Mitä laitat ruuaksi yksin ollessasi.

Vierailija

Minä söin tänään maksalaatikkoa kahvin kera.
Eilen vain kahvi voileipä linjalla.
Aamupalalla otan vitamiineja edes.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Valmista savustettua kirjolohta, kylmänä. Sulatin paprikamaissi sekoitusta ja maustamattomasta jokurtista kastike, suolaa, mustapip., kurkumaa, valkosip.. Vettä ja jäliruuaksi mandariini. Siinä oli minun lounaani.
Illaksi jotain lämmintä ruokaa, mitähän sitten viitsi laittaa. Kun on tylsä päivä, yöunet meni vähiin, niin väsyttää.

Vierailija

Laitoin kukkakaalikeittoa, kun sain maukkaan kukkakaalin. Sulattelin sekaan Koskenlaskija-juustoa ja suurustin Maissenalla. Nopeaa ja hyvää! Kun keittoa jäi, tipautan huomenna sekaan nokareen sinihomejuustoa. Tulee hyvää.

Tarja57
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tänään on taas kahvipäivä. Aamulla kahvia ja leipää, päivällä kahvia ja leivos (ostoksilla), iltapäivällä kotona kahvia ja leipää sekä korppuja - voi, voi, kun näyttää pahalta- eikös vaan! On jääkaapissa oikeata ruokaakin, mutta nyt ei vaan nappaa.

Vierailija

Lainaus:

En olisi osannut kaivata tuota tietoa.

Vierailija

Olen samoilla linjoilla Vanha ellin kanssa.
Terveellisiä ruokia, monipuolisia, runsaasti salaatteja.
Usein erilaisia keittoja, voi hyvin syödä samaa parina päivänä.
Ei makeita jälkiruokia tai kahvileipiä.

Pahalta näyttää, ainakin pitkälle aikavälille, jos leski2011
aikoo kahvilla ja leivoksilla korvata oikean perusruoan :-)
Kaikkea voi opetella tekemään vähemmän, vaikka kyllä se
aikansa vie, jos on vuosikausia tehnyt ruokaa suurperheelle.
Tilanteet muuttuvat, kaikkeen tottuu - myös pienenpään kattilaan.

Tarja57
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä minä sentään ruokaakin laitan, joskus vaan on niin saamaton. Olen nyt sairaslomalla ja silloin tahtoo arkirytmi kadota. Eilen tein kesäkurpitsa-paistosta, jota siis on vielä varmaankin pariksi päiväksi jäljellä.
Tänään syön ehkä vielä salaattia ja ruusunmarja-viilin sekä appelsiinin. Eikö kuulosta jo paremmalta!?

Vierailija

Ostin pienen kananuudelipussin, thaiwokki-pakastepussin ja tarjouspaketin marinoimattomia kanasuikaleita. Pistin puolet vihannespussista pakkaseen ja puolet kanasta jääkaappiin. Kaadoin öljyä teräskattilaan ja kuumensin melkolailla. Tyhjensin vihannekset öljyyn ja sekoitin reippaasti puuhaarukalla kolmisen minuttia. Sen jälkeen sekaan kanasuikaleet, ja taas kolme minuttia sekoittaen. Lopuksi kattilaan nudelipussin tarvitsema puoli litraa vettä, joka kiehautetaan ja keitetään nuudelit 3 min. Nopea, halpa eikä kovin epäterveellinen. Huomenna pilkon loput kansuikaleet spagettikastikkeeseen, johon tulee ehtaa kuohukermaa sekä kaupassa käteen osuvat vihannekset. esim. paloitellut pavut. -stuntman

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 28.02.2012 16:57
En olisi osannut kaivata tuota tietoa.

Eipä meistä kukaan osaa kaivata ennakoon kaikkea sitä
tietoa, joka päivän mittaan tulvii eteemme erilaisesta mediasta.
En minäkään voi kuvitella nauttivani maksalaatikosta ja kahvista.
"Meidän äitien" tekemästä tai muustakaan maksalaatikosta en pidä.
Tulee mieleen millainen tehtävä maksalla on elävässä eläimessä,
mm. poistaa elimistöstä myrkyt....

Vierailija

Lainaus:

Ostin pienen kananuudelipussin, thaiwokki-pakastepussin ja tarjouspaketin marinoimattomia kanasuikaleita. Pistin puolet vihannespussista pakkaseen ja puolet kanasta jääkaappiin. Kaadoin öljyä teräskattilaan ja kuumensin melkolailla. Tyhjensin vihannekset öljyyn ja sekoitin reippaasti puuhaarukalla kolmisen minuttia. Sen jälkeen sekaan kanasuikaleet, ja taas kolme minuttia sekoittaen. Lopuksi kattilaan nudelipussin tarvitsema puoli litraa vettä, joka kiehautetaan ja keitetään nuudelit 3 min. Nopea, halpa eikä kovin epäterveellinen. Huomenna pilkon loput kansuikaleet spagettikastikkeeseen, johon tulee ehtaa kuohukermaa sekä kaupassa käteen osuvat vihannekset. esim. paloitellut pavut. -stuntman

Mikset tehnyt kaikkia kerralla? ja sitten pakasteeseen tai seuraavaksi päiväksi valmis ateria jääkaappiin. kysyy ajattelija

Vierailija

> Mikset tehnyt kaikkia kerralla? ja sitten pakasteeseen tai seuraavaksi päiväksi valmis ateria jääkaappiin. kysyy ajattelija

Ajattelen minäkin: Joka päivä tuoretta ruokaa. Ja vain tarpeellinen kypsytys. Yksinäistä neuvotaan usein tekemään jääkaappi tai pakkanen täyteen. Pannaan nyt tähänkin keskusteluun kiista käyntiin. Väitän, että pakkaseen ja jääkaapiin varastoidut ateriat pilaavat ihmisen ruokahalun. Tuore ateria ja sen valmistaminen huolella ovat niin paljon muutakin kuin kaloreista huolehtiminen. - stuntman

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Väitän, että pakkaseen ja jääkaapiin varastoidut ateriat pilaavat ihmisen ruokahalun. Tuore ateria ja sen valmistaminen huolella ovat niin paljon muutakin kuin kaloreista huolehtiminen. - stuntman

Olen käyttänyt pakastinta ruokia ja oman puutarhan tuotteita varten jo yli 40 vuotta. Vielä ei ole ruokahalu vähentynyt eikä puutostauteja ilmennyt. Eihän toki kaikkia ruokia pakasteta. Pakastetuissa puutarhatuotteissa ei ole lisäaineita ja eivätköhän vitamiinitkin säilyne aika mukavasti.

Pakastimien käyttö on taitolaji sekin. Ei liikaa tavaraa vaan vain sen verran, että sisältö vaihtuu niin kuin sen pitää. Sen vuoksi meillä on kaksi erillistä pakastinta, joista nyt toisen saa kohta laittaa pois päältä ja toinenkin ehtii melkein tyhjäksi ennen kuin uusi satokausi alkaa.

Vierailija

Pakastamista arvostellut kirjoitti vain aterioiden pakastamisesta. Olen hänen kanssaan samaa mieltä. Ei ateria, siis valmistettu ruoka ole tuoreen vastavalmistetun veroista. Ravitsevuus ei pakastamisesta paljon heikkene. Yksinäisen ja varsinkin vähävaraisen on huolella suunniteltava säilytykset. Ja kun kokkaa itselleen, on sitä harrastettava useamman ilon saamiseksi. On tietysti ihanaa, kun saa syksyllä pari pakkasellista satokautta talteen.

Vierailija

Lainaus:

Joko olet käynyt paskalla! heh,heh.

Tarja57
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En yleensä pakasta valmistamaani ruokaa, syön sitä mieluummin useampana päivänä peräkkäin, jos se sopii uudelleen lämmitettäväksi ja useimmiten niin on-ainakin minulle kelpaa. Salaatteja olen alkanut tehdä useammin kuin mieheni eläessä ja kun nuoret ovat käymässä teen myös silloin suuremman annoksen, jotta sitä jäisi seuraavalle päivälle. En ainakaan vielä ole oppinut tekemään pieniä annoksia,kaipa sen joskus oppii.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat