa saada sellaiset mittasuhteet, että meikäläistä alkaa huimata. Mitään ei muisteta, mistään ei tiedetä mitään, kokouksista ei muistu mitään mieleen, ei edes onko itse tullut oltua siellä tai missä kokous pidettiin. Ei tätä voi muuksi kutsua kuin äänestäjien älykkyystason aliarvioimiseksi. Luulevatko poliitikot todellakin, että me olemme tyhmiä? Että me emme ymmärrä, mistä on kyse? Että me nielaisemme silmää räpäyttämättä minkälaisen emävalheen tahansa? Poliitikkojen kannattaa toden teolla pysähtyä miettimään omaa asennettaan, omia tekemisiään, omaa rooliaan kansan valitsemana luottomiehenä/naisena. Poliitikko on kansan valitsema. Hänen tehtävänään on palvella kansaa, hoitaa meidän asioitamme ja yrittää tehdä yhteiskunnasta mahdollisimman oikeudenmukainen ja toimiva. Kyseessä on siis todellinen kutsumusammatti, joka sopii vain rehellisille ja kunniallisille kansalaisille. Epärehelliset, "huonomuistiset" ja vallanhimoiset omaneduntavoittelijat eivät sovi kansan luottohenkilöiksi.

Niin, on se pettymys kun vaalien jälkeen tahtovat kauniit lupaukset unohtua, vaikka ehdokkaina on luvattu vaalikansalle yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista. Kun ovat tulleet valituiksi, edustavat lähinnä itseään ja ajavat omaa etuaan. Mitähän paljastuksia nytkin seuraavaksi saamme kuulla; kohta ei enää mikään ihmetytä.
Entistä tarkemmin pitää nyt miettiä, ketä seuraavissa vaaleissa uskaltaisi äänestää. Jotkut saavat varmaan niin tarpeekseen, että jättävät vaalit vallan väliin. Mutta sitten on sekin vähäinen vaikuttamismahdollisuus mennyt.

Nyt sitä pitääkin lähteä vaaliuurnille seuraavissa vaaleissa meillä äänestäjillä onkin syytä olla silloin hyvä muisi.
Istuvat poliitikkomme ovat nyt aika dementoituneita ministereitä myöden.

Kun lukee tuota uutisointia esimerkiksi pääministeristä ja näistä lahjusepäilyistä,niin tuntuu ihan uskomattomalta,että siellä huipulla hän vaan porskuttaa ja hänellä on eduskunnan enemmistön luottamus.Eikö muitakin virkamiehiä,esim.poliisit ole laitettu tutkimusten ajaksi"syrjään"ja jos puhtaaksi? havaitaan,sitten hän saisi taas jatkaa.Ihmeelliseltä tuntuu sekin,että suurin osa eduskunnasta on hänen takanaan.Eikö demokraattisessa Suomessa lahjussyyte ole aika vakava asia,jo pelkkä epäilykin.Jos pääministerissä olisi tiettyä oikeudenmukaisuutta,hän osaisi tehdä itsekin johtopäätöksen tässä asiassa,mutta kun ei näköjään ole.

Matti Vanhasta on tuettu sievoisella summalla myös syöpösäätiön adressi tuloista näin kirjoitteli iltasanomat ja minä tyhmä kun olen luullut että ne menevät jotenkin syöväntutkintaan hoidon kehittelyyn ym sellaiseen.
Enää en osta yhtäkään syöpäsäätiön adressia se on jämpti.

Ei kun vaan kaikki kynnelle kykenevät seuraavissa vaaleissa uurnille ja uudistamaan "kansanedustuslaitoksemme" paremmin vastaamaan meidän omaa muistiamme.

Jos Sirkka-Liisa Kivelä suostuisi eduskuntaehdokkaaksi, taitaisin äänestää häntä. Ainakin yksi kansanedustaja pitäisi saada ajamaan hyvän vanhustenhoidon asiaa.

rienuska

no kun seuraavat vaalit on käyty huomaa että myös äänestäjillä on huono muisti.
samat herrat ja narrit istuvat eduskunnassa ja samat puolueet hallituksessa
elikkä mikään ei ole muuttunut.

Löysin tämän vanhan keskustelun ja aivan oikeinhan täällä näköjään on jo pari vuotta sitten ennustettu, eli
jos nyt ei samoja niin ainakin samanlaisia narreja tuntuu olevan eduskunta taas väärällään.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat