Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Selkävaivaisen ei nyt missään ihmeessä saisi mennä lumitöihin, koska se pahentaa oireita. Mutta liikuntaa ja jumppaa fysioterapeutin ohjeiden mukaan. Jos on ylipainoa niin sitäkin pitäisi saada vähennettyä. Itse olen pärjännyt lääkärin ja fysioterapeutin ohjeilla, vaikka ne kyllä joskus unohtuukin silloin kun selkä tuntuu terveeltä... Kannattaisikohan mennä aluksi lääkärin juttusille ja saada sieltä asiallisia ohjeita..

Vierailija

Lainaus:

Selkävaivaisen ei nyt missään ihmeessä saisi mennä lumitöihin, koska se pahentaa oireita. Mutta liikuntaa ja jumppaa fysioterapeutin ohjeiden mukaan. Jos on ylipainoa niin sitäkin pitäisi saada vähennettyä. Itse olen pärjännyt lääkärin ja fysioterapeutin ohjeilla, vaikka ne kyllä joskus unohtuukin silloin kun selkä tuntuu terveeltä... Kannattaisikohan mennä aluksi lääkärin juttusille ja saada sieltä asiallisia ohjeita..

Ja höpön löpön.
Kyllä raittissa ilmassa rauhallisesti lumitöitä tehden rappeutunutkin selkä kestää.

Minulla on vaikea rappeuma, vaikea jälkitila välilevytyrän leikkauksen jälkeen ja nikaman siirtymä 1.5 cm.
Yhdenkään fysioterapeutin eikä fysiatrin ohje ei ole auttanut niin paljon kuin luonnollinen liikkuminen ja touhuaminen ulkoilmassa.
Pitää osata kuunnella itseään, luottaa omaan arviointikykyyn ja sietää kohtalaista lihaskipua, mikä on luonnollista, kun liikkuu enemmän.
Kyllä fysioterapeuteilla käynti on mukavaa ja siitä saa maksaa. Itse loppujen lopuksi se työ hyvän selän eteen pitää tehdä.
On vaan niin hienoa olla avuton ja hakea apua muualta, kun se on ihan ilmaista, kun astuu ovesta ulos!

Vierailija

Selkävaivat ovat tapauskohtaisia. Kannattaa selvittää tilanne asiantuntijalla. Sen jälkeen toimia tilanteen mukaan. Usein on niin, että selkä kaipaa säännollistä liikeharjoitusta päivittäin, jotta sen kanssa pärjää. Itselläni on monenlaista vaivaa selässä. Syyt on selvitetty ja jumppaan päivittäin pärjätäkseni töissä ja yleensäkin elämässä.Tukilihasten hyvä kunto on tärkeää. Aina ei ole helppoa ja lääkkeitäkin tarvitaan. Näillä eväillä eteenpäin mennään.

Vierailija

Oikein hyvin pärjää omilla konsteilla (kun on pakko) Paljon liikuntaa erilaisissa maastoissa, jumppaa, kuntosalia, venýttelyä liikunnan jälkeen. Hyvin pärjää, kun vaan on aíkaa kuntoilla. Eläkeläisellähän on niin, että koko elämä pyörii liikunnan ympärillä. Ja se on niin hauskaa! Tulee iloinen mieli ja virkeyttä vaikka kuinka. Yöunikin paranee. Kaikki mitä tekee on kotiin päin.

Vierailija

Joskus ihmettelen, että eikö mikään luonnollinen ole ihmiselle enää tuttua ja tarpeellista? Kun monipuolinen liikkuminen sitä pitäisi olla, että pysyy kunnossa ja terveenä.

Vierailija

Iltoo vuan miunnii puolesta

Hyvä neuvvo seon tua lumitöihe teko josko sihi viä kykenöö. van entäs sittä tämmöne ko mie. mie kulen ennee semmose viis meetrii kyynärsauvvoihi nojate käytännösä yhelä koivela ko toisele ei oikei kärsi varata. sittä tulloo pakolline huili. eikä jumppoominenkaa onnistu ja vysijoterapeutit nostaat vua käit pystyy miu kohala. Myrkkyiv varasa pittää päiväsä iltaa viettee. iha vaikka tupaukkonnai koittasi olla. venyttelyt kielsivät jo alakumeetrilöilä miulta kokonaa. ja paino o noussunna jo ihal liikoohi enkä keksi mitenkä sen sais takas laskemaa nii suattas olla ies vähä helepomp vaikkapa vua istuu tahikko pelekästää olla vua. ja nyto viä kaikellisäks alakanna käit kippeetyy. sitä ko ei immeistä ou oikeestaa tarkotettu käsillää kävelemmää. millees mie sittä kulen josko käittii pettää lopulisesti. pyörätuoliikii oun kokkeillu van sehhii rasittaa käsii vaikkahi vähä ertavala ko nua kepit.

Hyvvee yötä

T.suapisti

Vierailija

Minullakin on rappema selässä. Lumitöihin en menisi,ellei olisi ihan pakko. Kevyen kaavan mukaan sen kyllä tekisin. Kivun rajan tunnet itse. Painoahan sitä pitää pudottaa(jos on liikaa) ja liikkeelle lähdettäessä otan särkylääkkeen. Sanoisin, että kevyttä liikuntaa omien kipurajojen mukaan. Pyöräily on ainakin minulle helpompaa kuin kävely. Joten keväällä taas pyörän kimppuun ja menoksi.

Voimia ja ainakin ajoittaista kivuttomuutta sinulle : )

Vierailija

Lainaus:

HEI KERTOISIKO MITEN PÄRJÄTÄ SELÄN RAPPEUTUMAN KANSSA?

http://www.nettiet.fi/teemat/terveys/art355-Selka-kuntoon.html

Itse kyselen ,onko kellään kokemuksia tuollaisesta "tasapainotyynystä"
-http://www.ergoshop.fi/Istumatyoe/Tasapainotyynyt-ja-istuimet

Olen lähes koko hereilläoloaikani pyörätuolissa
ja mietiskelen, kannattaisiko tuollaista ostaa vai ....

"Tasapainotyyny on ihanteellinen ihmisille. jotka joutuvat työssään istumaan pitkiä aikoja ja kärsivät selkäongelmista.
Tyynyn voi asettaa ristiselän tueksi toimistossa
tai vaikka autoa ajaessa Tasapainotyyny. hierova"

Lupaa esite, mutta onko siis kokemuksia ?
Piikkimaton hommasin, ja siitä on ollut jo apua,
mutta tuon esitteen:
" Syvät vatsalihakset voimistuvat ja saatte ergonomisen istuma-asennnon samalla kun pieni liike eli tasapainoilu voimistaa kehoasi ja parantaa ryhtiäsi. " jotenkin vetoaa niin....hmmm
Siis onko kellään kokemuksia?

Vierailija

Katselin niitä tuoleja ja kauhistuin hintoja...
300 € maksaa tuoli, josta voipi tipahtaa.....
Sai minun vatsalihakset ainakin voimistelua kun kuvittelin istuvani semmosen tuolin päällä,
mikä heiluu ja huojuu,,hihii..rodeotuoli...tuo taspainotyynykin,
eikös niihin "syviin vatsalihaksiin" löytys
jotkut voimisteluohjeet, halvemmalla?

En tykkää tuolista joka heittää minut selästään.....
http://www.gseng.co.uk/rodeobull/Bronco2.wmv jiihaaah ! ;)

Vierailija

Lääkäri antaa ohjeet siten, kuin koulutus opettaa ja lääkefirma maksaa provisioita.
Henkilökohtainen ihmisen kohtaaminen ja selän ongelmiin paneutuminen puttuu.
Itse sairastin selkää 30 vuotta. Kävin monenlaisilla hoitajilla, yllä mainitulla lääkärilläkin.Mistään ei ollut apua. Nyt olen hoitanut selkäni kuntoon omin avuin, jumit on poissa. Elämä maistuu ihan eriltä. Ei enää lääkkeitä.Itsehoitotuote, merisuolahaude, sillä jumien hoitaminen, pelasti minut normaaliin elämään

Elämän suola

Vierailija

Hyvin pärjäät, rentoutat kipeät jumit hieromalla merisuolahaudetyynysillä. Kipu poisuu ja elämä maistuu.

Vierailija

Jos istuu hyvin paljon tietokoneen ääressä ja vielä huonolla tuolilla saa kyllä selkänsä kipeäksi.Näin kävi minulle. Pelkkä mikä tahansa liikunta ei aina auta. Minulla on fysioterapeutin latima voimisteluohjelma, ja olen sitä itse "parantanut". Teen sen ohjelman joka päivä. Sen lisäksi rauhallinen kävely esim. 5 km päivässä tekee hyvää. Ei haittaa vaikka kävelee enemmänkin, kunhan alusta on tasainen ja vauhti rauhallinen. Painokin laskee, jos tekee pitkiä lenkkejä ja syö terveellisesti. Itse kävelen usein yli 10 km päivässä. Metsäpolku on paras. Nämä vaivat ovat yksilöllisiä. Kaikille ei käy sama. Liikunta kyllä, mutta muutakin tarvitaan useimmiten. Esim.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat