Lääkäri vastaa: Miksi silmissä vilisee roskia?

"Aina kun liikautan silmää, nämä simän roskatkin liikkuvat."
Mitä tähän lukijan kysymykseen vastaa omalääkäri Risto Laitila?Lue koko juttu

Lääkäri vastaa: Miksi silmissä vilisee roskia?

Kommentit (3)

Vierailija

hei eilen ilmeistyi oikeaan silmään aivankuin mustetahra joka levisi ja  ja samalla oli ikäänkuin valonvälähdyksiä ois joku välkytellyt silmän takaa, se on tosin nyt loppunut, otin partabsi n 1mg   kun minulla paha migreeni ja siihen aamuin illoin estolääke ,luulin migreenin alkavan ,mutta silmään jäi epämääräiset rihmastot  näkökenttään ,olisiko syytä tilata aika silmälääkäriin

Vierailija kirjoitti:
hei eilen ilmeistyi oikeaan silmään aivankuin mustetahra joka levisi ja  ja samalla oli ikäänkuin valonvälähdyksiä ois joku välkytellyt silmän takaa, se on tosin nyt loppunut, otin partabsi n 1mg   kun minulla paha migreeni ja siihen aamuin illoin estolääke ,luulin migreenin alkavan ,mutta silmään jäi epämääräiset rihmastot  näkökenttään ,olisiko syytä tilata aika silmälääkäriin

Olisi, todellakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En halua pelästyttää mutta viittaa lasiaisen irtauman ensioireisiin.Itselläni oli muutaman vuoden ajan ajoittaisia ohimeneviä valonvälähdyksiä, näkökenttään tuli jonkinlaisia salamoita, jotka häipyivät muutaman minuutin päästä.Tuli myös samentumia ja pilkkuja näkökenttään. Vuonna 2017 lasiainen sitten irtosi kokonaan ja repi verkkokalvoon reikiä. Onneksi verkkokalvo ei irronnut.Yleensä lasiaisen irtauma on vaaraton ja näkö palaa normaaliksi ajan mittaan.

Mikäli oireet jatkuvat, kannattaa mennä silmälääkäriin. Kun verkkokalvoon tulee reikiä, ne laseroidaan, mutta näkö ei enää koskaan palaa normaaliksi.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat