Pirjo Björkman, 79, aloitti joogan: "Lääkärit ovat ihmetelleet lonkkiani"

Pirjo Björkman joogaa, vaikka hänellä on kulumia selkärangassa ja lannerankakin mutkalla. Liikunnalliseksi kasvanut Pirjo uskoo, että notkeutta parantava laji pelastaa hänen liikkuvuutensa.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Mummikki

Loistavaa! Minä, 67-vuotiaana, hiukan nolostellen aloitin joogan viime syksynä kansalaisopiston ryhmässä.  Jooga on osoittautunut ihanaksi tavaksi liikkua. Lihakset tuntuvat saaneen treeniä, mutta eivät koskaan tule kipeiksi. Toisin on mm kunnan seniorijumpassa, missä ei ikääntyneiden rajoitteita yhtään oteta huomioon. 

Marja-Leena, 72 v.

Otin osaa viikon mittaiselle kundaliini-joogakurssilla 70-vuotiaana, aikaisemmin olin harrastanut mm. Uintia ja "mummopilatesta". Nyt, puolentoista vuoden meditatiivisen kotiharjoittelun jälkeen ryhtini on parantunut, mielialani kohonnut. Suosittelen pilatesta kaikille ikäihmisille, ryhmässä tai yksin. Ja todellakin, vaikka tuolilla istuen. 🙏

Vierailija

Minulla on osteoporoosi ja kipeät polvet sekä käppyrävarpaat, joten en pysty esim. seisomaan yhdellä jalalla kaatumatta. Monet muutkin liikkeet ovat minulle mahdottomia. Jumpparyhmissä aina käsketään notkistaa polvet, olen jumbona siellä.   -  Uin lähes päivittäin, ja vielä minulla on mielestäni hyvä ryhti. Vesi on ainoa elementti, jossa olen kuin kala vedessä.

Kunnon vuoksiyksi

Samoin kuin edellisetkin olen harrastanut pilatesta ihan vaan kotona tietokoneelta videoiden mukaan. Täytän tänä vuonna 70 vuotta ja olen sitä mieltä, että liikkua voi ja pitää iästä riippumatta. Tottakai jos on joitain esteitä niin varovasti aloitellen. Jooga on minulla kokeilematta.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat