Sivut

Kommentit (121)

Lainaus:

Lainaus:

Tuo juuri on se asenteellinen ongelma, joka liikenteessä on. Välinpitämättömyys toisten ihmisten turvallisuudesta on hävinnyt ja tilalle tullut pelkkää sairasta itsekeskeisyyttä. Jokainen promille veressä heikentää ajosuoritusta ja esim. reaktionopeutta, se on taivahan tosi, eikä sitä muuksi muuta edes asennevamma. Mutta tähänhän sitä ollaan näköjään menossa, mitä väliä muilla. Harvoin rattijuoppo itseään teloo. Mutta, tätä ei kannata jatkaa. Näitä asennevammaisia ei ilmeisesti enää kitketä millään ja liikenteestä on tullut villi länsi, viattomat ihmiset kuolevat eikä kukaan välitä eikä kenestäkään tunnu miltään. Oikeuslaitos silittää päätä ja meno eikun kovenee. Ja täällähän tuon näkee, mikä suhtautuminen liikenneturvallisuuteen nykyisin on. Joten jatkakaa - lepo!

Kyllä, jokainen promille heikentää, mutta ei kymmenykset esim. vaikka 0,3. Kyllä se asennevamma on sinulla, ei se siitä jankutuksella muutu.

No nämä on näitä Jeesuksen löytäneitä salajuoppoja joiden pitää julistaa "totuuksia" huonon omantunnon lievittämiseksi.

Jos ajat et ota, jos otat et aja! Pitäisi mennä tyhmemmänkin kaaliin. SIIS NOLLARAJA PITÄÄ OLLA. Kyllä on jo alkoholiongelma, jos auton rattiin pitää mennä maistissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Jos ajat et ota, jos otat et aja! Pitäisi mennä tyhmemmänkin kaaliin. SIIS NOLLARAJA PITÄÄ OLLA. Kyllä on jo alkoholiongelma, jos auton rattiin pitää mennä maistissa!

Mitä jos olet edustamassa sinun työnantajaasi ja joudut edustustehtävissä ottamaan lasin viiniä ruokailun kanssa. Pitäisikö auto muka jättää kaupungille ja kuljettaa asiakkaat taksilla kotiin samoin kun itsensäkin? Totta vitussa pitää saada elää normaalia elämää ja silti liikkumaan autolla kun siihen on tarvetta. Sitä varten on asetettu tuo raja jota ei ylitetä. Ei kukaan tee niin että alkaa kittaamaan viinaa juuri ennen ajoon lähtöä. Kyllä sille on ihan muita perusteltuja syitä. Ja alkoholiongelma taitaa olla sinulla kirjoituksestasi päätellen. Melko suuren älyllisen ongelman lisäksi.

Kenenkään ei ole pakko ottaa lasillistakaan vaikka olisi missä edustustehtävässä. Turhaa selittelyn makua sinulla ja puolustelua juopottelulle. Oletko ollut päivän ilman ryyppyä kun noin vituttaa muiden mielipiteet? Joko meni hermot viinan puutteessa? JOS OTAT ET AJA, JOS AJAT ET OTA! Siis kieltäydyn kohteliaasti alkoholijuomasta, jos tarjotaan. Suosittelen sinullekin! Muista aina liikententeessä monta vaaraa ompi eessä, siksi valpas aina mieli, se on turva verraton!

Lainaus:

Kenenkään ei ole pakko ottaa lasillistakaan vaikka olisi missä edustustehtävässä. Turhaa selittelyn makua sinulla ja puolustelua juopottelulle. Oletko ollut päivän ilman ryyppyä kun noin vituttaa muiden mielipiteet? Joko meni hermot viinan puutteessa? JOS OTAT ET AJA, JOS AJAT ET OTA! Siis kieltäydyn kohteliaasti alkoholijuomasta, jos tarjotaan. Suosittelen sinullekin! Muista aina liikententeessä monta vaaraa ompi eessä, siksi valpas aina mieli, se on turva verraton!

Et selkeästi ole ollut missään edustustehtävässä. Ja mistä lähtien lasi viiniä on juopottelua? Minua vituttaa vain tyhmät ihmiset. Eivät mielipiteet. Valitettavasti ensin mainittuja täällä löytyy enemmän kuin jälkimmäisiä.

Tuo päissään ajaja ( edustustehtävässäkään EI ole pakko ottaa, siis pakko, jokainen aikuinen ihminen päättää itse juoko vai ei) pitäisi saada heti pois liikenteestä. Vastuutonta ja kyllä, se asennevamma!
Ja minä en ole "Jeesuksen löytänyt salajuoppo" eikä minulla ole huono omatunto, mutta olen lukuisat kerrat nähnyt liikenteessä heitä, joilla ei pala kaikissa vintti-ikkunoissa valo ja osa on taatusti näitä "lasi viiniä"-tyyppejä, joilla on niin suuri ego että tie on liian kapea kun pitää pullistella ja juuri tuo harhainen kuvitelma omiin ajokykyihinsä maistissa on se joka tappaa. Ilmeisesti pikkuruinen "miehuus" panee pullistelmaan autoilla, edes sillä jos ei muu riitä. On vain vaarallista itsetunnon pöngitystä.

Lainaus:

Lainaus:

Et selkeästi ole ollut missään edustustehtävässä. Ja mistä lähtien lasi viiniä on juopottelua? Minua vituttaa vain tyhmät ihmiset. Eivät mielipiteet. Valitettavasti ensin mainittuja täällä löytyy enemmän kuin jälkimmäisiä.

Lasi viiniä otettuna ei ole vielä juopon merkki, mutta kertoo päihderiippuvuudesta, jos sitä ilman ei edes auton rattiin kykene. Olen paljonkin ollut edustustehtävissä, mutta autolla liikkuen olen valinnut sen alkoholittoman vaihtoehdon juomakseni. Nollaraja on paras vaihtoehto, ei sitten tarvitse selitellä turhia, otin vain oluen jne... kun poliisi puhalluttaa ja mittari pomppaakin yli 0,5 promillen. Tuo selittely kun usein on vieläpä valetta päihderiippuvaisella henkilöllä. Varsinkin asiakkaita kuskatessa on vastuussa myös muiden turvallisuudesta, joten maistissa ajaminen on todella piittaamatonta. Minun firmassani ei edes hyväksytä mastissa ajamista, se onkin vastuuntuntoinen yritys. Järki siis päähän autolla ajaessa!

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lasi viiniä otettuna ei ole vielä juopon merkki, mutta kertoo päihderiippuvuudesta, jos sitä ilman ei edes auton rattiin kykene. Olen paljonkin ollut edustustehtävissä, mutta autolla liikkuen olen valinnut sen alkoholittoman vaihtoehdon juomakseni. Nollaraja on paras vaihtoehto, ei sitten tarvitse selitellä turhia, otin vain oluen jne... kun poliisi puhalluttaa ja mittari pomppaakin yli 0,5 promillen. Tuo selittely kun usein on vieläpä valetta päihderiippuvaisella henkilöllä. Varsinkin asiakkaita kuskatessa on vastuussa myös muiden turvallisuudesta, joten maistissa ajaminen on todella piittaamatonta. Minun firmassani ei edes hyväksytä mastissa ajamista, se onkin vastuuntuntoinen yritys. Järki siis päähän autolla ajaessa!

Sun täytyy olla huono trolli. Tai ehkäpä sitten tiedät mikä sitä todellista päihderiippuvaisen tekstiä on, vink vink. Normaali terveesti alkoholiin suhtautuva ihminen pystyy juomaan viinilasillisen ruokaillessa ilman että tarvitsee vetää kännejä kuten ilmeisesti sinun lähipiirissä tapahtuu. Onko poliisi sinun mielestäsi vastuuntunnoton? Entä jos poliisin puulaakijoukkue käy oluella matsin jälkeen, ennen kotiin menoa? Mitä ajatuksia tämä tositapahtuma herättää sinussa? Koska vaikutat välillä hieman takertuvan yksityiskohtiin, niin selvyyden vuoksi lisään että he ovat autolla liikenteessä. Ehkäpä sinun vaan kannattaisi hyväksyä se tosiasia, että oluen tai viinin nauttiminen on laillista ja moraalisesti aivan suotavaa. Jos alkoholi on sinulle ongelma, niin pidättäydy hyvä ihminen mutta älä saarnaa pahaa oloasi muille.

Anonyymi 20.02.2012 23:21 Sun juttus on täyttä skeidaa. Vaihda duunia, jos työnantajan rahat riittää vain dokaamiseen, mutta ei taksikyytiin. Taitaa olla ruokakin K-kaupan karjalanpaistia. Mitä helvetin EDUSTAMISTA se on? Sinusta riippuu otatko vissyä vai viiniä. Väitätkö, että asiakkaan ilta menee pilalle, jos pidät itsesi ajokunnossa heittääksesi hänet kotiin / hotelliin / lentokentälle / firmasi maksamiin naisiin? Ne viinilasilliset aiheuttavat uskomattomia selityksiä lasin koon kasvaessa ja yökerhon ovella. Nollatoleranssi!

Se oli hienoa aikaa kun sai alennusta vakuutusmaksuista toimittamalla vakuutusyhtiöön kahden henkilön
antaman todistuksen "täysraittiudesta" ( usein omat kaverit sieltä baarista).

Niin ne ajat muuttuvat ja nyt jo kinataan pitääkö promille rajan olla 0,00 vai 0,5 vai siltä väliltä?

Mitähän vielä keksitään rengasrautojen, alkolukon ja uuden promillerajan lisäksi "tilapäiseksi" säännöksi ihan kuin se "tilapäinen autoverokin"

On se kuitenkin hyvä ettei kenenkään tarvitse juosta auton edellä heiluttamassa lippua ja varoittamassa muuta liikennettä auton tulosta niinkuin joskus autoilun alkuaikoina oli ollut sääntönä!

Mielestäni 0,5 on ihan sopiva koska nolla rajan valvominen olisi melkein mahdottomuus. Rangaistuksia kuitenkin voisi hieman kiristää ja auton poisotto ainakin siksi aikaa kun ajokortti on hyllyllä!

" täysraitis"

Taas tuo "valvominen". Miksi ei mene jakeluun, että nollaraja on periaate, ei sitä, että voiko sitä valvoa vai ei. Käyttätyykö joku liikenteessä sääntöjen mukaan vain jos ja kun on kiinnijäämisriski? Minä noudatan liikennesääntöjä, koska ne on laadittu tielläliikkujien turvallisuudeksi.

Lainaus:

Taas tuo "valvominen". Miksi ei mene jakeluun, että nollaraja on periaate, ei sitä, että voiko sitä valvoa vai ei. Käyttätyykö joku liikenteessä sääntöjen mukaan vain jos ja kun on kiinnijäämisriski? Minä noudatan liikennesääntöjä, koska ne on laadittu tielläliikkujien turvallisuudeksi.

Niinhän se taitaa olla että "periaatteita" on vaikka kuinka paljon ja niiden noudattamista varten tarvitaan valvontaa.

Valvonta taas lisää kiinnijäämisen riskiä joka vähentää liikennesääntö ym. rikkeitä ja sitäkautta lisää
mm. liikenneturvallisuutta.

"täysraitis"

Ei tässä mitään epäselvää pitäisi olla. 0,5 on todettu turvalliseksi rajaksi ja kukkahattujen valituksista ei tartte silloin välittää. Antaa niiden saarnata ihan niin paljon kun lystää. Sehän näissä kukkahatuissa on niin kivaa kun ne ihan oikeasti luulee olevansa oikeassa taikka jalompimielisiä. Umpimielisiä jankuttajia ne on, ilman minkäänlaisia perusteita. :D

Siinäkin edellä joku pikkupilinen päissään ajelija ilmeisesti retostelee paremmuuttaan kun uskaltaa promilleissa ajaa autoa ja ilmeisesti vielä kuvittelee olevansa yhtä skarppi kuin selvistepäin. Voi voi. En omista kukkahattua, mutta lapseni ja lastenlapseni ovat minulle rakkaita ja ovat paljon tuolla liikenteen seassa, joten yhtään missään promillessa haahuilijaa en sinne halua.

Lainaus:

Ei tässä mitään epäselvää pitäisi olla. 0,5 on todettu turvalliseksi rajaksi ja kukkahattujen valituksista ei tartte silloin välittää. Antaa niiden saarnata ihan niin paljon kun lystää. Sehän näissä kukkahatuissa on niin kivaa kun ne ihan oikeasti luulee olevansa oikeassa taikka jalompimielisiä. Umpimielisiä jankuttajia ne on, ilman minkäänlaisia perusteita. :D

Juuri näin. Vittuako sitä kitisette viinilasillisesta. Ajan autoa lähes 365 päivää vuodessa ja kännissä 0 päivää vuodessa. Jos haluan ottaa ruuan yhteydessä lasin viiniä tai minulle sitä tarjotaan niin totta helvetissä otan. Se on aivan yhdentekevää mitä jonkin juopon vaimo asiasta ajattelee. Kyttää vain oman miehesi juomista, minun juomisessani ei ole mitään ongelmaa. Ja minä en rajan ylittyessä autoa aja. Mittaamista varten minulla on laadukas alkometri ja myös sitä näissä tilanteissa käytän.

Lainaus:

Se oli hienoa aikaa kun sai alennusta vakuutusmaksuista toimittamalla vakuutusyhtiöön kahden henkilön
antaman todistuksen "täysraittiudesta" ( usein omat kaverit sieltä baarista).

Niin ne ajat muuttuvat ja nyt jo kinataan pitääkö promille rajan olla 0,00 vai 0,5 vai siltä väliltä?

Mitähän vielä keksitään rengasrautojen, alkolukon ja uuden promillerajan lisäksi "tilapäiseksi" säännöksi ihan kuin se "tilapäinen autoverokin"

On se kuitenkin hyvä ettei kenenkään tarvitse juosta auton edellä heiluttamassa lippua ja varoittamassa muuta liikennettä auton tulosta niinkuin joskus autoilun alkuaikoina oli ollut sääntönä!

Mielestäni 0,5 on ihan sopiva koska nolla rajan valvominen olisi melkein mahdottomuus. Rangaistuksia kuitenkin voisi hieman kiristää ja auton poisotto ainakin siksi aikaa kun ajokortti on hyllyllä!

" täysraitis"

Ei rattijuoppojakaan kerkiä valvoa riittävästi ja seurauksethan tiedetään.

Lainaus:

Lainaus:

Juuri näin. Vittuako sitä kitisette viinilasillisesta. Ajan autoa lähes 365 päivää vuodessa ja kännissä 0 päivää vuodessa. Jos haluan ottaa ruuan yhteydessä lasin viiniä tai minulle sitä tarjotaan niin totta helvetissä otan. Se on aivan yhdentekevää mitä jonkin juopon vaimo asiasta ajattelee. Kyttää vain oman miehesi juomista, minun juomisessani ei ole mitään ongelmaa. Ja minä en rajan ylittyessä autoa aja. Mittaamista varten minulla on laadukas alkometri ja myös sitä näissä tilanteissa käytän.

Oletkos murkkuikäinen kun viestintäsi on noin lapsellisen kärkevää? Kasvahan jo sinäkin aikuiseksi! Jestas, olet varmaan kova jatkä!

Lainaus:

Oletkos murkkuikäinen kun viestintäsi on noin lapsellisen kärkevää? Kasvahan jo sinäkin aikuiseksi! Jestas, olet varmaan kova jatkä!

Oletko sinä joku vitun seniili kun ei järkevä puhe mene perille?

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Sun täytyy olla huono trolli. Tai ehkäpä sitten tiedät mikä sitä todellista päihderiippuvaisen tekstiä on, vink vink. Normaali terveesti alkoholiin suhtautuva ihminen pystyy juomaan viinilasillisen ruokaillessa ilman että tarvitsee vetää kännejä kuten ilmeisesti sinun lähipiirissä tapahtuu. Onko poliisi sinun mielestäsi vastuuntunnoton? Entä jos poliisin puulaakijoukkue käy oluella matsin jälkeen, ennen kotiin menoa? Mitä ajatuksia tämä tositapahtuma herättää sinussa? Koska vaikutat välillä hieman takertuvan yksityiskohtiin, niin selvyyden vuoksi lisään että he ovat autolla liikenteessä. Ehkäpä sinun vaan kannattaisi hyväksyä se tosiasia, että oluen tai viinin nauttiminen on laillista ja moraalisesti aivan suotavaa. Jos alkoholi on sinulle ongelma, niin pidättäydy hyvä ihminen mutta älä saarnaa pahaa oloasi muille.

Eiköhän sieltäpäin se paha olo paista hyvinkin selvästi. Nuo sinun perustelusi ovat täysin hanurista ja epätoivoisia vesittää tärkeä asia. Sivistymättömyys paistaa pitkälle viesteistäsi. Kenenkään ei ole pakko hyväksyä maistissa autoilevia.

Sivut

Tasan kolme vuotta sitten

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat