Kommentit (9)

Pienelläpalkalla länyt.

Varmaan ihan mukava vaihtoehto, mutta pieni eläke ei riitä noin suuriin kuukausikustannuksiin.

Yhteisöllisyys?

Tässäkin jutussa korostetaan yhteisöllisyyttä, ettei tartte olla yksin, jos ei halua. Mutta kun se ei vaan mene niin, että erilaisten ihmisten luonne muuttuisi vaan siksi, että ikää kerttyy! Oon lukenu sellaisiakin juttuja näistä palvelutaloista, että on riitoja ja juoruilua selän takana ihan vaan siksi kun ihmiset ovat niin erilaisia. Niin että ei se oikeesti ole pelkkää auvoa senioritaloissa asuminen.

Toisekseen ihmettelen, että onks 66-vuotias seniori, varsinkaan tällainen menevän tuntuinen sinkku?

Miksi jutussa ei puhuta kuluista mitään? Ehkä juuri siksi, ettei pientä eläkettä saavilla ole varaa tällaiseen. Tosin mulla ei ole mitään halujakaan. Kun asuu omassa kodissa ei tartte välittää "yhteisöllisyydestä".

Vierailija

Suomenlahden rantaa ei riitä kaikille, jotka haluavat senioritaloon. Eikö ET:n toimitus voisi hakea senioritaloja ja kertomuksia muualta Suomesta?  Samalla annettaisin myös kustannuspuoli esille, eihän nämä kauniit kuvat ketään elätä. Monipuolisuutta juttuihin! toivoo P-kolli

Vierailija

Tuolla esitellyssä asunnossa henkilö asuu täysin ylälpidettynä pienessä yksiössä 1600-1800e minimisti kuussa.

Suomenlahti

Vierailija kirjoitti:
Tuolla esitellyssä asunnossa henkilö asuu täysin ylälpidettynä pienessä yksiössä 1600-1800e minimisti kuussa.

Kyl määki, jos eläke riittäisi, vaan kun ei lähellekään....... Rahalla saa ja hevosella pääsee!

Vierailija

Tämä on samoin kuin Aira Samaulin kotiturvaa kerrottiin, eli halutaan näyttää miten rikkaat menettelevät kun tulevat vanhoiksi. Näin minä mietin.

Taviksille on näitä, ainakin kaupungeissa vaikuttavia Lähitoreja, joista saa apua ja ohjausta kaikissa elämään liittyvissä asioissa, asumisesta hoitoihin. On palveluohjaaja jonne voi varata maksuttoman vastaanottoajan itselleen on myös sairaanhoitaja ja fysioterapeutti.v.

Carmela

Eiköhän se ole niin, että jokainen saa asua juuri niin kuin hänellä on varaa. Kyseinen nainen on tehnyt pitkän uran, hän on/oli taitava työssään. Hänellä on eläke, mahdollisesti saanut perinnön, sijoituksiakin tai säästöjä. Ei tarvitse hävetä, että käyttää sitä, mitä on hankkinut. 

vieras

Sosiaalisena seniorina asun keskiluokan tavalla ilman mitään palveluja. Ei tarvitse ruuastakaan valittaa kun itse kokkaa=)  Aikaani käytön myös mm liikunta vammaisten tukemiseen, tosin rajoitetusti sillä kyllä yhteiskunnalle verojamakseen tulee saada palvelukset palkatuilta työn tekijöiltä ja apuni on sellaisia etten syö heiltä työtä ja leipää...

Piirrustukset suojaan

Kiinnostuin ensin tämän jutun valokuvasta, koska siinä on esillä piirrustuslaatikko, jollaista olen etsinyt. Mistähän (juuri) tällaisen saisi? 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat