kun aina on huolissaan lähimmäisestä!

"hölmö huolehtia"

Hei!
Jos joku osaisi neuvoa miten en enää vuotta 2016 kuluttaisi huolehtimiseen lähimmäisestä. Alan olla aika loppu tähän tunteeseen että aina olen huolissani eräästä sukulaisestani. Hän on jo aikuinen mies, mutta minä vaan huolehdin, sillä hän käyttää runsaasti alkoholia, hänellä on sairauksia yms..
Tiedän ettei tämä ole tervettä, mutta en pääse tässä asiassa eteenpäin!

Kommentit (6)

Vierailija

Olen joutunut vain ajattelemaan, etten voi tehdä asialle yhtään mitään. Liika huolehtaminen ei häntä auta, eikä minuakaan, väsytävn vaan sillä itseni.  Kuunnella ja jutella haluan, jos joskus kokee siihen tarvetta

Vierailija

Hölmö huolehtia!

Et hölmö ole, et yksin ole ajatustesi kanssa. Meillä joillakin on vain tapa rientää auttamaan ja oletko huomannut: auttamisen jälkeen mielesi on levollinen ja voit elää päivän loppuhetket itsellesi. Ellet kävisi auttamassa, olisit levoton ja ajatuksesi syyttävät itseäsi, minun pitäisi auttaa. JOS sinulla on aikaa, käy auttamassa, vain välttämättömät asiat.

Olen lukenut tähän ylenpalttiseen huolehtimiseen ohjeen. Pitäisi oppia ymmärtämään, että maailmassa on asioita, joille en voi mitään. Kun lakkaat huolehtimisen, kyllä yhteiskunta asiaan puuttuu, tavallaan ja aikanaan. Ja loppujen lopuksi, se saattaa olla kaikkien etu ja helpotus.

Äiti

Karu totuus on se, että me herkät ja syvästi tuntevat huolehdimme, kunnes itse väsymme, uuvumme totaalisesti ja ehkäpä tarvitsemme itse apua.

Hätäilin ja huolehdin perheenjäsenestäni 16 vuotta joka päivä. Viimein pelkäsin vastata puhelimeen, pidin ovet lukittuina enkä saanut öisin unta. Olin romuna, hoippuva haamu, joka säpsähti jokaista takana kulkevaa.

Kuitenkin siirsin rahaa tälle läheiselleni aina hänen sitä pyytäessään. Tilanne kärjistyi, kun hän pyysi suurehkoa summaa ja taustalta kuului särkyvän ikkunan ääni ja vihaista karjuntaa. Siirsin sen viisisatasen heti. 

Seurasi pari ruhallista vuotta, lapsen syntymä ja muuttunut nuori mies. Vajaan kuukauden yhdessäolon jälkeen, onnellisen sellaisen, juttelin puhelimessa normaalin oloisen nuoren miehen kanssa. Hän kertoi kaiken olevan hyvin. Seuraava puhelu tuli muutaman päivän kuluttua. Hänen puolisonsa kirkui, että nuori mies on kuollut. Rytmihäiriö oli kyseessä. Aiheuttaja selvisi puolen vuoden kuluttua, huumeiden yliannostus. Hintana huolehtimisesta perintöineen 80 000€. Huolehtikaamme, mutta varoen.

uskova mummo

oletko rukoillut hänen puolestaan,jätä hänet jumalalle ja hän pitää huolen ja sinä pääset vähemmällä .

hölmö huolehtia

Olen myös rukoillut, ja tuntuu että hetkeksi tulee levollinen olo.

Se ei kestä kuitenkaan kauan..

Jos vain oppisin olemaan huolehtimatta, muuta en kaipaa!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat