Kannatatko pikku maistissa ajamista.

Vierailija

Promillerajaa on ehdottettu alennettevaksi 0.2 eli enää ei voisi ajella parin kaljan soossissa kannatatko ajatusta, vai pitäisikö sallia pikku hiprakka?
Entäpä alkolukko niille jotka on kärähtäneet.

Sivut

Kommentit (121)

Vierailija

Promilleraja voitais laskea vaikka 0,0 :aan. Jos otat et aja, jos ajat et ota.
Kortti pois joksikin aikaa niille jotka ovat kärähtäneet. Jos on ollut runsaammin promilleja niin kortti pois pidemmäksi aikaa, sanotaan vaikka vuodeksi. Kortitta ajamisesta linnaa.
Alkolukko ehdottomasti pakolliseksi.

Vierailija

Luulen, että tuo 0,2 on kohdillaan vaikka tietenkin suurimmat vahingot sattuu mitä enemmän on kännissä, alkolukon kanssa tuo on viisas päätös.

Vierailija

Lainaus:

Promilleraja voitais laskea vaikka 0,0 :aan. Jos otat et aja, jos ajat et ota.
Kortti pois joksikin aikaa niille jotka ovat kärähtäneet. Jos on ollut runsaammin promilleja niin kortti pois pidemmäksi aikaa, sanotaan vaikka vuodeksi. Kortitta ajamisesta linnaa.
Alkolukko ehdottomasti pakolliseksi.

Nolla raja on sikäli ongelmallinen jos se on todella absoluuttinen nolla eli 0.00, esim 0,01 olisi jo rangaistava teko, mutta käytännössä onko noin tarkkoja mittareitakaan ja miten tavallinen iminen voi edes tietää milloin voi taas ajaa joittenkin juhien jälkeen , onko ajokunto palannut 20 tunnin jälkeen vai 24 tunnin jälkeen

Vierailija

Ainoa oikea raja on nollaraja. Ei ajeta jos on veressä vielä alkoholia. Miksi yksinkertaisista asioista tehdään mutkikkaita?

Vierailija

Lainaus:

Ainoa oikea raja on nollaraja. Ei ajeta jos on veressä vielä alkoholia. Miksi yksinkertaisista asioista tehdään mutkikkaita?

Ei tämä ole mahdollinen koska veressä voi olla promilleja ilman että on juonut tippaakaan. Samoin monet lääkkeet aiheuttavat huomattavasti humalatilaa voimakkaampia vaarallisia oireita. Myös pelkästään yön huonot unet vastaavat suurempaa promillemäärää kuin ehdotettukin raja. Miten näitä kaikkia siis valvotaan? Pitääkö asentaa myös lääkelukko ja unilukko autoihin?

Nykyinen on hyvä. Ei ongelma ole tuo määrä vaan asenteet. Raja voisi olla jopa korkeampi ja silti kyky ajaa autoa aivan riittävä.

Vierailija

Kyllä on aloittajalta mieletön kysymys; Siis kannatatko,että voisi ajella pikku hiprakassa!!!
Lapseni jäi tälläisen pikkuhiprakassa ajaneen kuljettajan auton alle ja menehtyi.
En voi ymmärtää,mitä aloittelijalla on ollut mielessä,aloittaessaan tämän linkin!

Vierailija

*veressä voi olla promilleja ilman että on juonut tippaakaan.*
Häh?
Miten ne promillet tulee?
Kerroppas?

Vierailija

Voi hyvä Jumala, mikä kysymys. Eivätkö lääkehuurussa ajavat, yliväsyneet ja iäkkäät kuljettajat ole riittävän suuri riski,? Ehdottomasti edes yksi ryhmä eli alkoholin vaikutuksen alaiset, joka on siis selkeästi todettavissa, on saatava pois liikenteestä. Jo yksi olut heikentää suorituskykyä ja joka muuta väittää ei ole täydellä ymmärryksellä varustettu.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä on aloittajalta mieletön kysymys; Siis kannatatko,että voisi ajella pikku hiprakassa!!!
Lapseni jäi tälläisen pikkuhiprakassa ajaneen kuljettajan auton alle ja menehtyi.
En voi ymmärtää,mitä aloittelijalla on ollut mielessä,aloittaessaan tämän linkin!

Otan osaa menetykseesi, se on kyllä suurin, mikä elämässä voi kohdata. Ja jos tuon aiheuttaa vielä hiprakassa tai humalassa ajelu, se on täysin turha tragedia: koko elämä voi olla ohi niiltä, joiden uhriksi jäädään välinpitämättömien kuskien takia. Se on liian suuri hinta!! Kannatan kyllä, että promille-raja lasketaan tuohon 0,2:een. Aloittaja on laatinut kysymyksensäkin aivan väärin. Pitäisi kysyä sallitko, ei suinkaan kannatatko!

Vierailija

Tuollaisesta asiasta ei tarvitse edes keskustella! Pitäisi olla kaikille itsestäänselvyys, ettei autonrattiin mennä MINKÄÄN aineen vaikutuksen alaisena, eikä väsyneenä! Osanottoni heille, jotka ovat joutuneet menettämään läheisensä, maistissa, autolla ajaneen "sankarin" alle.

Vierailija

Kyllä nykynen promilleraja on kohdallaan, valvontaa vain saisi olla enemmän, niin että
kiinnijäämisen riski on todellinen.
Kärähtäneeltä auto / tai muu kulkuneuvo valtiolle, oli se sit oma, varastettu tai lainattu.
Rankaistus nykyistä ankarampi.

Vierailija

Lainaus:

Ainoa oikea raja on nollaraja. Ei ajeta jos on veressä vielä alkoholia. Miksi yksinkertaisista asioista tehdään mutkikkaita?

Juuri tuon tarkastettavuuden vuoksi ei ole syytä mennä absoluuttiseen nollarajaan vaikka itsekkin kannatan selvänä ajamista, olisihan se oikeus murha jos verikokeessa kävisi ilmi että veressä on 0,002 promillee alkoholia, siinä mielessä tuo 0,2 voi olla jopa järkevämpi kuin ehdoton nollaraja.

Vierailija

Lainaus:

Voi hyvä Jumala, mikä kysymys. Eivätkö lääkehuurussa ajavat, yliväsyneet ja iäkkäät kuljettajat ole riittävän suuri riski,? Ehdottomasti edes yksi ryhmä eli alkoholin vaikutuksen alaiset, joka on siis selkeästi todettavissa, on saatava pois liikenteestä. Jo yksi olut heikentää suorituskykyä ja joka muuta väittää ei ole täydellä ymmärryksellä varustettu.

Tämä ei kuulu tähän otsikkoon huume kuskille on omat säädökset, ja kolmiolääkeiden käytöstä liikenteessä on myös omat pykälät!

Vierailija

Joukkoliikennettä suosivana vaikeuttaisin ajokortin saantia psykologin haastatteluilla ja veritutkimuksilla siitä onko kykynevä raittiiseen elämäntapaan. Suurkuluttajat pitäisi napsia armotta pois auton ratista. Tyhmää riidellä promilleista, kun ydinkysymys on, että osa ihmisistä ajaa ehdottoman raittiina ja jotkut tekevät laskelmoitua harkintaa siitä, voiko, uskaltaako vai ajanko kaikesta huolimatta.

Jokainen, joka vastustaa ehdotonta nollatoleranssia on potentiaalinen rattijuoppo ja melkein rikollinen. Mulla on vuonna 1963 myönnetty ajokortti. Olen suunnitellut luopuvani siitä seitsemänkymppisenä. Emmä silti ryyppäämään rupea. - stuntman

Vierailija

Mielestäni säädettyjen rajojen sisällä alkoholin käyttö liikenteessä on ok. Jos mennään ylitse, niin sitten tietysti tulee ongelma. Paras ratkaisu olisi joku järkevä promilleraja. Onko se sitten 0,7 vai 0,5, sitä voivat lääkärit tutkia. Joka tapauksessa tämän rajan ylittyessä ei autolla pitäisi pystyä ajamaan. Alkolukko kaikkiin autoihin siis pakolliseksi. Sillähän tämä ongelma korjaantuu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat