Kommentit (6)

Vierailija

mut entäs sit jos o niinku riippuvainen niinku vaik wowiin yms.? mun poikakaveri ei jaksa nähä mua enää niin usein ku se vaa pelaa... emmä jaksa sitä kaua kattella.. ja joo tiiän et naisten peliriippuvuus, mut toski puhuttii kummiski vaa miehist

Vierailija

Lainaus:

mut entäs sit jos o niinku riippuvainen niinku vaik wowiin yms.? mun poikakaveri ei jaksa nähä mua enää niin usein ku se vaa pelaa... emmä jaksa sitä kaua kattella.. ja joo tiiän et naisten peliriippuvuus, mut toski puhuttii kummiski vaa miehist

Naisille RAY:n hedelmäpelit ovat suuri addiktio. Peluuri.fi auttaa.

Poikakaverin suhteen kannattaa tehdä jotakin. Tee itse alotteita ja jos pelit siitä huolimatta menee edellesi niin sitten ei kannata suhdetta jatkaa. Esimerkiksi minä vietän tietokoneella todellapaljon aikaa, mutta silloin kun naisystäväni on luonani niin en koskelaan koneeseen. Ehkä korkeintaan varaan elokuvaliput...

Vierailija

Varmaankin nuo pelit ovat monille naisille pakokeino. Pelin kanssa voi aina seurustella kunhan taskunpohjalla on kolikoita (ja nykyään käy automaatteihin myös pankkikortti). Fiksumpaa olisi pelata vaikka netissä ilmaiseksi ja sitten käyttää tuhlatut rahat vaikka muuhun sosiaaliseen toimintaan (ystävän kanssa kahville). Kovin moni eläkeläinen tuntuu seurustelevan eniten juuri kolikkoautomaattien kanssa samalla pienen eläkkeensä tuhlaten.

Vierailija

Oikeasti peliriippuvaisen on aika vaikea saada ammattiapua. Yleensähän terapeutit ovat päihdetyöntekijöitä ja hyvä sekin ellei peliriippuvuuteen erikoistuneita ole saatavilla. Kysehän on samasta systeemistä kuitenkin, samasta aivojen kemiallisesta reaktiosta.
Peliriippuvaisen, silloin kun itse havahtuu ongelman olemassaolosta, kannattaa lähteä tk-lääkäriltä liikkeelle ja olla lujana eli vaatia pääsyä terapeutille. Joskus voi ottaa suoraan yhteyttä päihdetyöntekijään. Mutta ensin on saatava nämä ihmiset uskomaan että kyse on todellisesta riippuvuudesta. Monestihan siihen liittyy velkaantuminen ja koko elämän hajoaminen.,

Vierailija

Lainaus:

Mene AAA:han, sieltä saa avun.

Ei AAA palauta RAY:n ja Veikkauksen ryöstämiä rahoja, eikä muutenkaan paranna peliongelmaisen elämää. Keskustelut ja ryhmäterapiat ovat peliongelman kannalta aivan hyödyttömiä. Ainoa ratkaisu on tehdä oma päätös, hankkia kielto kaikkiin pelipaikkoihin sekä pidättäytyä kaikenlaisista rahapeleistä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat