Miten paljon säästäisi, jos jakaisi huoneen?

Reissukaveria vailla

Voi kunpa löytäisin itselleni matkakaverin! En miestä enkä vuoteen lämmittäjää, vaan reippaan mummoikäisen naisen retkiseurakseni. Kertokaa hyvät ystävät, mistä etsin! Lähipiirissäni ei ole innokkaita.

Kommentit (10)

Vierailija

Onko ajatus hakusessa.  ?    Otsakkeen kysymys   on turha koska  säästö on tapauskohtainen. 

Reissukaveria en ventovieraalle   tarjoa.   Olet ilmeisesti häijy ( vaikea luonne)  

Tuulikki

Jos ostaa valmismatkan "naispaikalla" niin säästäähän siinä, ehkä satojakin euroja. Mutta silloin huonetoveri saattaa olla millainen vain. Jos on onnea niin huonetoveri on samanhenkinen, huonolla onnella alkoholiongelmainen, bilettäjä tai mielenterveysongelmista kärsivä.

Nykyaikana voi nettiin laittaa ilmoituksia, että haluaa matkaseuraa (esim. pallontallaajat sivustolle tai vaikka tänne et-nettiin) . Tiedä sitten kuinka hyvää matkaseuraa löytyy...jos pari kertaa tapaa tulevan matkaseuralaisen ennen matkaa niin eihän siinä todellinen luonne paljastu.  Omalla kohdallani monta vuotta tuntemani hyvä ystävänikin osoittautui  matkalla aivan erilaiseksi kuin niin sanotuissa normaali oloissa. Matkasta jäi huonot muistot emmekä ole enää "bestiksiä" vaikka yhteyttä pidämmekin.

Jos on matkustuskipinä niin rohkeasti vaan varaamaan matkaa omalla huoneella vaikka siitä joutuu pulittamaan lisämaksua. Vaikka lähtee yksin matkalla niin seura - ja pakettimatkoilla on muitakin "yksinäisiä" , joiden kanssa voi seurustella. Ehkä sieltä löytyy matkaseuraa tuleville reissuille.

Vierailija

Kyllä minäkin mieluummin maksan vähän enemmän ja otan yhden hengen huoneen. Silloin on oma rauha ja tietää mitä saa.  Huono huonekaveri voi pilata koko matkan. Päivän ajaksi  löytyy matkoilla seuraa muista yksin matkustavista, joten siitä ei tarvitse huolehtia.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Ei valmismatkallakaan ole varmaa että seuraa löytyy. Pariskunnat viihtyvät omassa seurassaan ja toista yksinmatkustavaa ei välttämättä matkalla ole. Jos olet facebookissa niin siellä on Reissunaiset ryhmä. Joukko naisia jotka matkustavat paljon ja jotka kaipaavat silloin tällöin matkakaveria, siellä on potentiaalia löytää itsellesi matkakaveri.

matkanaiset

Hei,

Kolmen aikuisen naisen (kaksi eläkkeellä, mutta nuorekkaat) lähdössä 26.1 matkaan Teneriffalle. Jos haluat mukaan hienolle matkalle on tilaisuus yhden lähtijän matkan peruunnuttua. Kesto 15 vrk ja hotellissa hieno huoneisto (2 mh/oh,parveke,keittiö yms.). Kaikki hoidettu valmiiksi, Toinen lähtijöistä terveydenhoitaja, jotentarv.apukin lähellä. Tunnemme paikan ja kohteen hyvin, joten ruokapaikat ja nähtävyydet tiedossa.

Jos olet rauhallisesta tunnelmasta, lämmöstä j auringosta, hyvistä ruokailuista ja rantabulevardilla kävelyistä ja kahvitteluista nauttiva, olet varmasti sopiva mukaan...

Ilmoitimme Torilla lähdöstä, kannattaa ottaa yhteyttä, 0409305472

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Enäänhän ei myydä nais- tai miespaikkoja matkoille. Olen jo vuosia matkustellut yksin ja aina on löytynyt mukavaa keskustelu ja ruokailuseuraa. Yksin matkustataessa on parasta se oma vapaus, eikä silti tarvitse olla yksin jos ei halua.

Vierailija

Niinhän sitä sanotaan, että lähde matkalle niin opit tuntemaan toisen. Saattahan hyvinkin onnistua huoneen jakaminen ihan ventovieraankin kanssa, jos hyvä tuuri käy. Itse maksan mieluummin vähän enemmän omasta rauhasta, mutta olen tehnyt monet reissut niin, että olen vuokrannut huoneen yksityiseltä ihmuseltä. Ja uskon kyllä, että seuraa löytyy yksinreissatessakin, se on aika paljon itsestä kiinni.

Kokemuksesta viisautta saanut

Minulle sattui omakohtainen huono kokemus tutustakin matkakumppanina. Onneksi oli kyseessä vain päivän retki, jolle kyseinen henkilö houkutteli minut mukaansa. Olimme työskennelleet samassa työpaikassa eri osastoilla useita vuosia ja tutustuneet vain ruokalassa.

Kävi ilmi, että rouvalla oli käsienpesu pakko-oireena enkä tiennyt siitä. Matkalla ruokailu oli sellaisessa paikassa, jossa ruoat tuotiin pöytiin tarjoiluastioissa, joihin lisää ei tuotu. Niinpä kaveri juuttui ennen ruokailua pesemään käsiään. Odottelin vähän aikaa ja  ihmettelin itsekseni, että kylläpä se kestää. Sanoin jo, että tule perässä, minä menen, mutta hän hädissään, että älä jätä häntä vaan odota vähän. Se vähän oli niin kauan, että kun pääsimme lopulta pöytään, ruoasta oli vain rippeet jäljellä ja ruokailu loppumassa.

Huokaisin helpotuksesta, kun kyseessä oli vain yksi päivä ja leipäähän pöydässä oli meille asti.

Täällä saattaa myös olla pakko-oireisia ihmisiä, jotka suoltavat alanuolia oloaan helpottaakseen. Meidän pitää vain ymmärtää ja olla välittämättä.

Mieluummin lähtisin yksin matkalle ja maksaisin lisämaksun kuin riskeeraisin lomani vieraan huonekaverin takia.

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jos aikoo tiettyyn hotelliin, paikkaan ja aikaan matkustaa yksin, pitää matka varata todella ajoissa, muuten ei yksin matkustavalle enää löydy "petipaikkaa". Se on syytä varata heti, kun kohde tulee myyntiin, näin olen se todennut.

Vierailija

Reissukaveria vailla kirjoitti:
Voi kunpa löytäisin itselleni matkakaverin! En miestä enkä vuoteen lämmittäjää, vaan reippaan mummoikäisen naisen retkiseurakseni. Kertokaa hyvät ystävät, mistä etsin! Lähipiirissäni ei ole innokkaita.

Hei, jos olet vielä matkakaveria vaille niin kirjoita minulle sähköpostiin fenjatuuli@gmail.com.
Olen isomummuikäinen, riepas matkailija ja jäänyt ilman matkakumppania.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat