Elämänmuutos eläkeiässä?

vierailija

Oletteko muuttanut elämäänne jäätyänne eläkkeelle? Olin koko ikäni ollut työssä ja asunut Helsingissä.
Kun olin jäämässä eläkkeelle rupesin miettimään mitäs nyt ei ollut perhettä eikä mitään.
Eupesin katsomaan kesäpaikkaa ajattelin että kesäksi pitää päästä maalle.
Löysinkin talon ja se oli kuin minulle tehty.laitoin halvan tarjouksen,ajattelin ettei se mene läpi,mutta se meni.
en edes käynyt katsomassa ennen kuin asia selvisi.
Kun tulin käymään päätinkin,että muutan tänne,keskelle ei mitään.tuntematta ketään tietämättä mitään ikäni kerrostalossa asuneena.
Kävin esittäytymässä naapureissa ja voi minkä maailman löysin.
Että täällä on ihania ihmisiä ja kylä on kaunis.nyt olensaanut ihania ystäviä valtavan määrän ja toimintaa on niin paljon,kuin
vaan viitsii osallistua.
Ealokin osoittautui paremmaksi kun luulin pääsi pienellä pintaremontilla.kaikki oli laitettu,katot,jätevesijärjestelmä,porakaivo.
Kannatti hypätä tuntemattomaan

Kommentit (3)

Vierailija

Minun eläköitymiseni oli päinvastainen. Täydellista irrotautumista pakon sanelemana, tosin muutama vuosi pätkätöitä enne eläkeikää. Oli ihanuutta saada elmään pysyvyyttä, kuitenkin runsaammin sisältöä. Aloin mm. opiskella, tein vuosia vapaaehtoistyötä, melkein kuin päätyönä. 

Aivan toisenlaisen elämän kokeneena, en pelännyt minäkään aloittaa yksin uutta ja vaatimatonta eläkeläisen elämää, pois esikaupunkialueelta kaupungin keskustan sykkeeseen.

vierailija

minäkin ajattelin jäädä ihan keskustaan hakaniemen torin laitamille,mutta asunnot oli niin kalliita,ei ollut vara ostaa. ajattelin,että mieluimmin käyttää nekin rahat muuten elämiseen.

käyn noin kerran vuodessa ajamassa lenkin tutuissa paikoissa ja torilla kahvilla hyvin riittää minulle.

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Siirryttyäni eläkkeelle, eipä harrastukseni juurikaan muuttuneet, jatkoin niitä, mitä työssä ollessani aloitin.

Erilaisia kursseja olen käynyt pitkin matkaa. Olen pitänyt opiskelemisesta.

Enää en jaksa suorittaa mitään arvosanoja. Yritän roikkua jossakin, missä tapaan erilaisia ihmisiä.

Aika paljon olen osallistunut lasten lapsieni hoitamiseen. Mukavaa puuhaa kohtuudella.

Loistavaa, että joku jaksaa vielä opiskella/kirjoittaa eläkepäivillä ylioppilaaksi. Tuohan se sisältöä elämään.

Yleensä ottaen, näin eläkepäivillä kannattaa osallistua erilaisiin tapahtumiin ja harrastuksiin voinnin mukaan. Neljän seinän sisälle ei kannata jäädä, ellei itse halua.

Tuosta asumisesta, haluaisin asua tässä vaatimattomassa omakotitalossani niin kauan kuin pystyn. Minulla on ihanat pitkä-aikaiset naapurit ja uusia lapsiperheitäkin on tullut kadullemme. Rauhallinen paikka.

Nautin eläke-iästäkin.

:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat