Talvi meni

Vierailija

Talvenselkä on taittunut, alammo suunnitella kevään hommia, veneen tervaus, grillin viritys käristys kuntoon, jne
Varaston siivous, kalsarin vaihtoo, ja sukat tietenkin!

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

No niin, että kalsarit sitten vaihtoon, ihanko kaksi kertaa vuodessa vai vain keväisin? Mielenkiintoista. Tai ei oikeastaan ei sittenkään, ei viitsi edes kuvitella sitä lemua.

Vierailija

Lainaus:

No niin, että kalsarit sitten vaihtoon, ihanko kaksi kertaa vuodessa vai vain keväisin? Mielenkiintoista. Tai ei oikeastaan ei sittenkään, ei viitsi edes kuvitella sitä lemua.

Tarkoitin lähinnä pitkistä lyhyiin, ja sukkien kohdalla villaisista, hiukan ohuimpiin, ei taida tänään oikein veri kiertää aivoissa.

Vierailija

Siis vaihtaa? No kai sulla nyt alushousut on siellä pitkien kalsareidenkin alla hyvä ihminen. En minäkään pidä pelkkiä paksuja sukkahousuja talvella, kyllä mulla on silloinkin alushousut jalassa joita vaihdetaan 1-2 kertaa vrk:ssa.

Vierailija

Lainaus:

Siis vaihtaa? No kai sulla nyt alushousut on siellä pitkien kalsareidenkin alla hyvä ihminen. En minäkään pidä pelkkiä paksuja sukkahousuja talvella, kyllä mulla on silloinkin alushousut jalassa joita vaihdetaan 1-2 kertaa vrk:ssa.

Hyvä pointti tuo "pikkuhousut" miehilelkin. Muuten saavat vaimot ja äidit hiki hatussa pestä pitkiä kalsonkeja joka ilta. Muistan kyllä, poikien äitinä...

Vierailija

No ei todellakaan ole kaksia kalsareita päällekkäin, ei siinä ole sen suurempi vaiva pestä pitkät kuin lyhyetkään kalsarit päin vastoin, kummatkin housut on jokatapauksessa vaihdettava peseytymisen jälkeen, eli kahdesti viikossa, yleensä. Hikisten hommien jälkeen useimminkin.
Sukkajousuja en pidä ei muutoin muijakaan, miksi pitää jos ei hametta käytä!

Vierailija

Muistan aikaa kun ei ollut pesukoneita pyykkiä kertyi mielettömät määrät varsinkin talviaikaan, pesu päivänä lämmitettiin saunan muuripadassa vettä aamusta iltaan koko päivä meni pyykkiä pestessä, illalla kylvettiin, kesällä oli pesukin jotenkin helpompaa, jopa rannassa oli pyykkipaikka.

Vierailija

Siis ihan oikeesti, eikö joku pidä pitkien kalsareiden alla alushousuja? Mulla on kaksi poikaa, eivätkä ne koskaan ole pitäneet pelkkiä pitkiä kalsareita, ei ole edes pienenä tullut mieleen riisua niiltä alushousuja pois talvella pitkien kalsareiden alta. Ohhoh! Aika omituista. Pitkät kalsarithan on lisälämmike, kuten naisillakin, siis naisten kalsarit tai paksut sukkahousut, ei alusvaate.

Vierailija

Lainaus:

Muistan aikaa kun ei ollut pesukoneita pyykkiä kertyi mielettömät määrät varsinkin talviaikaan, pesu päivänä lämmitettiin saunan muuripadassa vettä aamusta iltaan koko päivä meni pyykkiä pestessä, illalla kylvettiin, kesällä oli pesukin jotenkin helpompaa, jopa rannassa oli pyykkipaikka.

Joo, ajattelen joskus kauhulla niitä entisaikoja, kun naisparat saivat pestä pyykkiä hiki virraten, varsinkin, jos oli iso perhe ja paljon poikia! Että olen Luojaa kiittänyt, että olen niin "nuori", että pyykinpesukone on ollut jo keksitty, kun aikuisena itse olen pessyt pyykkiä. Ihanaa! :)
Nykyisin voisi kuitenkin vaihtaa alushousuja joka päivä, eikä 1-2 krt viikossa!! Yöööööök, kuka vielä toimii noin???? "Lemua, hajua jatkuvaa", niinhän Irwinkin aikoinaan lauloi... :(

Vierailija

Ei pitkät kalsarit todellakaan ole alusvaate vaan lisäkerros kylmillä ilmoilla. Ja että jotkut pitävät niitä pelkästään, ilman alushousuja ja vaihtoväli kaksi kertaa viikossa, ei hyvä päivä.

Vierailija

Mihin se talvi muka meni maaliskuun toisena? Ei yhtään mihinkään, ainakaan täällä Pohjanmaalla. En usko, että täällä metristen kinosten keskellä kukaan vielä grillauspaikkaa katselee tai veneen tervausta suunnittelee. Alusvaatteita kyllä vaihdetaan vuodenaikaan katsomatta ja ohuempia vaatteita päälle kun sää on lauhempi. Luonnossa kyllä kuulee jo monenlaista tirskutusta ja sirkutusta - airuita keväästä.

Vierailija

Kyllä minun mielialakin muuttui keväiseksi, kun aurinko alkaa paistaa useammin.
Nykyisin katselen kukkien/kasvien siementen istutusaikoja.

Vierailija

Älääkähän nyt takertuko alusasuihin (vai nekö ne on aina mielessä?)
Kevään tulostahan täällä aloittaja todennäköisesti halusi keskustelua synnyttää.
Täällä jo ensimmäinen kevätpäivä alkoi räntäsateella.
Katoiltakin lumet valuvat vauhdikkaasti.
Kesäkukat ja kasvimaan suunnittelu kiinnostaa minua.
Tuota varaston siivoustakin pitäisi harkita, kaikenlaista tarpeetonta sekin sisällään pitää.

Vierailija

Niin kyllähän se pesukone on erinomainen keksintö ja sitä mainostetaankin kaupanmainoksissa reippaasti.
En silti suosittele kaikkia mainoksia otettavaksi ihan kirjaimellisesti.
kuten esim:
" älkää tappako vaimoanne pyykin pesulla - antakaa koneemme tehdä se"

Siitä talvesta - minä kylläkin pidän enemmän kesästä. ( diesel-automiehenä)
Hämeenlinnassa mitattiin eilen jo +6 astetta joten alku näyttää hyvältä.
Salpaus-selän kisoja varten sää näyttäisi kerrankin olevan otollinen joten kisoihin joukolla!

Kalsarien vaihdosta huolehtiva.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat