Vierailija

Ruotsi sai prinsessan - Victoria synnytti tytön!

Ruotsin kruununprinsessan Victorian synnytys alkoi torstaiyönä kello 01.30. Daniel piti tiedotustilaisuuden kello 8.
Ruotsi on saanut uuden kruununperillisen. Kruununprinsessa Victoria on synnyttänyt terveen tytön, kertoi prinssi Daniel tiedotustilaisuudessaan.

Äiti ja lapsi voivat hyvin.

– Aamulla kello 4:26 syntyi 51 senttiä pitkä ja 3280 gramman painoinen aivan ihana pikkuprinsessa, kertoi selvästi ylpeä isä.

Danielin mukaan synnytys oli hyvin jännittävää.

– Synnytykseen liittyy aina tiettyjä riskejä. Mutta kaikki meni hyvin, hän sanoi Karoliinisessa sairaalassa pidetyssä lehdistötilaisuudessa.

Samalla prinssi Daniel pyysi tilaisuuteen kerääntyneitä toimittajia antamaan tuoreelle perheelle omaa aikaa ja rauhaa.

– Kuten kaikki ymmärrätte, meillä on nyt suuri tarve olla vain pienen perheemme kesken, hän vetosi.
Victoria ja Daniel saapuivat sairaalaan yöllä puoli kahdelta Suomen aikaa.

Hovin tiedotuspäällikön Bertil Ternertin mukaan synnytyksen oli määrä tapahtua perinteisin menetelmin, ilman keisarileikkausta.

Kuningas Kaarle XVI Kustaa ja kuningatar Silvia eivät olleet synnytyksen aikana paikalla sairaalassa. Victoria on aiemmin kertonut, että ensimmäisen virallisen valokuvan vauvasta saa ottaa tuleva isoisä eli Kaarle XVI Kustaa.

Halosen tapaaminen jäi viimeiseksi viralliseksi esiintymiseksi ennen synnytystä

Victoria ja prinssi Daniel lähtivät kotoaan Hagan linnasta noin kello 1.20.

Aftonbladetin mukaan heidät kuljetettiin turvallisuuspoliisin saattamana sairaalaan tavanomaisella virka-autolla.

Kello 1.30 pari saapui Karoliiniseen yliopistosairaalaan.

- Ei ole yllätys, että tämä tapahtuu nyt. Tähän on ollut korkea valmiustila, sanoi hovin tiedotuspäällikkö Ternert.

Victoria vietiin normaalille synnytysosastolle, hovin tiedotuspäällikön mukaan "normaaliin synnytyshuoneeseen".

Kruununprinsessa Victoria itse arveli hiljattain, että synnyttämisen aika koittaa helmikuun lopulla tai kuun vaihteessa.

Victorian viimeiseksi viralliseksi esiintymiseksi ennen synnytystä jäi presidentti Tarja Halosen tapaaminen Kuninkaanlinnassa tiistaina.
Ai sentäs mitä tanieli teki, jysätti prinsessaa, tai toivotaan ainakin että se oli tanieli.

Kommentit (7)

Onnenpäivä minullakin. Olen isomummi ja menen pikkuisen 1-vuotis synttäreille.

Olin kyllä iloinen pienen prinssessan syntymisestä, sehän on kuin meidän oma prinssessamme, kun naapuriin syntyi. Ja onhan Daniel ja Viktoriakin niin suloisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aivan upeaa!! Onnea Prinsessa Victorialle ja prinssi Danielille!! :) Arvasin jotenkin, että tyttö sieltä tulee... Kunpa meillä Suomessakin olisi kuninkaallisia.

Lainaus:
Anonyymi 23.02.2012 10:45
Aivan upeaa!! Onnea Prinsessa Victorialle ja prinssi Danielille!! :) Arvasin jotenkin, että tyttö sieltä tulee... Kunpa meillä Suomessakin olisi kuninkaallisia.

Miksi meillä pitäisi olla kuninkaallisia?
Minä ainakin iloitsen suuresti omista ihanista lapsenlapsistani,
he ovat minulle ne maailman ihanimmat, viisaimmat ja kauneimmat
lapset. Se on tietenkin hyvä, että Victorian ja Danielin vauva syntyi
terveenä ja, että kaikki meni hyvin.
Sitä samaa toivon kaikille tavallisillekin äideille, miksi täytyisi ylenmäärin
vouhottaa vauvasta, joka jo syntyessään saa prinsessan arvonimen?
Kaikki pienet tytöt ovat 3-5 vuotiaina prinsessoita :-)

Lainaus:

Lainaus:

Tämä on kyllä totta!! Minullakin on kaksi ihanaa pikkuprinsessaa, pojantytär ja tyttärentytär! Heistä olen ikionnellinen myös tietenkin! Kaikki äidit ovat sankareita minunkin mielestäni ja toivon, että kaikilla sujuu raskaus ja synnytys hyvin. :))

Lainaus:

Lainaus:

Mutta vaikka omat lapset/pastenlapset ovat jokaiselle ne rakkaimmat, niin suuri osa ihmisistä
lukee mielellään julkkiksista. Varsinkin sellaisista sympaattisista ja kansanomaisista julkkiksista
kuin Victoria ja Daniel, joilla myös on ollut pitkä tie onnelliseen avioliittoon ja perheen perustamiseen.
Seitsemän vuoden tuhkimotarina, jossa nyt loppu hyvin - kaikki hyvin.
Vaikka Victoria on syntynyt kultalusikka suussa, on hänelläkin ollut tsemppaamista. Vaikea lukihäiriö, pettymys rakkaussuhteessa,
syömishäiriö. Lisäksi huoli elämänkumppanin terveydestä, ja skandaalit lähipiirissä. Tämänkin takia Victoria on oikeasti ihailtava.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat