Oulun pitseria-ampuminen: Yksi kuoli, kaksi loukkaantui vakavasti

Vierailija

Kyllä on kauheeksi äitynyt maailman meno, ei ollut tälläistä kun nuori olin.

Oulussa ammuskelusta epäilty nuori suomalaismies on poliisin vanha tuttu, kerrotaan Oulun poliisin johtokeskuksesta.
Sekä epäilty että toinen uhri ovat sairaalassa vakavasti loukkaantuneina. Poliisin mukaan uhri on leikattu ja hänen tilansa on kriittinen.

Myöhään eilen illalla tapahtuneessa ampumavälikohtauksessa kuoli lisäksi yksi ihminen.

Poliisin mukaan epäilty ampuja on 20–30-vuotias suomalaismies.

Tapahtumat Pizzeria Monacossa Kaukovainion ostoskeskuksessa saivat alkunsa noin kello 22.30. Epäilty oli tullut pizzeriaan sisälle ja aloittanut ampumisen melkein heti. Lopuksi hän oli ampunut itseään. Kun poliisi saapui paikalle, hän makasi maassa haavoittuneena.

Teon syystä ei ole tietoa. Poliisi ei vielä kertonut, olivatko surmansa saanut
ja haavoittunut uhri pizzerian työntekijöitä vai asiakkaita.

Pizzeria oli poliisin tietojen mukaan tapahtumahetkellä avoinna. Nyt pizzeria on suljettu ja poliisi on poistunut tapahtumapaikalta.
STT

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/oulun-pitseria-ampuminen-yksi-kuoli-ka...

Kommentit (13)

Vierailija

OULU. Oulun ammuskelun uhreilla on maahanmuuttajatausta.

Poliisin mukaan 24-vuotias suomalainen mies ampui myöhään eilisiltana kohti kolmea ihmistä,
joista yksi kuoli ja yksi haavoittui.
Kolmanteen ei osunut.
Kaikki kolme miestä ovat pitserian entisiä tai nykyisiä työntekijöitä.

Myös itseään käsiaseella vakavasti haavoittanut ampuja on kriittisessä tilassa sairaalassa.
Hänen toipumisestaan on vain vähäisiä toiveita.

Oulussa ammuskelusta epäilty nuori suomalaismies on poliisin vanha tuttu,
kerrotaan Oulun poliisin johtokeskuksesta.
http://www.hs.fi/kotimaa/Oulussa+ammutuilla+on+maahanmuuttajatausta/a130...

"rasismia"

Vierailija

Niin, mikä olikaan pointtisi tälle avaukselle?? Koko ajan tapahtuu hirveyksiä maailmalla ja myös Suomessa, mitä se auttaa, jos niitä täällä pohditaan ja kauhistellaan? Asioihin pitäisi puuttua ihan toisella tapaa, kuin keskustelu-palstoilla! Emmehän voi ainakaan tässä vaiheessa edes tietää, mikä oli teon motiivi.

Vierailija

Tolella karmiva tapaus ei todellakaan tiedä selviikö hengissä edes pitseeriassa, jossa ei edes kaiketi tarjoilla alkoholia, korjatkaa jos olen väärässä omat lapseni noissa kuitenkin käyvät, ei tosin juuri tuossa!

Vierailija

Lainaus:

Niin, mikä olikaan pointtisi tälle avaukselle?? Koko ajan tapahtuu hirveyksiä maailmalla ja myös Suomessa, mitä se auttaa, jos niitä täällä pohditaan ja kauhistellaan? Asioihin pitäisi puuttua ihan toisella tapaa, kuin keskustelu-palstoilla! Emmehän voi ainakaan tässä vaiheessa edes tietää, mikä oli teon motiivi.

Onko aihe sinulle jotenkin arka, muillakin palstoilla ihmetellään tälläisiä kauheita tapauksia, oletko kenties samaa kööriä ampujien kanssa?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Onko aihe sinulle jotenkin arka, muillakin palstoilla ihmetellään tälläisiä kauheita tapauksia, oletko kenties samaa kööriä ampujien kanssa?

No en todellakaan ole "samaa kööriä"! Mutta en tajua, mitä se auttaa, että kauhistellaan täällä: voi kauheaa voi kauheaa!!!! Minusta paljon järkyttävämpiä ovat viime aikoina Suomessakin tapahtuneet lukuisat perhetragediat ja lasten surmaaminen, toinen on nämä koulukiusaamis-tapaukset, joilla on arvaamattomia seurauksia! Eli siis: miksi juuri tällainen pizzeria-ampuminen on niin suuri ihmettelyn aihe? Siinäkin kun on kuitenkin ollut kyse varmaan välienselvittelystä työntekijöiden kesken, ties mistä syystä.

Vierailija

*Kyllä on kauheeksi äitynyt maailman meno, ei ollut tälläistä kun nuori olin. *
Ihan samaa mieltä.

Koulussa saattoi joku kiusata, muttei silti kukaan koulussa ampunut oppilastovereita ja opettajia.
Eikä puukottanut.

Nakkikioskilla tapeltiin mutta nyt voi tulla ammutuksi Mäkkärin autojonossa tahikka pizzapaikassa...
Kauppakeskuksessa voi tulla ammutuksi taikka jopa pommi räjähtää...
Kuopion torillakin ammuttiin nainen,ihan tuntematon ampuja keskellä toriaikaa..
Näin siis ihan nykyisin Suomessa....

Kyllä on kauheeksi äitynyt maailman meno, ei ollut tälläistä kun nuori olin. :((
Tuttavani sanoi että elämme turvallisempaa aikaa kuin ennen.Miksiköhän hänellä on
ovisilmä ja varmuusketju ovessaan, ei ollut viime vuosikymmenellä...?

Vierailija

Lainaus:

Tolella karmiva tapaus ei todellakaan tiedä selviikö hengissä edes pitseeriassa, jossa ei edes kaiketi tarjoilla alkoholia, korjatkaa jos olen väärässä omat lapseni noissa kuitenkin käyvät, ei tosin juuri tuossa!

Tarjoillaan tietenkin alkoholia. Myös monissa huumeita sivubisneksenä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Tarjoillaan tietenkin alkoholia. Myös monissa huumeita sivubisneksenä.

Tarjoillaanko Mäkkärillä ja muissa pizzapaikoissa alkoholia?
Paikassa joihin viedään lapsia?

Vierailija

Lainaus:

Tarjoillaanko Mäkkärillä ja muissa pizzapaikoissa alkoholia?
Paikassa joihin viedään lapsia?

McDonaldsilla ei. En tiedä mitä tarkoitat muilla pizzapaikoilla, koska McDonalds on hampurilaisravintola, eikä sieltä saa pizzaa. Pizzerioissa kyllä lähes poikkeuksetta on A-oikeudet ja alkhoholia tarjoillaan.

Vierailija

Lainaus:

*Kyllä on kauheeksi äitynyt maailman meno, ei ollut tälläistä kun nuori olin. *
Ihan samaa mieltä.

Koulussa saattoi joku kiusata, muttei silti kukaan koulussa ampunut oppilastovereita ja opettajia.
Eikä puukottanut.

Nakkikioskilla tapeltiin mutta nyt voi tulla ammutuksi Mäkkärin autojonossa tahikka pizzapaikassa...
Kauppakeskuksessa voi tulla ammutuksi taikka jopa pommi räjähtää...
Kuopion torillakin ammuttiin nainen,ihan tuntematon ampuja keskellä toriaikaa..
Näin siis ihan nykyisin Suomessa....

Kyllä on kauheeksi äitynyt maailman meno, ei ollut tälläistä kun nuori olin. :((
Tuttavani sanoi että elämme turvallisempaa aikaa kuin ennen.Miksiköhän hänellä on
ovisilmä ja varmuusketju ovessaan, ei ollut viime vuosikymmenellä...?

Kyllä vaan ammuttiin koulussa, ainakin minun silloisessa koulussani 50 luvun alkupuolella.
Murhia on ollut kautta aikojen.
Maailma on muuttunut niin leväperäiseksi eli hyväksytään asioita joita ei pitäisi ja niin moraali ja ihmisten psyyke vaurioituu. Sitten vaan tappamaan kun tuntuu, että elämä ei maistu!
Kuitenkin olen sitä mieltä, kun käyttää järkeänsä eikä provosoi näitä hörhöjä - joita väistämättä kaupungilla tulee vastaan, niin pärjää. Tässäkin asiassa laitan turvani Jumalaan.

Vierailija

Lainaus:

Kuitenkin olen sitä mieltä, kun käyttää järkeänsä eikä provosoi näitä hörhöjä - joita väistämättä kaupungilla tulee vastaan, niin pärjää. Tässäkin asiassa laitan turvani Jumalaan.

Etkö kuitenkaan ole huomannut että Jumala ei ole ketään koskaan turvannut näiltä. Eikö kannattaisi siis laittaa tuo turva johonkin vähän konkreettisempaan asiaan josta olisi hyötyäkin?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat