Onko naisten moraali heikentynyt?

Vierailija

Mistä mielestäsi kertoo naisten tekemien rikosten uutisoinnin lisääntyminen? Onko naisten moraalikäsitykset muuttuneet, vai eikö näitä ole aiemmin lainkaan julkistettu? Minun mielestäni naiset eivät mitenkään eroa miehistä rikosten osalta, eli nykypäivänä ollaan senkin suhteen tasa-arvoisia.

Viiden lapsen äiti palkitsi koulupojat seksillä

42-vuotias brittiäiti löysi lohtua 13- ja 14-vuotiaista pojista, kun oma mies jätti tämän toisen naisen takia.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012021715220363_ul.shtml

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Olisiko tässä syynä se että nykyään nainen ei enää ole kotona hoitamassa lapsia, vaan ihan samalla tavalla työelämässä ja vapaa-aikaa viettämässä siinä missä miehetkin?

Vierailija

Lainaus:

Olisiko tässä syynä se että nykyään nainen ei enää ole kotona hoitamassa lapsia, vaan ihan samalla tavalla työelämässä ja vapaa-aikaa viettämässä siinä missä miehetkin?

Se on sitä tasa-arvoa. Vaikka väittävätkin, että naisen euro on kahdeksankymmentä senttiä kun miehen on sata.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Yksi syy siihen on varmaankin se, että nykyään uutisoidaan herkemmin asioista. Naisten tekemät rikokset ja pahoinpitelyt ovat tainneet olla vähäv tabu- aihe aikaisemmin. Eihän äiti ja nainen voi sellaista.......

Ja varmaan aikakin on raaistunut ja yleinen pahoinvointi lisääntynyt. Se tietenkin altistaa tälläiselle käyttäytymiselle.

Kuinkahan suuri osuus pedofiileistä on naisia?? Se on kyllä vaikeaa kestää, että heitä ylipäätään on. Lapsen elämä tuhoutuu hetkessä ja hänellä on vielä koko elämä kestettävänä.
En tiedä, muuttaisiko rangaistuskäytäntöjen kiristys asiaa? Ei varmaan......

Naisten tekemät pahoinpitelytkin taitavat olla sillä tavallä ongelmallisia, ettei miestä taideta ottaa tosissaan, jos hän sanoo puolison pahoinpitelevän. Asenteissakin taitaisi olla parantamisen varaa.

Vierailija

Naiset varmaan parhaiten tietää miten moraalin on käynyt. Kun mies tekee rikoksia, kukaan ei kysy miten on moraalin laita. Miesten rötöksiä ei ennaltaestä perinteinen uhka: munat pois ja linnaan. Naisilta on uhattu vain ajaa tukka pois. Eikä sitäkään tehdä enää. Kyllä samalla on moraali löystynyt. Tukka pois ja linnaan. titti

Vierailija

Enpä tiedä, pitäisi varmaan tietää mihin vertaa, eli lukea entisaikojen historiasta, kuinka naiset ovat silloin toimineet. Nykyään heitetään lehtien/netin etusivulle kaikki julmuudet - Alibia ei tarvi lukea kun tietää jo kaikki yksityiskohdat. Entisaikaan lehdet eivät kirjoittaneet rikoksista niin paljon, joten ehkä vain tuntuu siltä, että naiset ovat raaistuneet ja moraali muutenkin laskenut.

Sanotaan, että aikanaan epilleri vapautti naiset. Nykyään tuon vapautuksen tuo alkoholi ja pahimmillaan huumeet, jotka molemmat laskevat arvostelukykyä ja nostavat agressiiviset tunteet pintaan. Rikokset tehdään lähes aina päissään tai huumeissa, harvoin selvinpäin ja suunnitelmallisesti.

Vierailija

Minusta nykyajan kasvatus tekee osansa.
Vanhemmat ei välitä tarpeeksi lapsistaan, tai ei uskalla pistää tiukat rajat käyttäytymiseen.
Luullaan että vapaa kasvatus on oikein.
Vapautta on monenlaista. Jos kotona ei lapset tottele, miten koulussa, töissä jne.

Sanon tämän siksi, että itse jouduin aikanaan ottamaan tyttäreni kanssa yhteen kunnolla.
Onneksi tyttäreni uskoi kun mentiin tiukilla.
Karjuin että meillä ei muksut potki kotijoukkoja, eikä mummoja kadulla.
Hän uhkaili minua poliisilla ja minä uhkasin lähettää hänet lastenkotiin kasvatettavaksi, ellei minun ohjeet kiinnosta.

Kiitän Jumalaa että sain lopulta hyvän, aikuisen tyttären
Kyllähän siinä tuli minulta monta huutoa Jumalan puoleen, ennen sitä.

Vierailija

Kuinka voit olla varma siitä, mitä tyttäreesi olet kylvänyt. Ei mitään piruja seinille, mutta älä sitten itke, kun lastenlapsille karjutaan ja ne ryhtyvät väkivaltaisiksi. Sekin asia on Korkeemman käres. Jatka vaa rukoilua.

Vierailija

Lainaus:

Sanon tämän siksi, että itse jouduin aikanaan ottamaan tyttäreni kanssa yhteen kunnolla.
Hän uhkaili minua poliisilla ja minä uhkasin lähettää hänet lastenkotiin kasvatettavaksi, ellei minun ohjeet kiinnosta.

Huh huh, mitä kasvatuskeinoja! Aikuinen huutaa lapselle ja uhkailee hylkäämisellä. Kyllä äidin moraalia voi tässä kyseenalaistaa.
Toivottavasti tyttäresi ei siirrä näitä menetelmiä eteenpäin.

Vierailija

Tuohon yllä olevaan kommentointiin : mistäs tiedät miten pahana on ollut tuolla talossa tilanne.
Ei kaikkeen lasten vaatimuksiin voi suostua, ja joskus asiat ei mene perille kuin huutamalla. Ikävä asia, mutta totta.
Meillä oli aikonaan koivunoksa pankolla, jolla isä joskus hivel kintuille. Eikä ole painajaisia jäänyt mieleen. Eikä vihaa tai muuta vastaavaa. Ei sitä suotta komento ollut penskana, kasvatusta vain.
Kohta joku tietysti kommentoi ettei lasta saa lyödä.
No ei tietysti saakkaan. Se on jo ihan eri asia, kuin ohuella risulla kintuille läpsäisy.
Nykyisin tuntuu, että koiriakin koulutetaan paremmin ja kovemmalla kädellä mitä lapsia.

Vierailija

Anonyymi 18.02.2012 23:43
"Nykyisin tuntuu, että koiriakin koulutetaan paremmin ja kovemmalla kädellä mitä lapsia."

Yön mustana hetkenä kauhistuttaa, kun joltain lipsahtaa tuollaista. Vai pitää penskat pieksiä piskejä pahemmin, että kasvatus kelpaa kirjoittajalle. Koivuniemen herra menee pahoinpitelyn piikkiin, vaikka siitä ei kirjoittajalle arpia tai painajaisia jäänytkään. Taivaan isä kyllä hoitaa omansa huonoista vanhemmista huolimatta. Siinä se salaisuus.

Vierailija

Lainaus:

Tuohon yllä olevaan kommentointiin : mistäs tiedät miten pahana on ollut tuolla talossa tilanne.
Ei kaikkeen lasten vaatimuksiin voi suostua, ja joskus asiat ei mene perille kuin huutamalla. Ikävä asia, mutta totta.
Meillä oli aikonaan koivunoksa pankolla, jolla isä joskus hivel kintuille. Eikä ole painajaisia jäänyt mieleen. Eikä vihaa tai muuta vastaavaa. Ei sitä suotta komento ollut penskana, kasvatusta vain.
Kohta joku tietysti kommentoi ettei lasta saa lyödä.
No ei tietysti saakkaan. Se on jo ihan eri asia, kuin ohuella risulla kintuille läpsäisy.
Nykyisin tuntuu, että koiriakin koulutetaan paremmin ja kovemmalla kädellä mitä lapsia.

Ei lapsia saanut lyödä 60-70 luvulla eikä nyt. Olen kasvattanut lapseni rakkaudella ja puhumisella. Eli järkeen vedoten silloin kun se oli tarpeellista, tunteisiin silloin kun se oli tarpeelllista.
Olen ylpeä lapsistani, vastuullisina ja rakastavina vanhempina, kuuliaisina kansalaisina ja hyvinä veronmaksajina. Lastenlapset ovat ulospäinsuuntautuneita, älykkäitä, hyviä harrastuksia omaavia ihania Omia. Jos naisten moraali on heikentynyt, niin ei ainakaan meidän suvussamme.
Minullakin vaikka oli köyhä koti, mutta opetettiin kurinalaisuuteen. Ikävä kyllä sosiaaliset taidot jäi lapsena oppimatta. Mutta se mitä on jäänyt lapsena ja nuorena vaille, sen osaa opettaa omille lapsilleen, juuri sen oman puutteen tähden.

Huonoja käytöstapoja näkee kyllä ja kuulee kaikista viestintävälineistä, kaiken aikaa. En ihmettele, että siihen langetaan, kun luullaan sen olevan oikein ja sopivaa. Kun ei luoteta omaan käsityskykyyn asioista, vaan mennään matkien toisten perässä. Käyttäydytään kaikessa vasten hyviä käytöstapoja ja moraalia.

Vierailija

Lainaus:

Enpä tiedä, pitäisi varmaan tietää mihin vertaa, eli lukea entisaikojen historiasta, kuinka naiset ovat silloin toimineet. Nykyään heitetään lehtien/netin etusivulle kaikki julmuudet - Alibia ei tarvi lukea kun tietää jo kaikki yksityiskohdat. Entisaikaan lehdet eivät kirjoittaneet rikoksista niin paljon, joten ehkä vain tuntuu siltä, että naiset ovat raaistuneet ja moraali muutenkin laskenut.

Sanotaan, että aikanaan epilleri vapautti naiset. Nykyään tuon vapautuksen tuo alkoholi ja pahimmillaan huumeet, jotka molemmat laskevat arvostelukykyä ja nostavat agressiiviset tunteet pintaan. Rikokset tehdään lähes aina päissään tai huumeissa, harvoin selvinpäin ja suunnitelmallisesti.

Lehdet kirjoittaa tasan tarkkaan sen verran mitä tilaajat ja lukijat lukee. Siis älä osta lehteä joka mielestäsi on ala- arvoinen. Jotain Alibia - kuka sellasta lehteä tarvitsee?
Ei ihmisen kaikkea tarvitse sietää - voi sanoa mielipiteensä - jättää ostamatta!

Vierailija

Lainaus:

Lapsia ja koiria kasvattaneena tiedän, ettei kumpiakaan kasvateta huutamalla ja lyömällä. Kummassakin tapauksessa seurauksena on luonnevikaisuus.

Vierailija

Lainaus:

Minusta nykyajan kasvatus tekee osansa.
Vanhemmat ei välitä tarpeeksi lapsistaan, tai ei uskalla pistää tiukat rajat käyttäytymiseen.
Luullaan että vapaa kasvatus on oikein.
Vapautta on monenlaista. Jos kotona ei lapset tottele, miten koulussa, töissä jne.

Lapsia ei pidä huutamalla kasvattaa. Pelko ei ole hyväksi kehitykselle. Huutaminen antaa lapselle mallin miten ongelmatilanteet ratkaistaan ja lapsi toteuttaa samaa kaavaa myöhemmin aikustuttuaan työpaikalla, ihmissuhteissaan ja kasvattajana.

Vierailija

Lainaus:

Lapsia ei pidä huutamalla kasvattaa. Pelko ei ole hyväksi kehitykselle. Huutaminen antaa lapselle mallin miten ongelmatilanteet ratkaistaan ja lapsi toteuttaa samaa kaavaa myöhemmin aikustuttuaan työpaikalla, ihmissuhteissaan ja kasvattajana.

Hyvä pointti sinulla. Näitä huutajia (huutaen kasvatettuja?) tulee vastaan miltei kaikkialla.
Toinen on väkivallalla kasvattaminen...jos isompi ihminen saa räpsiä risulla, tukistaa tai jaella luunappeja, oppii lapsi että isona sitten ratkaistaan erimielisyydet fyysisesti. Miten paljon onkaan julkisuudessa perheväkivaltaan liittyviä uutisia. Kuinkahan moni perhesurmaan syyllistynyt on oppinut ratkaisumallit kotoaan?

Kaikkein alhaisinta oli erään kirjoittajan kehuskelu uhkailustaan hyljätä lapsi laitokseen kasvatettavaksi, jos tämä ei ole kiltisti.
Hyljätyksi tulemisen pelko on lapsen kehityksen kannalta vakava asia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat